Migraine

Discussion in 'Gezondheid' started by Bunnymoeder, Aug 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bunnymoeder

Feb 20, 2009
    87
    0
    0
    Grrrr het M-spook is er weer. Gelukkig is het geen zware aanval maar wel te zwaar om echt goed te reageren op de paracetamol en ook te zwaar om te werken. Ik zou zo graag die triptanen er in gooien. Maar ja dat is niet goed voor pukje. Zijn er meer die er last van hebben?

2. Charmer

Charmer Lid

Mar 8, 2009
    41
    0
    0
    Ik heb al vanaf mijn 15 migraine.
    Ik heb in de loop der jaren alles geprobeerd om er mee van af te komen.
    Maar de migraine bleef.
    In maart 2008 ben ik naar de hoofdpijn kliniek in Zutphen geweest.
    Ik heb toen voor 9 maanden dagelijks medicijnen geslikt. En bij een aanval triptanen gebruikt.
    Mijn hoofd zou daar "rustig" van worden, zeiden ze :(
    Ik had toen nog geen kinderwens.
    In november 2008 kregen we de kinderwens.
    Ik contact gezocht met de neuroloog.
    Ik moest dus stoppen met de medicijn en met de triptanen.
    Ik werd natuurlijk helemaal bang, want ik kan niet zonder die triptanen. :( Een gewoon paracetamolletje dat helpt niet. :x
    Stel dat het nog een jaar of 2 jaar duurt voor ik zwanger ben!!
    Dan kon wel eens een hele nare periode worden!!

Om een lang verhaal kort te maken ;)
    Mijn hoofd is inderdaad tot rust gekomen.
    Ik heb nog wel regelmatig hoofdpijn, maar een paracetamol helpt wel voldoende. Ik moet niet te lang wachten met het nemen van een pil. Ik gebruik wel zetpillen, want dat werkt bij mij beter.

Ik baal er wel van dat ik regelmatig een paracetamol moet nemen. Want ja... medicijn zijn natuurlijk niet goed. :(
    Ik heb met de VK overlegt en die zegt dat de stress van de hoofdpijn ook niet goed is voor de beeb.
    En de placenta doet ook zijn werk.

3. Kussentje

Kussentje Actief lid

Jul 4, 2009
    367
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook migraine en slik normaal gesproken Maxalt. Gelukkig duren mijn aanvallen in de zwangerschap korter dan normaal. In een ander topic over hoofdpijn schreef ik dit:

Mijn recept is: Paracetamol zetpil, vragen of mijn vriend even flink hard mijn nek masseert, van dat balsem op mijn nek smeren (die van kruidvat mag, heb ik een keer opgezocht), en zo'n masker met van dat koele vloeistof erin op mijn voorhoofd. Verder kan een glas gewone cola ook nog weleens helpen. Ik weet niet waarom, denk combinatie suiker/cafeine. Ik weet dat cafeine niet goed is in de zwangerschap en gebruik het dan ook met mate, maar hiervoor maak ik een uitzondering.

Misschien geeft dit bij jou ook verlichting (over gaat het bij mij ook niet helemaal helaas). Soms ga ik ook nog een half uur ofzo onder de harde straal van een hete douche zitten. Lekker goed voor het milieu maarja, daar denk je even niet aan als je pijn hebt.

Ik hoop dat je er snel weer vanaf bent en dat het verder mee zal vallen met de aanvallen in je zwangerschap!

