Je kunt tijdens je zwangerschap niet zoveel nemen, alleen paracetamol mag je, en misschien kan je iets vragen tegen de misselijkheid wat wel mag. Ik heb dus ook Maxalt smelttabletten. En ik had ook proprapronolol (onderhoudsmedicijn om aantal aanvallen te verminderen en ook om de intensiviteit te verminderen). Sinds ik geen pil meer slik heb ik de onderhoudsmedicatie niet meer nodig. En heb nu 2x pm migraine met Maxalt binnen 3 uur is het weg. En triptanen en subtriptanen werken dus alleen als je migraine hebt. ALs je spanningshoofdpijn hebt of medicatieafhankelijke hoofdpijn dan helpt het niet. Helaas krijg je vaak dankzij migraine last van spanningshoofdpijn omdat je heel verkrampt bent, en omdat je veel pijnstillers gebruikt krijg je daar weer hoofdpijn van... heel vervelend!
Als je zwanger bent mag je in principe niets sterkers dan paracetamol (beter dan aspirine in veel gevallen, want paracetamol geeft geen/minder maagklachten). Voor mijn zwangerschap gebruikte ik fromirex (ook een triptan via de huisarts). Dan was het meestal binnen een paar uur weer weg, maar had daarna twee dagen last van een weeig (of hoe je het ook schrijft) gevoel. Maar zonder medicijnen was ik 1 a 2 dagen niet aanspreekbaar. Nu tijdens mijn zwangerschap gelukkig weinig last en als ik het al heb zijn ze gelukkig minder zwaar. Sterkte!