@Saskia1982 Ik heb ongeveer dezelfde dingen als jij, inderdaad lichtgevende/flikkerende kringeltjes zien, mijn beeld wordt gehalveerd, dus als ik probeer te lezen lees ik maar halve woorden: zoals: Al i probee te le zi ik ongev di Ik heb ook die tintelingen/doofheid in handen en rond mijn mond en het engste vind ik: ik kan niet meer praten. Ik weet wel wat ik wil zeggen maar er komen allerlei onzin-woorden uit. Ik begrijp ook niet meer wat anderen zeggen. Als deze verschijnselen over zijn komt meestal een vreselijke hoofdpijn achter 1 oog, al dan niet met overgeven. Ik slik er alleen maar paracetamol en eventueel ibuprofen tegen want ik geef borstvoeding. Ik hoop gewoon dat het niet te vaak gebeurt!
Ik ben ook een uur vroeger gestopt met werken en heb me al even op de zetel gelegd. Ik ben wel nog niet misselijk dus da's wel al goed. Kan ik best ook geen paracetemol nemen of kan dat geen kwaad?
Ik ben ook een migraine patient. Ik heb al sinds mijn 15de migraine. Van allerlei therapieen geprobeerd. De osteopaat heeft voor een deel geholpen, daar ga ik nog steeds naar toe, om de 4 maanden. Maar helaas het is geen wonder dokter. Maart 2008 ben ik naar de hoofdpijn kliniek in Zutphen geweeest. Daar wordt je in 1 dag helemaal nagekeken. Toen is dus de diagnose migraine vast gesteld. Doordat ik in de loop der jaren, zeer regelmatig pijnstillers heb geslikt, kreeg ik ook hoofdpijn/migraine van de pijnstillers. Ik slikte in het begin paracetamol, maar dat hielp naar een tijd niet meer. Toen ben ik aan de iprobufen gegaan. Daarna ben ik aan de diclofenac zetpillen gegaan, die werken voor mijn het beste. De echte migraine medicijnen helpen bij niet echt. Na de diagnose migraine zou ik voor 1 jaar aan de Topamax gaan dat is een dagelijks medicijn en daar moet je hoofd tot rust van komen. Ik mocht ook maar 1 dag in de 7 dagen pijnstillers slikken. Het is namelijk zo dat er in pijnstillers een stof zit waar het lichaam gewent aan raakt (dit gebeurt pas na erg veel gebruik van de pijnstiller). Dus als je lichaam dat stofje wil, dan krijg je hoofdpijn, want dan neem jij weer een pijnstiller en dan heeft je lichaam weer mooi dat stofje. Je kan nog beter 1 dag in de week de volle dosis nemen als elke dag een halve pijnstiller. Na 3/4 jaar Topamax geslikt te hebben, wilde we graag een kindje. Ik moest dus stoppen met de medicijnen. Ik mocht ook geen Diclofenac meer!! Ik dus in paniek, ik dacht dat overleef ik niet. Paracetamol helpt bij mij niet. Maar volgens de neuroloog en de apotheker zat er niets anders op. En stel je voor dat het erg lang duurd voor ik zwanger ben! Dat kon nog wel eens een zware periode worden. De neuroloog zei ook nog dat heel vaak in de zwangerschap de migraine over gaat. Nauw dat hopen we maar. Ik gestopt met de pil en de medicijnen, en aan de paracetamol. Mijn hoofd is inderdaad wel to rust gekomen, maar ik bleef wel migraine houden. Maar gelukkig helpen de paracetomols wel. Ik neem wel zetpillen. Dus paniek voor niets. Gelukkig werd ik erg snel zwanger. Helaas is mijn migraine niet minder geworden tijdens de zwangerschap. Ik heb dus geen hormonale migraine. Ik heb met de neuroloog overlegd en ook met de verloskundige, dat ik paracetamol mag nemen. Dus dat doe ik maar als het nodig is. Al vind ik het niet leuk. Ik veronderschuldig me altijd tegen over mijn kleintje Wel een heel verhaal geworden, sorry. Vind het wel fijn om het even op te schrijven.