4. Bunnymoeder

Feb 20, 2009
    87
    0
    0
    De aanval is gelukkig weer weg. In het begin van de zwangerschap bleef het netjes weg. Met 13 weken heb ik 2 zware aanvallen vlak achter elkaar gehad en ook tijdens de vakantie (wk 17 t/m 20) 3 aanvallen. Zelfs met migraine terug het vliegtuig in vanuit Amerika. Vanaf 20 weken tot nu (27 weken) ook weer 3 aanvallen. Het is gelukkig wel iets minder dan normaal maar zo zonder medicijnen(normaal Imigran) is het toch echt geen feestje. Een paar slokjes cola helpen inderdaad wat tegen de misselijkheid en ook paracetamol haalt een klein beetje van de top af. Maar verder is het gewoon lijdzaam in mijn bedje afwachten totdat het wegtrekt. En als het iets aan het afzakken is dan kan ik soms een beetje internetten en dan weer snel liggen.
    Ik ben de weken aan het aftellen, nog 13 weken te gaan en maximaal 15 weken te gaan en dan kunnen de medicijnen er weer in!!!

5. Burberry

Burberry Actief lid

Dec 21, 2007
    417
    0
    0
    in het begin van me zwangerschap had ik gek geneog geen migraine aanvallen. nu de laatste maand heb ik 2x een migraine aanval gehad. normaal heb ik ook maxalt,maar die mag ik niet nu.ik slik max 3 paracetamols van 500mg,maar helpt niet echt,soms verzacht het ietsjes..

ik weet niet of jullie deze angst ook hebben maar stel dat de weeen beginnen en je krijgt een migraine aanval:$of tijdens de bevalling?!! ik heb dit besproken met de VK en als het bevallen op de loer ligt dan is een ruggeprik toch het meest verstandigst want als je zo een enorme koppijn hebt kan je niet focussen op de bevalling en bevrodert de ontsluiting niet.

waar ik ook bang voor ben is dat ik DOOR de bevalling(dus erna) een migraine aanval krijg vanwege al die heftigheid,vandaar dat ik eigenlijk bij voorbaat al een ruggeprik wilde...

6. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Wat dat aangaat ben ik zo blij zwanger te zijn! Ik heb met de zwangerschap van mijn dochter geen enkele migraine aanval gehad!! Nu ik zwanger ben van deze spruit ook geen enkele! ( tot nu toe, hopelijk blijft dat!)

Maar dat stond dus tegenover toen ik bevallen was dat ik twee dagen erna een aanval kreeg waar je u tegen zei! Pfff maar gelukkig mocht ik toen alweer van alles nemen!

7. Bunnymoeder

Feb 20, 2009
    87
    0
    0
    @Burberry, volgens mijn VK mag je 3 maal daags 2 tabletten van 500mg paracetamol slikken. Er moet wel minimaal 6 uur tussen het slikken van de paracetamol zitten. Overigens is mijn neuroloog er van overtuigd dat ik tijdens de bevalling geen migraine zal hebben. Volgens hem is je lichaam dan zo gefocust op het bevallingsproces dat er dan geen aanval ontstaat. Overigens acht hij de kans wel groot dat het vlak na de bevalling gebeurd maar dan vooral vanwege het verstoorde slaappatroon en de grote schommelingen in de hormoonspiegel

8. Bunnymoeder

Feb 20, 2009
    87
    0
    0
    @CHannie, volgens mijn neuroloog hebben vooral vrouwen die een hormoongevoelige migraine hebben, baat bij een zwangerschap. Dat verklaart ook je aanval 2 dagen na de bevalling. Het oestrogeen gehalte in je bloed daalt dan dramatisch en dat lokt je aanval uit.

Ik heb helaas 2 vormen van migraine door elkaar. Zowel een hormoongevoelige als een niet-hormoongevoelige. Daardoor zijn de aanvallen wel minder omdat ik niet ongesteld wordt. Echter de rest van de aanvallen blijft.

9. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Bunnymoeder dat klopt mijn migraine is hormoongevoelig geworden. Ik heb al migraine vanaf heel jong dus toen kon het niet hormoongevoelig zijn maar sinds ik de pil ben gaan slikken is het daarna dus wel hormoongevoelig geworden. Ik ben nu dus ook heel zeker dat ik na deze bevalling geen pil meer in mijn lichaam wil!

Share This Page