tegen de pijnlijke migraines (heb meerdere vormen) altijd paracetamol, en krijg weer preventief medicatie ( waarschijnlijk word dat athenolol, eens met de neuroloog bekijken ) tegen migraine die bij mij vooral uit urenlange aura's bestaat is helaas niets te doen en moet dagen of langer weer totaal herstellen.... erg lastig. ben er ook heel bang voor dat ik het weer paar x per week krijg met 2 kids.... heb dan bijna geen enkele 'goede' dag... niet tof...
Bij mij helpt juist dat goedkopere niet... helaas. Gelukkig al een tijdje niet nodig gehad maar merkte echt verschil.
Wat goed zeg dat het weg is. Ik heb ongeveer dezelfde verschijnselen. Geen knipperlichten maar vervormd zicht en aura's. Het enige wat daartegen helpt is donker en uitzitten. De hoofdpijn erna wordt wel minder met excedrin ( is een combi medicijn van asparine met paracetamol). Ook gestopt met de pil en de frequentie is wel minder en verschijnselen minder heftig maar nog niet weg helaas.
Ik had ook aura's, maar ik noemde ze knipperlichten. Ze begonnen namelijk met een klein zwart knipperend vlekje ergens in het beeld en die groeide dan uit tot grote gekartelde bogen die mijn hele gezichtsveld besloegen totdat ik uiteindelijk niks meer zag, alleen maar een soort TV-sneeuw. Het jij nu een andere vorm van anticonceptie? Op hormoonbasis?
irritant is dat he Manque... hier zelfs 12 uur lang grotendeels blind geweest. op de ehbo konden ze me niet helpen... is er iets wat bij jou tegen die rotdingen helpt? hier lijken ze altijd beroertes. kan niet meer normaal denken, bijna compleet blind, verlammingen en ga zo maar door... echt nog naarder dan de pijn vind ik....
Bij mij hielp niks, gewoon wachten in het donker en in de stilte totdat het voorbij ging. Nu ik geen pil meer neem zijn ze voorbij. Maar als je gevoelig bent voor hormonen kun je ze ook nog steeds hebben van BV een hormoonspiraal. Heb jij nog een A-C met hormonen?
Geen anticoneptie, gedurende al die keren zwanger willen worden heb ik getempt en mijn cyclus goed leren kennen. Dus ff onthouding op kritieke momenten of condoom gebruiken. Nu ben ik wel weer even aan de pil ivm de vakantie. En misschien is de hormonale ellende wel weer hersteld in mijn voordeel. Ik kreeg pas regelmatig last van deze migraine toen ik weer met de pil begon na het stoppen met de bv na 6 maanden.
Ik heb ook migraine met aura! Verschrikkelijk.. In de zomer loop ik sowieso altijd met zonnebril omdat ik merkte dat ik als ik in de zon keek, of naar een schittering, ik een aanval kreeg. Ook als ik lang achter de pc zit of tv kijk. Sinds ik gestopt ben met ac was het bij mij ook bijna niet meer en ik kwam er via ha achter dat mijn migraine getriggerd werd door de hormonen in de pil. Ben toen begonnen met cerasette en had nergens geen last meer van (klop klop ). Deze ga ik overigens na de zwangerschap ook echt weer slikken, was een hele opluchting om eens 3 maanden geen aanval te krijgen. Natuurlijk slikte ik al enige tijd niks voor de zwangerschap en kreeg ik het soms nog wel hoor (1x per maand).. Als ik een aanval krijg pak ik altijd 2 zakjes carbasalaat calcium 600, via huisarts gekregen maar je kunt ze vrij halen bij de apotheek. Als ik deze op heb valt de hoofdpijn heel erg mee! Al kan ik deze nu helaas niet slikken (denk ik), als ik nu aanvallen krijg dan krijg ik zelfs uitvalsverschijnselen, heel eng. Misschien helpen die zakjes ook wel bij jou. Bij mij hielp voor de rest helemaal niks! Succes.... Is heel vervelend!!
Bedankt voor alle reacties. Ik wist niet dat die knipperlichten er ook bij horen! Heb daar ook last van. Het is hier na mijn operatie vorige zomer, begonnen. Vreselijke pijn en druk op mijn hoofd. Heb Amitriptyline gekregen voor het slapen. Meestal helpt dat wel, maar was er al een tijdje mee gestopt en de aanvallen zijn weer terug. Echt vreselijk vervelend om afhankelijk te zijn van pillen.
heb op dit moment geen a-c maar hierna ga ik waarschijnlijk een implanon nemen. merk trouwens geen verschil met pil gebruik. alleen hormoonschommelingen vanuit mezelf triggeren het (dus na de bevalling, rond de menstruatie enz) mijn eerste aanval ging ook gepaard met mijn eerste menstruatie. toen ook heel lang ziek geweest tot mijn lichaam eraan gewend was. met de pil merk ik gek genoeg geen verschil...
