mij benieuwen: hoe betrouwbaar is de kruidvat test

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door daan75, 11 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Dan is naar de huisarts gaan idd verstandig.

2. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Ik heb zelf alleen maar goeie ervaring met kruidvat testen. Heb nog nooit een vaag lijntje gehad...alleen de laatste keer een dikke vette.
    Een lijn, hoe vaag dan ook, komt er toch niet voor niks? Je bent dan wel zwanger (of sowiezo geweest?) want er is wel HCG in je lichaam aanwezig. Dus idd morgen nog eens testen en ik duim voor je!

P.S. ik heb 3 dagen voor nod posi getest (dikke streep)

Liefs

3. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Mogguh dames,

Nou die kruidvattest schijnt toch wel te kloppen, want mijn test vanmorgen van de apotheek gaf ook een heeeeeeel licht streepje. Wel vager dan die van het kruidvat, maargoed. Wat ik dus zo maar ga doen is mijn huisarts bellen, vannacht had ik wederom klein beetje roodverlies. (Op cyclusdag 10!) Zit me absoluut niet lekker. Misschien is de innesteling niet helemaal goed gegaan. Ik houd jullie op de hoogte. Enne, Daan, succes he!

Liefs Kari

4. hopes

hopes Bekend lid

24 nov 2006
    804
    0
    0
    nederland
    jeetje.... ben erg benieuwd wat je huisarts gaat zeggen! hou ons op de hoogte meis.

5. daan75

daan75 Actief lid

7 aug 2006
    373
    0
    0
    randstad
    Nou kari, zou dan idd de huisarts maar snel bellen. Misschien zit er dan toch een zwangerschap.

de test van gister is nu weer wat duidelijker, er staat een duidelijk lijntje alleen veel smaller dan ik op de echte postieve testen heb gezien. Zo was ie in 1e instantie binnen de 10 min. ook en later weer wat vager.
    Maisy... ik weet de risico's van voor NOD testen, vandaar dat ik me er ook zeker weten niet aan ophang of gek door laat maken. Maar je hebt helemaal gelijk. een posi test voor NOD zegt eigenlijk niets. Ik geloof dat zelfs in de meeste gevallen er wel een bevruchting maar vaak geen goede innesteling is. Soms is de nieuwsgierigheid echter sterker dan het verstand he.... :oops:

Heb vanochtend test van de site gedaan. Volgens mij negatief, al meen ik ergens heeeeeeel in de verte toch iets te zien, maar dat zal ik wel willen zien... hehe :)
    vlak daarna een kruidvattest nog eens gedaan (was toch benieuwd wat ie nu zou doen), maar mn urine was niet bepaald geconcentreerd. Toch zag ik weer een heeeel vaag streepje. Wel vager dan die van gister, maar zoals ik al schreef mn urine was zowat gewoon water. Ik wacht dus maar gewoon geduldig (NOT) verder af wat de :evil: :evil: gaan doen en morgen denk misschien weer een testje... (die fabrikanten zijn maar wat blij met ons denk ik zo...)
    ik zou het wel graag snel willen weten als het wel raak is in verband met medicijnen die ik slik en ik liever geen onnodige risico's loop, vandaar ook het vele en vaak te vroege testen. vooralsnog ga ik er maar gewoon vanuit dat ik gewoon ongi ga worden de komende dagen.
    ik houd jullie op de hoogte.

Kari, houd je ons op de hoogte wat de HA zegt? Sterkte meis.

Liefs,
    Daan

6. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hallo dames,

Net bij de huisarts geweest. Had de 2 testen meegenomen, ze zei me dat verder in de praktijk testen niet nodig was, er was duidelijk iets zei ze.
    Kunnen dus 3 dingen zijn: of ik heb een "missed abortion"gehad en zit er nog iets van hormonen in mijn lichaam. Of ik krijg nog een miskraam, en moet de buikkrampen in de gaten gaanhouden, Of ik ben nu gewoon zwanger, en is er niks aan de hand. Ik moest direct bloed laten prikken, aan de hand daarvan kunnen ze beoordelen hoe het zit.. Mocht mijn HCG gehalte in mindere mate aanwezig zijn, dan heb ik het vruchtje waarschijnlijk niet meer. Als het er wel is, dan wordt er volgende week weer bloed afgenomen en misschien een echo gemaakt. Ik moest me in ieder geval geen zorgen maken, ook niet om het bloedverlies, moest het er maar uit laten komen. Ben gelukkig nu wel een beetje gerustgesteld, het vervelende alleen is dat ik a.s. maandag pas om 10:30 uur kan bellen voor de uitslag! :(

Pff.... wat een dag!

Liefs Kari

7. brigitte22

brigitte22 Fanatiek lid

13 nov 2006
    2.601
    0
    0
    Ik heb ook goede ervaringen met de kruidvattest. Had s avonds getest en zie in mijn album.. een hele duidelijke streep.....

Maar kan zijn dat je soms voor je NOD een heel vaag streepje hebt en dan toch ongi wordt omdat het niet goed gegaan is.... Dus dan heb je eigenlijk een hele vroege miskraam. Enige is dat je door je test dan wist dat je wel even zwanger bent geweest... Als je pas later zou testen zou je het neit geweten hebben omdat je ongi bent geworden...

