Migraine

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Babke, Jun 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Wie heeft er ook last van?
    Ik had gelezen dat dit meestal minder is gedurende de zwangerschap. Maar ik ben nu 5 weken zwanger en ik had me gisteren een aanval. Zo eentje heb ik er nog nooit gehad. Normaal is rust het beste medicijn en gebruik ik niks, ga dan slapen en een paar uur later is het weg.

Het was zelfs zo heftig dat we naar de eh moesten voor een spuit. Ik heb een spuit met sumatriptan gekregen van de huisarts. Geen pretje en wat mij betreft alleen een laatste redmiddel. Maar ik ben wel benieuwd naar andere ervaringen. Ik hoop dat het alleen in het begin is, vanwege toename hcg ofzo.

Maar wie heeft er ervaring?

2. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hoi,
    ik heb in het begin ook enkele dagen knallende hoofdpijn gehad. Dat heeft inderdaad met de hormonen te maken. Heb er nu wel geen last meer van.
    Ik zou wel voorzichtig zijn met het gebruik van medicijnen...

3. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Het kan zijn dat je last hebt van zwangerschapsmigraine,
    dit gaat vaak over zodra de misselijkheid ook wegtrekt

ik had in het begin van mijn vorige zwangerschappen ook hele andere migraine aanvallen als ervoor, VK zei dat het te maken had met de hormonen enz
    ik heb sinds de zwangerschap pas 1x een migraine aanval gehad ipv bijna wekelijks :)

4. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Oh fijn dat het bij meer mensen voor komt. Ik vind het inderdaad niks hoor die medicijnen, maar de huisarts zei dat het op 1000 vrouwen getest was en er niet eentje gevolgen van heeft ondervonden bij haarzelf of haar kindje. Maar neem het pas als ik echt op mijn tandvlees zit hoor, hou niet van medicijnen.

Maar ook fijn te horen dat het dus afneemt na verloop van tijd.

5. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

Nov 25, 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ook ik heb in het prille begin van mijn zwangerschap migraine gehad.
    Had er voor de zwangerschap ook al een paar keer last van gehad, maar de medicijnen die ik daarvoor had mocht ik nu niet gebruiken, enkel paracetamol.
    Ik heb zelf het idee dat de aanval kwam omdat ik te weinig had gedronken en gegeten die dag. Sindsdien let ik erg op dat ik voldoende eet en vooral drink en laat ik het afkloppen, maar ik heb geen aanval meer gehad.

Mijn advies: zorg goed voor jezelf en hopelijk blijven je de aanvallen verder bespaard!

6. Babystuf

Babystuf Actief lid

Apr 18, 2013
    200
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb voor mijn zwangerschap last gehad van heftige migraine (liep ervoor bij de neuroloog) met het stoppen van de Pil werd het 80% minder, en nu ben ik er vanaf.

7. soepstengel

soepstengel Fanatiek lid

Jul 1, 2009
    2,310
    0
    0
    Poe ik ook vanochtend.... Al de 2de keer deze zwangerschap....
    Terwijl ik het normaal gesproken misschien 1x per 5/6 maanden heb.... Hoop ook dat dit alleen het begin is....

Vorige zwangerschap 0x gehad.....;)

Heb trouwens met aura, kreeg het op de kinderboerderij, op het moment dat zoonlief de speeltuin in liep. Zoon opgepakt op z'n loopings gezet en al een speer naar huis.... Zag halverwege de terugweg hem soms niet meer fietsen, echt heel irritant en beetje eng ook.....

8. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Oh ja echt vreselijk. Dan valt er gewoon een hele kant weg bij mij. Meestal trekt dat weg, maar gisteren bleef dat dus ook maar voort duren.

9. La Palma

La Palma Fanatiek lid

May 24, 2010
    2,721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hormonale migraine. Vorige zwangerschap geen dag last gehad. Nu helaas ( vooral de eerste weken ) wel. Met een peutertje van 2 erbij best pittig.
    Bij mij zet het altijd op vanuit mijn nek en schouderspieren. Dus zodra ik dat voel ga ik super veel water drinken en alvast twee paracetamol innemen

10. Jennifer2106

Jennifer2106 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    4,203
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik heb normaal 2tot 3 aanvallen per week. Extreme vorm van migraine. Sinds ik zwanger ben juist geen aanval meer gehad. De vorige x toen ik zwanger was ook niet. Gelukkig maar want ik kan dan echt niet zonder medicijnen en die mag ik juist niet. Hopelijk blijft het hierbij meis. Sterkte

11. Vlindertje1983

Jul 17, 2010
    26
    0
    0
    Ambtenaar!
    Zuiden des lands
    Ook ik ben een migraine patient. Vorige week een hele heftige aanval gehad. Ik wist niet waar ik het moest zoeken.
    Bij mij is het ook (normaal) een kwestie van slapen, donkere kamer en geen geluid. Nu ben ik 2 dagen van de leg geweest.

Ook ik ben naar de HA geweest, ze konden niks voor me doen. Helaas met parcetamol naar huis gestuurd.

Hopelijk blijft het weg... wat het eenmalig!

12. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Gisteren was het weer bingo. Ik heb sumatriptan gehad, maar mag het alleen nemen als ik het echt niet meer uithoud. Dat ging gisteren wel. Dus 2 paracetamol en slapen. Het lijkt bij mij een wekelijkse aangelegenheid te worden nu. Ik hoop dat als ik de hcgpiek bereikt heb bij 12 weken dat het stopt.

13. La Palma

La Palma Fanatiek lid

May 24, 2010
    2,721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil niet negatief overkomen, maar ik had gisteren - eergisteren weer enorm last. Op 12,4 weken. Maarja ik ben ook nog misselijk, geen trek ed. Dus ik hou mij niet meer vast aan die 12 weken piek :(

14. frederique19

Nov 27, 2012
    17
    0
    1
    NULL
    NULL
    Je kunt als zwangere vrouw geen kant op als je migraine hebt, tenminste als je je baby niet wil blootstellen aan chemicaliën. Elektrische neurostimulatie via het voorhoofd heeft mij enorm geholpen. Het is veilig voor je kind en je kunt het voor weinig uitproberen. Kijk eens op deze Facebookpagina . Heel veel sterkte!

15. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Oh, ik ga zeker even kijken, bedankt. Deze week nog (afkloppen!) geen aanval gehad, dus dat is nu 8 dagen geleden.

Ik weet dat 12 weken geen strikte lijn is, maar toch hoop ik erop:D. Ik mag ook niet klagen. Buiten de migraine voel ik me verder super. Geen misselijkheid, niet heel moe en ik heb geen stemmingswisselingen ofzo. Als dat nog 7 maanden zo blijft, hoor je mij niet meer klagen. Alleen die migraine mag wegblijven dus.

Share This Page