Is dat niet een beetje veel?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kitty07, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hallo dames,

Ik weet dat je in je laatste trimester steeds meer vocht gaat vasthouden en ik kan het ook wel zelf aan m'n enkels/voeten zien.
    Maar nu ging ik vanochtend op de weegschaal staan en ben ik vergeleken met vorige week 1.4 kg bijgekomen! :$
    En echt.....heb niets geks gedaan! Niet overdreven veel gegeten of wat dan ook.......

Is dat niet veel te veel voor 1 week? Zou dat niet maar max een halve kilo mogen zijn ofzo?
    Of hebben jullie dit ook wel eens gehad met deze termijn?

2. Arual83

Arual83 Fanatiek lid

11 jan 2012
    3.530
    0
    0
    Zuid-Holland
    Je gewicht kan altijd wat schommelen en een schommeling van 2 kilo komt hier ook wel voor.
    Ik hou soms best aardig wat vocht vast en dan heb ik ook zulke schommelingen.
    Over het vocht zelf hoefde ik me van de gyn absoluut niet druk te maken als mijn bloeddruk gewoon goed is.

Als je weet dat je niet overdreven hebt gegeten zou ik me er niet al te druk om maken.

3. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien was je nog niet naar de wc geweest? kan zomaar een heleboel schelen. Ik heb dagen dat ik meer last heb van mijn darmen, scheelt zomaar een extra kilo... Wat ook nog kan zijn, je kindje groeit wel hard nu. Misschien een flink groeispurtje gedaan..

4. bibi123

bibi123 Actief lid

2 okt 2012
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik woog vanmorgen 1,5 kilo lichter dan gisterochtend. Ook alleen onderbroek, nog niets gegeten en was al naar de wc geweest :) Denk dat het een boel met vocht te maken heeft.

5. mamavanamber

mamavanamber Actief lid

29 nov 2008
    154
    0
    0
    ik ben afgelopen 2 weken 8 kilo aangekomen.
    kan geen schoenen meer aan.

ik zou me over houw gewichtstiename maar geen zorgen maken.

6. Non18983

Non18983 Bekend lid

9 apr 2012
    517
    0
    16
    Lelystad
    Vanmorgen had ik er ook ongeveer 1,5 kilo bij op de teller! Ik zie vandaag echter ook geen verschil meer tussen mijn kuiten en enkels dus denk dat het vocht is :D Zo te lezen heb jij een beetje hetzelfde, sterkte!!

7. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Natuurlijk voor niemand leuk die gewichtstoename maar ben wel blij om te horen dat het dus eigenlijk heel normaal is. :)

Nou, iedereen nog succes met die laatste loodjes (en kilos)! :D

8. Bubi

Bubi Bekend lid

8 apr 2012
    531
    0
    16
    visagiste haarstyliste ZZP
    Zuid Holland
    ik ben een paar weken geleden 4 kg in anderhalf weekje aangekomen... sindsdien durf ik eigenlijk niet meer zo op de weegschaal ;) bij mij blijft mijn eetpatroon ook ongeveer hetzelfde... dus die gewichtstoename is niet door overmatig eten gekomen of zo... ben denk ik nu al 15 kg aangekomen! Gewoon gezond blijven eten, elke dag op z'n minst een wandeling maken en de rest zie ik na de bevalling :p

9. Mamajens

Mamajens Actief lid

5 apr 2012
    409
    0
    0
    Hou het in de gaten! Als je hoofdpijn gaat krijgen of pijn onder je borsten (alsof een riem aangetrokken wordt), zal ik toch maar even je bloeddruk en eiwitten in je urine laten checken. Ook voor de andere meiden.

Ik ben allergisch geworden voor vocht en snel, veel aankomen. Zo is, gepaard met hoofdpijn, bij mij met 23 weken zwangerschapsvergiftiging geconstateerd.

Hoeft bij jou natuurlijk niet zo te zijn, maar wil het je wel meegeven! En anders: tja dat kom je meer aan, lekker laten aankomen ;)

10. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Ik moet toevallig vanavond naar de VK en zal dus zeker even naar mn bloeddruk vragen.
    Had zelf ook al gedacht aan zw-vergiftiging maar heb verder eigenlijk niet heel veel klachten zoals hoofdpijn of pijn onder mn borsten dus dat lijkt me sterk.

Toch bedankt voor het meedenken ;)

Deel Deze Pagina