En dat van de kruidvattest was volgens mij dat er na de tijd waarop je mag aflezen nog wel eens een streepje komt..... Maar als je op tijd afleest is het volgens mij hartstikke betrouwbaar

8. daan75

daan75 Actief lid

7 aug 2006
    373
    0
    0
    randstad
    Jeetje Kari, wat een verhaal.
    zo weet je wat en toch eigenlijk weer niks.
    Wat zegt je gevoel?
    ik ga in ieder geval keihard voor je duimen dat het allemaal goed zit en je maandag een super mooie uitslag krijgt.

Liefs en sterkte,
    Daan

9. Jotim30

Jotim30 Fanatiek lid

Kari dat is niet niks.
    Ik hoop voor je op een gewone zwnagerschap.

Mijn ervaring met kruitvat testen zijn ook heel goed.
    Vorige maand nog een test gedaan.

10. Niet meer actief

hoi meiden
    spannend zeg
    misschien over een paar dagen nog eens testen
    succes
    hopelijk is het raak

11. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik ben zwanger en heb getest met de kruidvat test ook heel licht streepje zie album

12. daan75

daan75 Actief lid

7 aug 2006
    373
    0
    0
    randstad
    Caruli: bedankt meis. Zie trouwens dat je al behoorlijk vaak goed gependeld hebt.... Nu maar hopen dat ie bij mij ook goed is.

Miss X: toch best een duidelijke streep hoor, mijne was wel stuk minder duidelijk en ook veel smaller.

Het zit behoorlijk te rommelen in mn buik. Heb zelf het idee dat de duivels gewoon komen vanavond...
    Ik hou jullie op de hoogte.

Liefs,
    Daan

13. Niet meer actief

oh daan waar zie je dat dan ?
    haha ;) ;)

14. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    ik had op mijn NOD getest met een Kruidvat-test en dat was een heeeeel inieminie streepje. En nu heb ik een dochtertje van 5 maanden... dusss...

15. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Hey heb bij mijn mk ook getest met kruitvat, vaag maar toch echt positief :)
    En nu was dinsdag mijn NOD maar de :evil: bleef weg, dag erna ook kruitvat test gedaan en voor de 1 minuut al twee dikke blauwe strepen ;)
    Ze zijn echt betrouwbaar hoor!

jessica

16. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Hey Daan! Jeetje spannend hoor voor je! Ik hoop niet dat je inmiddels al ongesteld bent geworden.. Ik denk zelf van niet, zo'n streepje staat er niet voor niks! Laat je het even weten? Ik ben zo benieuwd!

Liefs Kari

17. Jee

Jee Bekend lid

17 aug 2006
    666
    0
    0
    Spannend hoor Daan!Ik duim ook voor je!Denk wel dat het goed zit,hoor!Kan het me ook voorstellen dat je het nog niet helemaal durft te geloven.Ik heb dat zelf ook.Ben nu wederom overtijd,maar durf gewoon weg niet te denken dat het weleens raak kan zijn.Heb helemaal geen symptomen en zo te lezen jij wel.Dus hoop dat ik je snel ECHT mag feliciteren!

Kari,veel succes en sterkte.Hoop dat het niks ernstigs is!

18. Kari

Kari Fanatiek lid

21 sep 2006
    1.363
    5
    38
    Jee, weet je al iets? Je bent 4 dagen overtijd. Wel heel spannend.

Wat betreft die symptonen, mocht ik nu zwanger zijn of net geweest zijn, ik heb de afgelopen weken echt NIETS gevoeld. Ik was er heilig van overtuigd dat ik mijn eisprong "gemist" had. Die eisprong buikbijn heb ik voor het eerst ook niet gehad de laatste cyclus. Het zegt dus helemaal niks, dat blijkt maar weer.

Succes he dames,

Liefs Kari

19. aly

aly Bekend lid

5 okt 2006
    966
    0
    0
    postbezorgster
    harlingen
    hoe is het daan ?

20. daan75

daan75 Actief lid

7 aug 2006
    373
    0
    0
    randstad
    hey meiden,

hier even een update.
    vrijdagavond nog een kruidvat testje gedaan, weer zo'n zelfde heel licht en heel smal streepje. Gister niet getest, heel de dag niets van duivels te bekennen
    Vandaag dan toch plotseling ineens bloedverlies, maar nog niet zo veel als anders en heel donker (sorry voor de smerige details....). Temp is ook nog hoog, terwijl ie normaal altijd meteen keldert als ik ongi ben geworden. Vanochtend getest met clear blue, heeeeeeel vaag een heel smal streepje, wat nauwlijks meer te zien was na 10 min.
    Ik denk zelf dat ik toch gewoon ongi ben geworden en dat het nog door gaat zetten.
    Ik hou jullie op de hoogte.

Kari, hoe is het met jou? nog bloedverlies gehad of opnieuw getest?

Liefs,
    Daan

Deel Deze Pagina