Hallo dames, Heeft iemand spatader therapie gehad? Wat houd het in? Is het pijnlijk? En vooral, heeft het goed geholpen? Ben benieuwd of het iets voor mij en min steeds minder mooi wordende benen is Alvast bedankt!
Ik heb ze meerdere malen weg laten spuiten.. Is dat wat je bedoeld met therapie? Die grotere aderen vond ik altijd wel meevallen qua pijn, eerder wat vervelend. Die kleine adertjes weg laten spuiten vond ik wel altijd pijnlijk.. Helaas gaan ze nooit helemaal weg en denk ik in oktober weer te gaan.. Zo lelijk
Nee, dat is niet hetzelfde. Ik heb ze ook wel eens (2x) laten weg spuiten. Maar dit is een soort massage techniek wat heel goed schijnt te werken. Dus geen invasieve behandeling. Zelfs steunkousen zijn niet meer nodig, maar ja, dat is wat de behandelaar zegt, ben benieuwd naar de ervaringen. Voordat het een gevalletje "wij van wc eend adviseren wc eend" is.
Ik heb die therapie gehad tijdens mijn zwangerschap. Nu 4 dagen geleden bevallen en aders zijn nagenoeg weer normaal Ik kreeg 1x per week intensieve massage en wat het mij vooral bracht was verlichting. Volgens mijn behandelend fysio voorkomt het ook het erger worden maar ja dat is natuurlijk nooit na te gaan en valt volgens mij ook onder jouw 'wc eend' noemer. Ik vond het dus vooral prettig voor de last, dus voor mij het belangrijkste. Wel belangrijk dat je behandelaar erkend fysio is. Dan wordt de therapie vergoed. Het zijn namelijk ook vaak sportmasseurs oid die dit bieden en die moet je dus zelf betalen. Scheelt toch Succes!
Bedankt voor je reactie. Het klinkt veelbelovend. Het schijnt dat de spataders na de bevalling grotendeels weer verdwijnen. Maar ik had er al een paar, dus door zullen wel niet verdwijnen helaas. Ik heb nog geen fysio gevonden die deze behandeling geeft, wel iemand die onder de alternatieve geneeswijze valt. Dus 80% word dan vergoed. Binnenkort maar even een afspraak maken om een behandeling te proberen. Bijzonder dat het op veel plaatsen gegeven word maar dat er zo weinig ervaringen te vinden zijn.