sauna+ovulatie

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door pluto, 23 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluto

pluto Lid

19 dec 2006
    5
    0
    0
    docent muziek
    rotterdam
    Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Volgens mijn berekening zou ik afgelopen zondag op mijn vruchtbaarst moeten zijn. En maandag zou de ovulatie moeten optreden. Mijn vriend en ik hebben zondag goed geklust, en hadden beiden het idee dat ik vrij vruchtbaar was. Mijn vriend is maandag vertrokken naar zweden voor zijn werk en komt donderdag terug.
    nou ben ik gisteravond (maandag) met een vriendin naar de sauna geweest. vanmorgen heb ik temperatuur gemeten en die was niet gestegen. hij was zelfs erg laag.
    Mijn vraag is:
    kan dit door de sauna komen?
    kan het zijn dat ik toch geovuleerd heb?
    is sauna slecht voor mijn ovulatie (gaat het zaad er dan niet uit)?
    tot wanneer kan ik nog zwanger worden van het zaad van zondag?

alvast bedankt voor jullie reakties,
    liefs van Anne

2. Niet meer actief

Als je temp heel erg laag is zou je je eisprong nog moeten krijgen.
    Enne...volgens mij is daar niks ergs aan hoor, naar de sauna gaan...je moet het ook nie gaan overdrijven hoor ;)

3. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    nou nies dat weet ik zo net nog niet,

ik heb toch een kindje gehad dat met 24 weken geboren is en met allerlei afwijkingen.

toen werd mij wel gevraagt of ik tjidens de eerste maanden was blootgesteld aan hogere temperaturen, zoals sauna en koorts.

dan kan de celdeling namelijk beinvloeden. volgens mijn gyn.

gr.peggy

4. Niet meer actief

Is dat zo Peg?.... Hm, en als je heet badderd dan?....

5. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    weet ik ook nie,

badderen zal wel geen kwaad kunnen.
    ik heb het ook maar van horen zeggen van de gyn.

ik weet wel dat ik nu wel uitkijk daarmee en dat ik het dus niet zal gaan opzoeken.
    1 keer zoiets meemakne vond ik meer dan genoeg.

maar ik denk dat met zoiets het toch altijd gissen blijft, je zal er nooit achter komen waarom het fout is gegaan.
    maar ik hou die vraag van mijn gyn wel in mijn achterhoofd.

gr peggy

6. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Ja maar dat was tijdens de eerste maanden van je zwangerschap... niet voor of tijdens je eisprong.

Tijdens zwangerschap wordt het wel afgeraden als je het niet gewend bent, maar om je nu druk te maken tijdens je eisprong, vind ik wat overdreven.

7. pekske

pekske Fanatiek lid

25 okt 2006
    2.216
    0
    0
    volgens mij begint de celdeling al op het moment van bevruchting dus na je eisprong of ben ik nou blond.

8. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Ja, NA je eisprong. Het is bij Pluto nog niet eens zeker dat ze haar eisprong al wel gehad heeft, vanwege haar lage temp.

9. pluto

pluto Lid

19 dec 2006
    5
    0
    0
    docent muziek
    rotterdam
    hoi, daar ben ik weer, dank jullie wel voor de antwoorden. Ik ga er maar gewoon het beste van hopen.
    verder wilde ik ff zeggen dat mijn banner niet klopt. Ik zit op dag 23 van mijn cyclus, en en dus niet 27 dagen overtijd!

liefs van Anne

10. weet wel dat je de eerste 14 weken zwangerschap niet in sauna mag

de hogere temp is ook niet goed voor zaad, dan leeft het minder lang, daarom zijn boxers ook beter voor mannen... en hebben truckers slechter zaad (zitten er de hele tijd op)
    maar als je de dag erna je ei moest krijgen, moet dat gewoon kunnen, je merkt het wel erna. ikzelf ga niet in de sauna nu, maar dat is denk ik ook eigen keus. net als drinken enzo.. sommige doen het nu al niet anderen wachten tot + test...

liefs renske

11. minou

minou Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.490
    0
    0
    Haai,
    De sauna wordt de eerste 3 maanden afgeraden.
    Maar voor dat de celdeling begint moet een eitje toch eerst bevrucht zijn?

Maar volgens mij kan het net na je eisprong helemaal geen kwaad.Lekker ontspannen toch.
    Ik denk dat drank en roken slechter is....

12. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hallo,

Even bemoeien. Mijn vriendin heeft IUI gedaan, en had een dagje sauna geplanned na haar inseminatie. Dezelfde dag nog. Dit werd door de behandelend arts ten strengste afgeraden. De temperatuursverschillen zouden te groot zijn voor een goede bevruchting. Dit heeft ze dan ook maar laten schieten. Zwemmen enzo (zelfs in chloor! ) was geen probleem!

Hopelijk kun je er iets mee. Ik zoek de sauna in ieder geval niet op als ik denk dat het wel eens raak zou kunnen zijn.

Kari

Deel Deze Pagina