Migraine

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door pauly, 10 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Ik heb overigens wel niet zo vaak migraine, 1 keer per maand ofzo. Dus dat valt erg mee.

2. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Hier ook 1 met migraine...
    Toen ik zwanger was geen last van. Maar nu weer heel erg veel last van. Medicijnen mag ik nog niet slikken omdat ik BV geef.

Heb al last van toen ik heel erg jong was. Met drukke dagen of spannende dagen heb ik extra veel last van migraine.

3. marleen4683

marleen4683 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.727
    0
    0
    Groepsleidster Knderopvang
    Friesland
    Ook hier een mama met migraine.

Ik krijg aanvallen door stress, te weinig slaap en hormonen. Geel last van licht of geluid, maar wel ontzettend misselijk en ik spuug alles wat er in komt er dan ook meteen weer uit. Na 2 dagen is het meestal over, met de medicijnen, maar dan ben ik nog een dag zo ontzettend slap dat ik nog niet kan werken :(
    Mijn ouders, mijn oma's en een paar tantes hebben het ook dus het zit hier in de familie.
    Ik vind het vooral vervelend dat het vaak lijkt te komen wanneer we iets leuks gaan doen :cry:

Het leek een stuk beter te gaan toen ik gestopt was met de pil, dus daar begin ik niet weer aan. Aankomende week laat ik een spiraaltje zonder hormonen zetten. Ik ben benieuwd hoe dat gaat.

Ik had gehoopt dat het tijdens de zwangerschap over was, maar nee :cry: Gelukkig waren de aanvallen wel minder heftig.

Ik heb (gelukkig) nog geen heftige aanval gehad, maar hoe doen jullie dat met jullie kinderen als je een aanval hebt?

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Pfff, hier alweer een aanval, deze keer al bijna 24u... Deze nacht zo misselijk geweest (ben dat anders zelden of nooit) en vandaag nog maar amper iets kunnen eten. Zit bijna door mijn voorraad pilletjes (heb er nog maar 2 en kan pas vrijdagnamiddag nieuwe halen), dus nu hoop ik echt dat ik er straks vanaf ben...

5. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Waardeloos Nijntje. Maar waarom pas vrijdag nieuwe pillen halen?

6. Er is nu ook een andere topic over migraine, dit was mijn bericht:
    Wat vervelend joh. Ik heb al jaren last van migraine. Bij mij komt het door spanning, hormonen en rug/nekklachten.
    Wat bij mij helpt is maxalt door tegen maar dat wilde ik niet meer dat is rotzooi. Dus loop ik bij Homeopaat/voetreflex en er ging een wereld voor mij open.......1x wat innemen en paar maanden geen last meer hebben.

Er wordt bij de intake van alles gevraagd want zij maken een middel nav jouw verhaal.

Het is zeker een aanrader!

ALs ik nu last heb moet ik ook bellen en dan moet ik een middel snuiven en worden mijn voeten gedaan.
    Ik weet het klinkt misschien zweverig maar ik ben ermee begonnen omdat het de moeder van mijn buuf/vriendin is maar ik wou dat ik dit eerder had geweten!
    Ik heb het nu niet zo vaak als normaal

Wat ik wel altijd irritant vind is dat mensen het niet begrijpen, mijn moeder niet eens :x

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Omdat ik nog moet werken de rest van de week... Als ik mij een dag ziek meld, krijg ik gelijk de controlearts over de vloer. En vermits die vorige keer zo moeilijk deed, weiger ik nog om mij ziek te melden met migraine. Ik geef nog liever een dag verlof op of zoals nu gaan werken!

Maar ondertussen, na een nacht goed slapen, kan ik zeggen dat die vervelende pijn EINDELIJK verdwenen is! :D

8. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Hier nog iemand met migraine..
    Ik voel het ook aankomen, krijg lichtjes in me gezichtsveld waardoor ik bepaalde delen gewoon niet meer zie..
    Bij een ernstige aanval beginnen mijn vingers te tintelen waarna ze lam worden.
    Soms heb ik een aantal dagen alleen stevige hoofdpijn, maar bij een ernstige aanval weet ik dat ik binnen een half uurtje doodziek kan zijn (misselijk, niets verdragen..)
    Ook kan ik soms dan niet meer uit mijn woorden komen.
    Laatst zat ik op het forum en ik las een stukje maar kon het gewoon niet begrijpen, ik las de woorden maar kwam er gewoon niet uit..