Heb al vanaf mijn jeugd migraine. Sinds er na de bevalling van de jongste een spiraaltje werd geplaatst zijn de klachten alleen maar erger geworden. Spiraal er wel uit nu maar helaas zijn de klachten niet minder geworden. Loop nu ook bij de neuroloog omdat ik al enkele keren waarschijnlijk een clusterhoofdpijn aanval heb gehad. En om te kijken welke medicatie voor mij geschikt is. Mijn vorige huisarts heeft me nooit serieus genomen en heeft allerlei medicatie voorgeschreven wat volgens mijn neuroloog juist migraine kan uitlokken. Moet nu een hoofdpijn dagboek bijhouden en mijn medicijngebruik beperken tot alleen paracetamol. Dit valt dus echt niet mee bij die zware aanvallen. Op een forum kreeg ik de tip om Red Bull te drinken als de pijn me teveel werd. Klonk me vreemd in de oren maar moet zeggen dat het bij mij wel de scherpe kantjes eraf haalt bij zware migraine.
Paracetamol zetpillen en als niks meer helpt imigran. Maar dat is in bed gaan liggen en er niet meer uit komen. Met een kleuter is dat soms wat lastiger.
Ik heb ook migraine met aura's. Dan is het net alsof ik een druppel water achter mijn lens heb zitten die alsmaar groter wordt totdat ik met 1 oog niks meer zie. Vervolgens wordt ik heel erg misselijk en komt de migraine opzetten. Tijdens mijn beide zwangerschappen was ik volledig hoofdpijnvrij maar dat is nu helaas niet meer zo. Tegenwoordig neem ik 2 exedrin of immigran. Vaak komt de aanval dan niet in alle hevigheid opzetten. Regelmatig leven helpt mij ook heel erg.
Ik heb ontzettend lopen tobben met mijn migraine. Het probleem is dat je voor en tijdens de zwangerschap beter van de 'echte' migraine medicatie zoals imigran kunt afblijven omdat het steeds een aanslag doet op je bloedvaten. Val je vervolgens terug op paracetamol dan loop je weer de kans op overgebruik en medicatie afhankelijke hoofdpijn. Ik kwam destijds Cefaly tegen dat zelfs voor kinderen vanaf 8 jaar mag worden ingezet en door verschillende neurologen wordt geadviseerd wanneer medicatie niet helpt of even niet mag. Ik heb er tot op vandaag heel veel aan gehad. Je kunt het zowel bij pijn inzetten en preventief met een dagelijkse behandeling van 20 minuten. Dat laatste is geen straf want je slaapt er geweldig op. Al met al is bij mij het aantal aanvallen met meer dan 80% afgenomen en zijn de aanvallen die overblijven veel lichter dan vroeger. Kortom: het proberen waard. Veel sterkte en succes voor jullie allemaal
Ik heb ook al migraine vanaf mijn kindertijd. Hele dagen lag ik op mijn kamer met de gordijnen dicht en liep iedereen in huis op zn tenen om maar geen herrie te maken. Vooral als er leuke dingen aankwamen was het altijd mis. Shitmigraine! Ik denk rond mijn 15e of 16e kreeg ik goede medicijnen (imigran was toen nog niet erg bekend) en ging er echt een wereld voor me open. Na zo'n pilletje trok de migraine weg en kon ik mijn dag weer afmaken! s' Middags dood gaan van de pijn en 's avonds gewoon alsnog naar de disco. Echt happy days. Jammer genoeg mag je niet teveel van die rotzooi gebruiken. De onbewuste afhankelijkheid roept ook weer migraine op. Daar kwam ik pas echter toen ik 5 dagen werd opgenomen in het ziekenhuis om 'clean' te worden. Vervolgens allerlei medicatie geprobeerd om aanvallen te voorkomen (betablokkers, anti-epilepsie), helaas werkte niks. Dus ik nu doe ik het met sarixell (dit werkt erg goed bij mij bij een beginnende aanval, gewoon verkrijgbaar bij de drogist) en sumatriptan (de goedkope imigran). En inderdaad zeer regelmatig eten en drinken en zoveelm mogelijk regelmatig leven en genoeg slaap.
Werkt dit alleen preventief of neemt het ook de aanval weg? Ik heb dit product gelijk even gegoogled. Ziet er goed uit! Moet eerlijk bekennen dat ik dit niet ken. Ik heb tijdens mijn zwangerschap erg veel migraine gehad en mijn huisarts was tegen het gebruik van triptanen. Was soms echt zwaar. Ik ga hier eens naar kijken of dit wat voor mij kan zijn.
Wat heeft de osteopaat bij jou gedaan? Ik ben vaak bij een fysio geweest vroeger en ook bij alternatieve genezers omdat ik bij mij ook altijd duidelijk voel dat het uit mijn schouders en nek komt, maar helaas heeft dat nooit resultaat gegeven. Sterker nog; een fysiobehandeling of massage van de spiergroepen roept vaak migraine op.
Mijn wervels bleken scheef te staan en de osteopaat heeft me gekraakt en recht gezet. Na de behandeling had ik dan direct een migraine-aanval, maar vervolgens had ik na de eerste behandeling een maand geen migraine, na de tweede een paar maanden niet en na de derde behandeling klachtenvrij. Later terug weer migraine, maar toen hormonaal. Osteopaat heeft toen op met name mijn lever behandeld, (door pilgebruik was er een ophoping van afvalstoffen daar) en ook toen na een paar behandelingen klachtenvrij weer.