Ok ik voel me echt een domme doos dat ik dit vraag want ik verwacht eigenlijk dat het prima is maar goed, ergens zeurt een stemmetje in m'n achterhoofd... Hoeveel kaneel zou met "mate" zijn? Ik gooi om de dag een snuf kaneel op m'n havermout en bedacht me net dat ik gisteren en vandaag wel 2-3 plakjes bananenbrood met daarin wat kaneel heb gegeten... Dit moet toch prima zijn? Of niet?
Het schijnt pas schadelijk te zijn als je een hele hoge hoeveelheid neemt, bijvoorbeeld meerdere zakken pepernoten achter elkaar. Dat ieniemienie beetje in havermout of cake kan echt geen enkele kwaad.
Ik heb ooit uitgerekend dat 5 zakken pepernoten op één dag aardig in de buurt kwam van mogelijk gevaarlijk. Dat snufje kan echt geen kwaad.
Oo ik schrok me rot van dit topic, heb net een kop gemberthee met best wat kaneel erin gedronken dan toch maar niet nog een kop nemen!
Kaneel moet je idd in grote hoeveelheden binnen krijgen wil het schadelijk zijn. Maar het lijkt mij ook niet erg lekker meer als er dan zoveel in je havermoutje zit
Haha nee een overkill aan kaneel is ook niet echt eetbaar! Ben ooit wel eens uitgeschoten (dop viel eraf) en toen geprobeerd hoe dat smaakte: heel VIES!
Dames niet te hysterisch doen hoor.. Te veel is echt wanneer je een eetlepel per dag eet. Weleens geprobeerd? 😜
Ik vind het ook lastig inschatten. Er staat op voedingscentrum "eet niet teveel". Maar dat is nogal een subjectief begrip. Want wat is teveel? Het zou handiger zijn als ze dat wat concreter zouden noteren. Net als met de vette vis, dat je die niet meer dan 2x per week mag eten.
Nou dat paniekerig gedoe valt toch wel mee. Ik geef juist in mijn op aan dat ik hier normaal niet van ben maar ineens toch twijfel kreeg. En de reacties hier zijn nou ook niet bepaald paniekerig...maar bedankt voor je toevoeging...
"Eet niet teveel" is gewoon een snufje. Zoals kaneel bedoeld is, lijkt me? Teveel kaneel is echt niet te eten.
Er wordt aangeraden niet meer dan (gemiddeld) 2 mg per dag te eten. Snufje over de havermout en daarnaast nog wat bananenbrood is dus zeker oke. Die 2 mg is ook al een veiligheidsmarge.
Tuurlijk mag dat! Appeltaartje met kaneel eet ik ook graag en daar gaat ongeveer dezelfde hoeveelheid in.