Ik krijg geen medicijnen omdat ik het maar een keer per maand heb, als ik onder spanning sta wat vaker..

9. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dit lees ik net op een Belgische website:

Een pijnlijk hoofd is niet altijd slecht. Uit Amerikaans onderzoek blijkt namelijk dat mensen met veel hoofdklachten een verminderde kans op borstkanker hebben.

Migraine en veelvuldige hoofdpijn hebben ook hun voordelen. Uit onderzoek bij 3412 proefpersonen blijkt dat vrouwen met migraine minder kans hebben op borstkanker. Volgens de onderzoekers zouden de hormonen de oorzaak van de risicodaling zijn.

Het lage oestrogeengehalte, waarmee sommige vrouwen tijdens de menstruatie te kampen krijgen, zou hen beschermen tegen borstkanker. De onderzoekers plannen nu verder onderzoek naar de band tussen oestrogeen en borstkanker.

We zouden bijna dankbaar moeten zijn voor onze aanvallen... :) NOT!

10. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Er zijn momenten waarop ik mijn borsten graag zou inleveren als dat betekende dat ik nooit meer last van migraine zou hebb.. ;)

11. thasista

thasista Actief lid

3 sep 2008
    268
    0
    0
    nijmegen
    jeps...heel herkenbaar, dat aura
    had eerst relpax, maar hielp niet tegen die witte vlekken
    nu heb ik maxalt, smelttablet
    en die schakelt binnen 10 minuten die gekke witte vlekken op!echt super!
    deze medicatie heb ik gekregen nadat een domme arts me tabletten tegen hartkwalen had voorgeschreven toen ik zei dat relpax niet hielp. ik was ziek van die hartpillen hehe
    maxalt is perfect en volgens mij niet schadelijk
    gelukkig heb ik weinig koppijn, alleen een beetje zeurderig
    maja das te overleven, alleen dat ijlen, die vlekken en verlammingsverschijnselen zijn &^#&*^@#&*^&#@

12. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    ik ben er ook echt niet blij mee hahha.....

De laatste tijd amper last gehad....had een bijholteontsteking dus ik had andere hoofdpijn en die medicijnen die ik iedere dag moet slikken, bieden wel uitkomst.

13. Jack75

Jack75 Lid

7 jan 2009
    13
    0
    0
    Ja, ook ik heb migraine en op zo'n moment zit er maar één ding op: donkere kamer, geen geluid, medicijnen en met smacht uitzien naar het moment dat het over is en ik me weer als herboren voel! Dit kan in het ergste geval een paar dagen aanhouden...

14. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik heb helaas ook migraine.

Op aanraden van de huisarts heb ik een paar jaar lang mijn pil doorgeslikt, waardoor ik niet ongesteld werd en daardoor kreeg ik gelukkig minder aanvallen. (is niet slecht, het zo juist bepaalde ziektes voorkomen en ik was in 1 maand zwanger...).

Mijn dieptepunt was dat ik tijdens een vrijgezellenfeestje weg moest omdat ik niet meer kon en toen op een station in Amsterdam flauwviel. Ik lag toen zo een beetje voor de ingang en zag er een beetje verfromfraaid uit en toen ik bij kwam stapte er gewoon iemand over me heen! Niemand kwam me helpen... Ben hier toch wel even heel verdrietig van geweest.

Mijn baas doet ook moeilijk. Stel dat ik me 6 keer per jaar een uurtje ziek meldt op mijn werk dan mis ik dus 6 uur. Maar telt toch als 6 ziekmeldingen en zo heb ik elk jaar een gesprek met de arbo over meer dan 3 ziekmeldingen. Maar ik weiger toch echt hier verlof voor op te nemen. Ik doe dit toch ook niet expres.

