Migraine

Discussie in 'De lounge' gestart door MissT, 4 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    heel bekend verhaal. ik ben er ook voor afgekeurd. ik heb ook een hoop preventieve medicijne gebruikt. als laatste depakine. werd ik immuun voor. met een aanval gebruikte ik fromirex, maar mag nu niet met de borstvoeding

2. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik heb ook chronische migraine, een zware vorm. Ben er meerdere keren ook voor opgenomen geweest, maar heb er nu mee leren leven.

Ik zie veel meiden hier die sumatriptan gebruiken. Dit is inderdaad een middel dat goed aanslaat bij aanvallen, MAAR het is een middel dat voor je lichaam min of meer verslavend werkt. Je kan ook meer hoofdpijn krijgen omdat je lichaam dan eigenlijk vraagt om meer medicatie. Je komt dan echt in een vicieuze cirkel terecht van hoofdpijn - sumatriptan innemen - weer hoofdpijn krijgen omdat je lichaam de medicijnen wel - en jij dus weer sumatriptan inneemt.
    Omdat ik zoveel migraine heb, gebruikte ik enorm veel pijnstilende medicatie. Ik ben twee keer opgenomen in het ziekenhuis om van die pijnstiller af te kicken om het zo maar te zeggen. Daarna ging het dan echt weer een beetje beter.

Tijdens mijn zwangerschap heb ik minder last gehad, zo blij mee! Maar ja, nu is het helaas weer terug. Echt balen. Gelukkig heb ik inmiddels pijnstillers gevonden die bij mij ENORM goed aanslaan (sarixell van de drogist werkt bij mij beter nog dan sumatriptan). Maar het blijft lastig.

3. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Hier ook eentje.
    Vroeger toen ik in de pubertijd kwam, had ik het heel erg. huiisarts vertelde me had te maken met verandering van lichaam & hormonen.
    Toen ik wat ouder werd had ik het 4x in het jaar.
    Zo af en toe ook wanneer ik veel chocolade en of kaas had gegeten.

in september heb ik weer een mega migraine gehad, net als in de pubertijd en toen ging er een klein lichtje branden dat ik weleens zwanger kon zijn.. 3 dagen later in ziekenhuis tijdens onderzoek werd dit bevestigd.
    Afgelopen maart heb ik 2 dagen met migraine op bed gelegen. Jak.
    Ook wanneer ik het druk heb gehad en tot rust kom kan ik migraine krijgen.

Mijn symptomen:
    Begin wazig te zien en krijg tintelende gevoel in vingers en mond.
    krijg een nare kloppende hoofdpijn.
    Na een tijdje kom ik een soort van tunnel terecht, zie dan alleen de dingen voor mij als ik recht naar voren kijk. Als ik daar eenmaal uit ben, zak de migraine af en behoud ik alleen de hoofdpijn, noem ik na-weeen.
    Wanneer ik het aanvoel komen, neem ik een ibuprofen 600, ga onder een warme douch staan, met de stralen lang op me nek & hoofd gericht. Daarna ga ik wandelen, met me gezicht in de wind.
    Helpt dat niet, ga ik slapen. na de migraine heb ik altijd zin in patat.. Raar... heb gewoon mega honger dan...

Oja alleen de afgelopen migraine aanvallen, heb ik helemaal niks genomen, geen paracetamol. Wel flinke kop thee met heel veel suiker en toen op bed gegaan..
    Ben niet zo op medicijnen namelijk.
    Allleen neem ik bij migraine wat, anders nooit, tenzij het echt moet van de arts.

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    mijn migraine....
    Bonzend hoofd, slecht zien, heeeeel goed horen, kan geen prikkels verdragen, behoefte aan frisse lucht. O ja, uiteraard ben ik ook misselijk.

Ik heb nu alleen nog Maxalt smelt (rizatriptan, ook enkel voor migraine)..
    Paar jaar geleden had ik ook propranolol, dit om de migraine te voorkomen en minder intensief te maken. Dat had ik dagelijks (alleen de huisarts had me verkeerde, te lage, dosis voorgeschreven, met dank aan oplettende andere huisarts is het goedgekomen).

Nadeel van migraine is dat het ook voor spanningshoofdpijn zorgt, en dat komt weer vanuit je nek. En door de vele pijnstillers kan je daar weer hoofdpijn van krijgen. Het is dus altijd zoeken naar welke hoofdpijn je daadwerkelijk hebt. En de Maxalt werkt dus alleen als ik migraine heb, niet bij andere hoofdpijn.

Wat ik me afvraag, werken jullie darmen normaal tijdens en vlak voor een migraine aanval?? (Die van mij dus niet!!)

5. Pumbaa

Pumbaa Niet meer actief

@daphne78 bij mij werken mijn darmen ook niet goed dan, krijg last van krampen, moet dan naar de wc en heb dan diaree. Door die druk begint mijn hoofd nog meer te bonken!!

Gun in ieder geval niemand migraine!!

Deel Deze Pagina