Hallo verloskundigen, Ik had een vraagje. Ik heb vorige week vrijdag een curretage gehad in het ziekenhuis. Na 11 weken was het helaas mis en verloor ik zoveel bloed dat er een spoed-curretage heeft plaatsgevonden. De afgelopen week heb ik een beetje gevloeid. Alleen de laatste drie dagen steeds een dag niet, om de dag erna weer een beetje terug te zijn. Geen grote hoeveelheden, maar genoeg om toch een maandverbandje te moeten gebruiken. Dan stopt het weer en dag en begint het vloeien weer. Het is even bruin, om dan de dag weer helder rood te zijn. Om daarna weer te stoppen en een dag later weer te beginnen, en dit dus al drie dagen op rij. Is dit normaal, of is het toch verstandig om hiervoor contact op te nemen met mijn verloskundige of het ziekenhuis? Verder heb ik ijzertabletten voorgeschreven gekregen om mijn HB weer op te krikken. Omdat ik 1,5 liter bloed verloren heb, was dit 5,5. Heeft dit een uitwerking op zwangerschapsvitamines en een eventuele nieuwe zwangerschap? Niet dat dit nu het geval is, maar vraag me dit af. In elk geval alvast hartstikke bedankt voor het lezen en beantwoorden van mijn vraag! Super wat jullie doen! Hellen
Hoi helen, Wat vervelend! Het bloedverlies mag en is normaal dat het de ene keer meer is of weg. Dit kan nog wel even duren er is ook zoveel gebeurt in je lijf! Geef je lichaam even de tijd om te herstellen. Indien het bloedverlies ruim word of je gaat stolsels verliezen neem dan contact op met je huisarts. Je lage ijzergehalte kan geen kwaad je lichaam gaat zich nu herstellen en je helpt door de ijzer tabletten. Imke