Migraine

Discussie in 'De lounge' gestart door Novi, 23 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    Betablokkers kunnen ook helpen.

Ik mag ze helaas niet dus ik doe het met triptanen. Ik heb meer dan 5 aanvallen per maand.

Voeding lokt bij mij geen aanval uit, hormonaal is het bij mij.ik hoop dat ik na de overgang minder migraine zal hebben. Zodra progesteron zakt is t hier bingo en eerste dag menstruatie ben ik weer mens.
    En zonlicht. Zonlicht lokt ook aanval uit. Net als ander fel licht. Heel irritant. Altijd bij zonnige dag buiten is t mis. Als ik zonnebril ben vergeten is t binnen 2 uur bingo.

2. Novi

Novi Niet meer actief

Hoevaak had jij een aanval om dit te mogen? Het nadeel van de triptanen vind ik dat de vermoeidheidsfase wel alsnog komt.

3. Novi

Novi Niet meer actief

Is er bij jou wel gekeken naar andere anticonceptie? Ik begreep dat dit ook kan helpen als het hormonaal is. Geen idee welke dan geschikt is overigens.

4. Novi

Novi Niet meer actief

Dat klinkt hoopvol! Ik kan het altijd proberen :)

5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.647
    27.300
    113
    Vrouw
    Ik heb al sinds 2014 geen anticonceptie meer. Van de gyn krijg ik nu extra progesteron om minder migraine te krijgen ook. Ik kwam van 7 dagen non stop migraine, nu naar 3 dagen j 's x OFFFOfpOFf8r9C

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.876
    2.875
    113
    Noord-Holland
    Wij doen met acupunctuur ook hoofdpijn en migraines behandelen :)

7. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.467
    8.617
    113
    Vrouw
    3x per week ongeveer. Soms meer, soms minder. Bij mij is het niet hormonaal. Verder helaas nooit erachter gekomen waar het wel door komt. Kan er dus ook niet echt rekening mee houden.
    Ben er nu wel mee gestopt, ging een tijd goed maar nu laatste weken weer veel hoofdpijn. Ik slik zsm dan 2x400gr Ibuprofen, dat helpt vaak, maar niet altijd. Vandaag is zo’n dag dat dat dus niet werkt, ook de 2e dosis nog niet.

8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Ik krijg voornamelijk migraine van lactose.

Denk dat het goed is om uit te sluiten dat het door voeding komt, inderdaad bv. dmv een voedingsdagboek, eventueel in combinatie met een diëtist.

9. Daantje3

Daantje3 Fanatiek lid

28 okt 2011
    1.644
    867
    113
    Vrouw
    Ik heb ook vanaf kleins af aan heftige migraine, soms zelfs met gezichtsverlammingen.

Ben uiteindelijk bij een sportmasseur beland, en die heeft voor mijn gevoel echt mijn leven gered. Heb (op mijn zwangerschappen na) nooit meer migraine als ik regelmatig daarheen blijf gaan.
    Mijn schouders en nek hebben zoveel knopen, en zitten zo vast, dat dit migraine veroorzaakt. En gek genoeg had ik dit helemaal niet door, omdat ik geen last had van mijn nek of schouders.

Hopelijk vind je een oplossing die werkt!

10. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik heb een jaren lang dagelijks propanolol geslikt, omdat dit zou kunnen helpen. Op een gegeven moment ben ik er mee gestopt, omdat het toch best heftig spul is en ik het niet zo fijn meer vond. Ik kreeg toen niet ineens meer migraines, dus bij mij deed het waarschijnlijk niet veel, maar bij sommige mensen kan het helpen. Ik heb ook wel eens gehoord dat low dose antidepressiva werken (van mn dr hier is de US, denk dat ze in NL dit niet zo snel zouden zeggen, haha), maar daar wil ik dus echt niet aan beginnen en hier is de optie dat je eens per maand een injectie met iets krijgt, dat zou kunnen werken. Ik weet alleen niet wat de naam van dit medicijn is en of het ook in NL beschikbaar is, maar je kunt ernaar vragen. Mijn HA biedt het elok jaar bij controles aan, maar ik houd het liever bij m'n oude vertrouwde triptans.

11. Glass

Glass Fanatiek lid

29 mei 2017
    2.192
    1.053
    113
    Vrouw
    Ja ook een migraine klant hier. Eigenlijk als sinds kleutertijd. Heb van alles geprobeerd qua voeding, maar nooit iets gevonden eigenlijk.
    Je zou echt een dagboek moeten bijhouden, ik schrijf dagelijks op hoeveelheid pijn, ben ik misselijk, ongesteld welke pijnstillers etc.
    En als je met voeding aan de slag gaat, dan dat natuurlijk ook. Stel je komt er niet zo snel achter, dan heb je al wat voor bij de neuroloog om te laten zien.

Die injecties (CRGP remmers) gebruik ik nu een jaar. Het helpt niet echt geweldig, maar de pijn is minder bij mij (van een dikke 9 met hoofdbonken en haren uittrekken naar een 6) Zit helaas nog steeds op 15-20 aanvallen per maand.
    Maar bij sommigen werkt het geweldig. En bij mij is het voordeel dat ik geen bijwerkingen heb, al zijn die er wel bij anderen.
    Bij medicatie als lithium, depakine, topiramaat, had ik zo veel last van bijwerkingen dat ik die niet meer kon slikken.
    Ok AD in lage dosering heb ik jaren geslikt, hielp ook een beetje.
    Heel verhaal, maar succes to, ik hoop dat je iets vind.

12. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.225
    4.457
    113
    Vrouw
    Ik had last van extreme haaruitval van de topiramaat en van dekapine had ik het idee dat alles vertraagd binnen kwam. Inderdaad ook mee moeten stoppen omdat ik de bijwerkingen niet trok

13. Maslov

Maslov Fanatiek lid

11 apr 2019
    1.226
    3.471
    113
    Ik had hele heftige aanvallen met een 'overlappend beeld' van migraine en epilepsie. Ik neem daarvoor nu al een paar jaar betablokkers en dat helpt heel erg goed. Ik heb nu alleen nog maar af en toe een aura-migraine met wat hoofdpijn en misselijkheid daarna, maar dat komt maar een paar keer per jaar voor. Ik slik metoprolol maar propanolol kan ook heel goed helpen.

Ik kan trouwens slecht tegen fructose en tarwe, die vermijd ik. Volgens mij helpt dat ook mee.

Deel Deze Pagina