Alcohol in cosmetica producten slecht voor kindje?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Avastar, 24 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Avastar

Avastar Actief lid

25 sep 2012
    245
    9
    18
    #1 Avastar, 24 mei 2015
    Laatst bewerkt: 24 mei 2015
    Hoi Meiden!

Ik kom erachter dat de gezichtslotion ( kruidvat huismerk) die ik gebruik om mijn ogen schoon te maken ( komt dus soms per ongeluk in mijn ogen terecht) erg veel alcohol denat. bevat. ( staat als 2e op de ingrediëntenlijst). Ook de gezichtscrème van nivea die ik gebruik bevat alcohol denat. ( iets lager op het ingrediënten lijstje) nu ben ik er wel achter dat dit niet goed is voor de huid, maar ik heb dit de gehele zwangerschap gebruikt en vraag me af in hoeverre dit slecht is voor mijn kindje ( ben 26 weken zwanger) omdat het toch alcohol is??? En dan met name de vraag hoe schadelijk als het regelmatig in je ogen komt? ( heb gelezen dat de alcohol via je ogen in je bloed opgenomen kan worden) Heb daardoor wel eens geïrriteerde ogen maar als ik dit da het reinigen met water dep is dat ook vaak weer weg dus heb daar nooit zoveel aandacht aan geschonken.

Alvast bedankt.

2. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik denk haast dat dat meevalt. alcohol wat je drinkt komt in je bloedbaan en op die manier bij de baby. in cosmetica wordt het opgenomen door je huid en niet je bloed lijkt me? weet het natuurlijk niet zeker want ik heb hier nooit over nagedacht maar als het slecht zou zijn zou het wel worden aangegeven door de VK of zou er wel meer over te vinden zijn lijkt me.

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mee eens, zou me er niet druk over maken hoor.

4. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik wel dag/nacht crème zonder vitamine A. Kan schijnveiligheid zijn, maar voelde gewoon beter.
    Denk dat ook voor alles geldt mbt cosmetica ed, voelt het goed, gewoon doen, anders niet

Deel Deze Pagina