Heeft iemand ervaring met het gebruik van een migrastick of ander soort rollertje met menthol en eucalyptus om over je slapen en voorhoofd te rollen? Ik heb erge migraine in kan eigenlijk niet zonder, aangezien ik geen andere medicijnen kan gebruiken tijdens de zwangerschap. Op de verpakking staat echter ook weer dat je het niet mag gebruiken, maar ik ben soms zo ten einde raad dat ik denk: zou het echt kwaad kunnen of zijn ze gewoon bang voor schadeclaims? Ben benieuwd naar jullie reacties, en heeft iemand het zelf ook gebruikt (aan begin Vd zwangerschap)?
Ik kan serieus niet bedenken waarom je dat niet zou mogen gebruiken. Misschien anders even met je huisarts bespreken? Misschien is er toch nog iets anders dat je wel mag? Paracetamol mag natuurlijk sowieso, maar dat zal waarschijnlijk niet veel doen.
Ik deed in het begin toen ik ook nog last had van migraine Japanse pepermuntolie op m'n slapen en voorhoofd smeren, dus denk dat zo'n roller geen kwaad kan. Het gaf mij in ieder geval enige verlichting, samen met 2 paracetamol en een ice pack op m'n hoofd in een donkere kamer. Sterkte! Migraine is heel naar en zeker als je je medicijnen niet mag.
Als het echt niet te harden is mag je sumatriptan gebruiken. Anders 1000mg paracetamol zetpillen proberen...
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga dinsdag met de huisarts bespreken of ik evt iets anders dan paracetamol mag gebruiken, liever niet natuurlijk maar in uiterste nood. Hoop idd op sumatriptan of misschien paracetamol met codeine, wordt ook wel eens gebruikt tijdens zwangerschap. En kan ik meteen vragen of die roller nou echt kwaad kan.