15. thasista

thasista Actief lid

3 sep 2008
    268
    0
    0
    nijmegen
    begrijp dat je behoorlijk verdrietig was na wat je in amsterdam meemaakte...mensen zijn hard
    jeetje wat achterlijk joh van je baas! je kan er idd nix aan doen. hij zou zelf eens migraine moeten hebben, dan weet ie wat het is!
    migraine is echt rot ja. zowel in je arbeidsleven als in je priveleven,
    ik heb gelukkig geen migraine in de zin van na de aanval op bed liggen in t donker en nietv tegen licht en hard geluid kunnen.
    ik krijg eerst een aura (vlekken en soms raar praten). daar slik ik maxalt voor dan gaan de vlekken weg na een poosje. daarna de hele dag weeige hoofdpijn en moe.
    onlangs had ik een migraleptie gehad. mn vriend de ambulance gebeld, ik was van de wereld en daarna gedroeg ik me als een klein kind :(: :) dokter en ziekenhuis gehad (MRI en EEG)
    nu kan ik wel pillen slikken heel mn leven tegen een evt migraleptie, maar volgens de neuroloog ben ik dan mezelf niet meer...dus ik probeer nu mn slaap te pakken en niet te veel koffie te drinken en geen alcohol meer (dat ook ivm zwanger willen worden ;) )

maar ik denk altijd een ding: migraine is klote, maar gelukkig ga je er niet dood aan. zonde om soms leuke dingen te missen door een aanval, maar zo zie je ook wie je echte vrienden zijn als ze dat begrijpen :D
    x sab

16. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Hier ook migraine. Vroeger echt aanvallen met aura. De laatste 10 jaar minder heftig, maar langduriger. Hormoongerelateerd.

Sinds het stoppen met de pil een stuk minder last. (Voorheen 3 dagen per week, nu 3 dagen per maand ongeveer)

Ik vraag mij nu af: in hoeverre kan het slikken van Imigran kwaad tijdens het proberen zwanger te worden? Vanaf wanneer mag het écht niet meer? Vanaf eisprong, vanaf positieve test?

Ik voel me best ongemakkelijk als ik in mijn wachtweken naar een Imigran / Ibuprofen / Paracetamol / Advil / etc. grijp.

Hoe gaan jullie hiermee om?

17. pauly

pauly Bekend lid

9 nov 2007
    825
    0
    0
    Rotterdam
    Pf...ik slikte imigran ook voor mijn zwangerschap en was gelukkig heel snel zwanger. Volgens mij heeft het niet echt invloed. Zolang je maar niet teveel slikt. Ik ben overgegaan op Zomig omdat Imigran niet hielp. Duurde echt heel lang bij de dokter voordat ik andere medicijnen kreeg.

18. Wannabemommie

Wannabemommie Niet meer actief

Hier nog een migraine klantje... Wanneer ik een aanval heb is het niet mogelijk om te werken of om uberhaubt te functioneren. Waar ik wel tegenaan loop is dat niet veel mensen het begrijpen. :(

19. 1ste Wondertje

1ste Wondertje Niet meer actief

Ik heb er gelukkig zelf geen last van, maar een collega van mij wel. Die doet al jaren accupuntuur. En dat helpt heel goed voor een migraine. Ze heeft het al die tijd niet meer gehad.

20. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik heb ooit een wat oudere collega gehad, die kreeg helaas een herseninfarct. Toen hij enigszins hersteld was, kregen sommige collega's een excuusmail met dat hij 'een beetje migraine' altijd bagatelliseerde.

Hij wist toen pas wat hoofdpijn was, zei hij.

Ik bedoel maar!

Maar ik hoor heel vaak dat zwanger worden een goed middel tegen migraine is. Evenals in de overgang komen... :(

Ik zie wel heel duidelijk een verband tussen mijn migraine en hormonen. Rond eisprong en NOD altijd een verhoogde gevoeligheid.

Deel Deze Pagina