Migraine

Discussie in 'De lounge' gestart door MissT, 4 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tese

Tese Niet meer actief

Trust me het is niet de ergste hoofdpijn die je kan hebben. Dat is clusterhoofdpijn. Dat heeft m'n broer. Daar zijn gevallen van bekend die zelfmoord wilden plegen en met het hoofd tegen de muur bonken. Je krijgt daar hartmedicijnen voor, injecties en zuurstof. En zelfs dan gaat het niet weg. Heel eng om te zien!

Maar zelf heb ik ook migraine. Absoluut geen lolletje. Ik merk altijd dat het komt doordat ik even 5 minuten blind word. Dan zie ik niets meer. Dan kan ik alvast wat nemen. Niet dat het helpt... Niemand mag dan wat tegen me zeggen want dan word ik gek. Lig ook echt te kreunen dan.

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    En hoe gaan julllie er mee om in je dagelijks leven? Weten ze het bijvoorbeeld op je werk en hoe wordt er gereageerd?
    Daar ben ik erg benieuwd naar.

3. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik heb het ook en heb er medicijnen voor..bij een goede aanval ben ik wel eens 2 dagen knock out geweest.(voor de medicijnen) niks meer kunnen alleen maar liggen in het donker en overgeven..verschrikkelijk pijn zelfs mijn huid doet dan pijn.

4. Kimmytje

Kimmytje Niet meer actief

Ik heb ook last van (hevige) migraine, ben zelfs een aantal keren in het ziekenhuis beland omdat ik het niet kon houden. Dan is het dadelijk opgelost met een injectie en/of bakster...
    Ik ben een tijdje geleden naar een neuroloog geweest en die heeft me MIGPRIV voorgeschreven. Heb ik 1x gebruikt tot nu en werkte heel goed (is wel enkel op voorschrift). Je moet dit wel innemen als je de aanval voelt opkomen (migraine komt met een aura hebben ze me gezegd). Ik voel het aankomen, speciaal type van hoofdpijn. Eens de migraine doorbreekt kan ik geen licht en geluid verdragen en kan ik niets anders dan overgeven (spugen). Heel erg vervelend, maar je kan er niets aan doen...

Ik leef enorm mee met iedereen die het heeft, het is gewoon verschrikkelijk :(

5. Kimmytje

Op mijn werk weten ze dat ik aan deze "ziekte" lijd... Als het te erg word ga ik gewoon naar huis. Ik ben dan wel op het randje van flauwvallen. Heb het in de zwaarste vorm.
    Nu heb ik wel die MIGPRIV (zie vorige post) altijd bij me.

6. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Hier net zo..het is net alsof 1 oog dichtgedrukt word,alsof er een breinaald in je hoofd gestoken word en licht en geluid word teveel.
    lichtflitsen (maar niet altijd) en misselijkheid.en dan komt de aanval.
    Heb soms net genoeg tijd om oppas te regelen en naar bed te gaan.

7. Kimmytje

Bij mij helpt zelfs naar bed gaan niet. Ik kan gewoon niet slapen, lig enkel te woelen en te huilen van de pijn dan... :(

8. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    O nee ik ook niet slapen hoor maar een beetje liggen totdat het over is.
    Wel eens met kleren aan en benen buitenboord zo gaan liggen omdat anders liggen al veel veel was...nu met medicijnen gaat het veel beter.

9. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Mijn dochter van net 5 heeft het ook.druk bezig met medeicijnenuitpuzzelen aangezien ze ook altijd moet spugen..

10. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Wat sneu!

11. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    wat sneu linda81!
    ikzelf heb ook wekelijks migraine. ik ben vandaag naar de ha geweest en heb gevraagd voor een andere anticonceptie en ik ben naar de fysio/manueel therapeute gestuurd om te kijken of het uit mijn nek komt omdat ik de laatste tijd ook nek- en kaakklachten aan de kant van migraine heb. Daar ga ik maandag heen. Hopelijk geeft het verlichting en anders gaan we weer verder kijken. In het verleden ben ik al naar de neuroloog geweest en heb vele medicijnen gehad voor de onderhoud en dan maxalt als ik een aanval voel opkomen maar geen van allen hebben geholpen en met de maxalt kreeg ik door het vele gebruik steeds meer aanvallen.... migraine is echt niet leuk!

12. Tese

Tese Niet meer actief

Hè gets, zo jong al!

13. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

Hey allemaal

wat bekend allemaal heb ook vaak migraine , mijn syptonen :

geen licht kunnen hebben
    hoor alles veel harder
    sterk dingen ruiken
    1 kant bonkende hoofdpijn
    misselijk/braken

toen ik ben gestopt met mijn pil is het wel een stuk minder vaak geworden, heb nog een keer nuvema ring geprobeerd en ik kreeg al snel weer meer last !

ik heb trouwens immigran neusspray werkt erg goed !

in het begin van mij zwangerschap heb een hele erge aanval gehad met uitval van mijn hand /arm en spraak

14. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

Ik heb ook migraine, heb er een tijd lang dagelijks betablokkers voor moeten slikken omdat ik de aanvallen toen om de dag kreeg. ;) Ze wisten op het werk dat ik er last van had maar als je ze om de dag krijgt kun je er niet iedere keer voor thuis blijven. Heb mijn lichaam blijkbaar toen geleerd door te gaan ook al had ik een aanval. Kon dan niet goed zien en niet goed bewegen, vanzelf kon ik ook niks hebben. Achteraf denk ik dat het echt onverantwoord was aangezien ik voor mij werk veel aan het autorijden was.

Inmiddels krijg ik ze niet meer zo vaak en heb ik nu Almogran voor als de voortekenen er zijn. Deze uiten zich in lichtflitsen, aan de zijkanten wazig zien en trillen van mijn zicht. Daarna lijkt het of een van mijn ogen word uitgeprikt en dan is het feest ;)

Het blijkt als je je slapen, boven op je hoofd en je voorhoofd masseert het minder kan worden. Ze zeggen ook dat je hoofdhuid zich ontspant als je zachtjes aan je haren trekt (wel tegen de hoofdhuid aan) dan zou je ook minder last hebben.

In ieder geval heel veel sterkte!!

15. MissT

MissT Niet meer actief

Jeetje zoveel meiden die dit hebben! Wat vreselijk!
    Ik heb de Ha gebeld en moet morgen langskomen voor medicatie.
    Hopelijk werkt dit, want heb wel een meisje van 5mnd die volledig mijn aandacht vraagt.. :(

16. Kimmytje

Ga je naar een neuroloog MissT? Die schrijven in principe medicatie voor die echt wel helpen.
    Kan ik goed begrijpen dat het niet aangenaam is met een meisje dat alle aandacht vraagt. Op zulke momenten ben je niets meer waard... :(
    Veel succes morgen!
    x

17. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Bij mij zijn de klachten.

Een soort van ster in mijn ogen en kan op dat moment ook niet meer lezen. Heel raar zicht laten we het daar op houden het is me opgevallen dat het kan gebeuren in drukte of met sterkte geuren of licht zon bijvoorbeeld.

Na een tijdje trekt het weer weg en vaak krijg ik de dag er na micrane maar soms ook op de dag zelf nog.

Word wel wat misselijk maar overgeven heb ik nog niet gedaan. En vaak wacht ik te lang met wat in nemen. zou al eerder wat moeten in nemen. Eigenwijs dat ik ben.

Krijg het niet zo vaak gelukkig maar wel zeker een keer of 4 5 per jaar.

18. Kimmytje

Heb ik ook, elke stap en elke moeite is teveel dan. Ben ook blij dat ik nu goede medicatie heb!
    Grtjs

19. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik heb chronisch migraine. dat wil bij mij zeggen dat ik het 3 jaar lang 4 keer per week had. ik lag dus 4 tot 7 dagen per week op bed. tijdens de zwangerschap maar 4 aanvallen gehad en nu ong. 1 a 2 per 14 dagen.
    ik wordt niet zo misselijk dat ik moet braken, maar krijg wel een hangend oog en heb dan weinig controle over mijn spieren. laat van alles uit mijn handen vallen en kan moeilijk lopen. heel vervelend allemaal zeker met een kleine om voor te zorgen

20. tamren

tamren Bekend lid

25 okt 2010
    690
    1
    0
    Deventer
    Ik heb ook chronische migraine! Ben onder behandeling bij een hoofdpijnpoli! Ik had eerst 3 tot 4 aanvallen per week en lag dus vaak ook de hele week in bed! Nu is het een stuk minder, maar daar heb ik wel een heleboel voor gedaan. Allerlei medicijnen, therapieen en fysio...
    In de eerste weken van mijn zwangershap was het weer helemaal mis, nu gaat het beter.....
    Ik had een prventief middel, maar daar moest ik mee stoppen omdat ik zwanger wilden worden en ik gebruik ZOMIG!
    Oh ja en ik ben afgekeurd, omdat ik zoveel migraine had! Op het werk kreeg ik teveel prikkels!

Deel Deze Pagina