Ik mocht mijn migraine-medicijnen helaas niet meer slikken toen ik zwanger was, dus de paar keer dat ik migraine kreeg was het gewoon afwachten tot het weer weg ging. Een paracetamol of ibuprofen helpt mij echt niets op zo'n moment. Ik krijg barstende hoofdpijn en word half blind...
Mijn migraine is "weg" gegaan toen ik zwanger was. Helaas sinds een half jaar heb ik weer regelmatig aanvallen. Alleen een flinke dosis ibuprofen helpt (een beetje). Verder moet ik echt plat, anders blijft het terug komen. Vorige maand zag ik ook ineens weer licht flitsen, maar was zo van de kaart dat ik zei tegen mn vriend dat het onweerde.. Hebben jullie ook dat je oog gaat hangen? Half dicht gaat zitten?
Ja ik heb het gevoel soms dat ik aan 1 kant helemaal verlamd ben. Een paar maanden terug had ik ook een ontzettende aanval, maar moest werken ik meld me niet gauw ziek dus ik hup op de fiets naar het werk daar aangekomen ik naar m'n leidinggevende om te vragen of er verlof mogelijk is. Die schrok zo van me dat ie me direct weer naar huis heeft gebracht. Achteraf ook dom dat ik op m'n fietsje naar het werk ben gegaan want zag amper! Ik heb ook een keer zo heftig gehad dat ik werkelijk dacht dat ik gek werd, kan het gevoel niet omschrijven zo vreselijk was het!
Hey meiden,Ik heb ook van die flikkerende dingen voor mijn ogenen zie dan ook de helft niet meer. Ik heb het zelfs zo erg gehad,dat ik voor een half uur blind was aan 1 oog,door een scan geweest etc,maar was toch migraine gelukkig en geen andere enge dingen. Ook heb ik een keer gehad,dat heel de linkerkant van mijn mond niet meer werkte,toen zat ik dezelfde dag nog bij de neuroloog,en ook die vertelde mij,dat het migraine was.. Normaal heb ik alleen dat geflikker voor mijn ogen,en als dat weg is krijg ik gelukkig geen hoofdpijn,heel zelden wel Maar nu ik geen pil meer slik heb ik het godzijdank helemaal niet meer.. *even afkloppen*
Claudia, ja bij mij is het soortgelijk inderdaad. Heel veel vlekken die wegvallen, en die later gaan flikkeren, totdat ze weer weg trekken. En als ik het dan een keertje erg heb, heb ik ook een verdoofd gevoel in mn mond of kan ik niet meer goed praten enzo. Op zich duurt het nooit lang, maar wel vervelend als ik net onderweg ben. Kan echt niet verder rijden zo...
Voel er nu eentje opkomen .. denk door de stress .. ik voel mijn arm al tintelen en weet dat ik zo over een paar minuten dat verlamde gevoel ga krijgen .. ik ga dus ook snel naar mijn bed toe ... Ik wou dat er hier een wonder middel voor bestond, kan er echt niet tegen ...
Ik had gisterenavond de bijsluiter van de paracetemol eens gelezen en daar stond op dat je het mocht gebruiken tijdens de derde trimester van de zwangerschap. Voor de rest niets... Uiteindelijk niets genomen en vroeg m'n bed ingegaan. Deze morgen was het bijna over maar heb wel een goed warm bad genomen. Dat zet de vaten ook open en wil ook al eens helpen 's morgens. @ LadyXochi Ik mag sowieso geen paracetemol codeïne nemen, dus ik heb altijd de gewone in huis.
Nijntje, ik weet niet wat voor merk jij hebt, maar paracetamol (de gewone inderdaad) kan echt geen kwaad. Ik heb allebei mijn zwangerschappen onder strenge controle gestaan in het WKZ en nam elke dag zes paracetamol. Was prima. Vraag het anders aan je vk.
Ik heb altijd dafalgan. Weet niet of dat bekend is in Nederland. Ik moet toch nog bloed laten trekken bij mijn ha, dan vraag ik het in passant daar eens (als ik daar dan aan denk natuurlijk! )