Migraine?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bailey07, 11 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.188
    1.749
    113
    Ja die gebruik ik, de Zoely! :) en juist omdat dat een van de minste is qua hormonale bijwerkingen en shizzle haha

2. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.188
    1.749
    113
    Zojuist bij de huisarts geweest, en ze zei vrijwel gelijk; dit klinkt echt als migraine. Doordat ik zelf al stap 1 en 2 van het stappenplan had gedaan, konden we door naar stap 3 wat triptanen medicatie inhield. Voor nu sumatriptan gehad en een kalender welke ik 2 maanden moet bijhouden als ik dat red. Wanneer ik nog steeds 2 aanvallen per maand houdt zoals nu krijg ik dan in februari/maart eventueel onderhoudsmedicatie ernaast om het verder te onderdrukken.

Voor nu voelt dit al heel fijn, ik hoop zo dat het me gaat helpen!

Gewooniemand vindt dit leuk.
  3. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.189
    1.396
    113
    Het gaat je zeker wel helpen tegen de pijn. Innemen zodra je het voelt opkomen, niet te lang wachten. Ik neem het om de 6 uur in, zodat de pijn niet opnieuw volledig door komt. Maar de migraineaanvallen verminderen er niet door, het helpt alleen tegen de pijn op dat moment (wat al fantastisch is).

4. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.188
    1.749
    113
    Dat neem ik al voor lief! Als die helse pijn maar opbokt;) vandaar ook dat ik de kalender moet in gaan vullen, zodat ze kan zien hoevaak/hoeveel en misschien een patroon kunnen ontdekken.

5. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.189
    1.396
    113
    Alleen maar goed. Ik heb zelf jarenlang 2 verschillende medicijnen geslikt ter voorkoming van aanvallen. Hielp gelukkig goed. Nu mee gestopt omdat er best wat bijwerkingen aan zaten (die ik in het begin voor lief nam) en ik het gevoel heb het wat meer onder controle heb. Maar zonder de triptaan wil ik echt niet.

6. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.188
    1.749
    113
    Wat kreeg je erbij als ik mag vragen? En wat waren de bijwerkingen?

7. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.189
    1.396
    113
    Amytriptilline en propranolol. Amytriptilline geven ze minder snel, maar propranolol (80mg) krijg je vrij snel. Heb het laatste zeker 5 jaar geslikt.
    Ik ben flink aangekomen door de propranolol, had weinig energie, was al uitgeput na een stukje fietsen en hield vocht vast. Ik ben nu ongeveer een half jaar geleden gestopt en merk wel verschil. En veel mensen zeggen dat ik veel afgevallen ben, terwijl ik niks anders doe qua voeding en sporten, dus lag echt aan de medicijnen. Maar heel eerlijk gezegd interesseerde me dat toen allemaal niks, kon nog amper functioneren door de migraine, was gewoon zo blij dat ik minder aanvallen had en ze duurde ook minder lang. Normaal 3 volle dagen, toen soms al over na een dag!
    Als het echt niet gaat zou ik me er niet door tegen laten houden.

8. Beterlaatdannooit

Beterlaatdannooit Actief lid

19 nov 2018
    139
    190
    43
    Vrouw
    “Fijn” dat je in ieder geval wat hebt nu. Daar kun je weer verder mee en hopelijk helpt het je. Ik heb dit ook al jaren en ben erachter gekomen dat juist voordat de hoofdpijn begint er al allerlei signalen worden afgeven door mijn lichaam. Het klinkt gek, maar probeer daar ook eens op te letten. Je kunt je dan voorbereiden op wat komen gaat en als je dat ook bijhoudt zie je misschien wel een patroon.

Ik herken het door, vreetbuien, ontzettend druk en extreem veel energie, branderige ogen, onnodig moe, gevoeliger voor geuren, heel veel gapen. Zoek het maar eens op, misschien kun je er wat mee.

En inderdaad, wat hier ook genoemd wordt, wacht niet onnodig met het innemen van medicatie, het helpt echt. Doe het jezelf niet aan.
    Ik wens je beterschap!

Bailey07 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina