Gaat dit goed zo?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mykelti, 7 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    #1 Mykelti, 7 dec 2012
    Laatst bewerkt: 7 dec 2012
    Ons knulletje is goed in de lappenmand...al weken af en aan beetje verkouden en hoesten. Al een paar keer laten luisteren en zijn longetjes waren schoon. Nu werd hij zondag een beetje hangerig en maandag was hij ziek. Zeurderig, lichte koorts en wat hoesten. Dinsdagmiddag kreeg hij het benauwd. Conclusie was astmatische bronchitis. Gelijk een heel arsenaal aan medicatie. Nu ben ikzelf verkouden geworden en hij nu ook. Denk dat hij ook last van zijn oortjes/keeltje heeft. Ook logisch. Wacht op een telefoontje van de huisarts of ik hiervoor ook langs moet komen, aangezien hij al een penicillinekuur heeft nu. Gelukkig gaat het met de benauwdheid beter en krijgt hij alweer wat meer praatjes.

Nu mijn eigenlijke vraag. Hij drinkt al dagenlang slecht uit de borst en logisch want hij heeft het benauwd, oorpijn en wat dan nog meer. Nu bied ik hem eerst de borst aan en wat vaker dan normaal. Hij drinkt dan een paar slokjes en draait zijn hoofd af, begint te huilen of bijt in mijn tepel. Ik val hem dan niet verder lastig en kolf af en bied het aan in de fles. Dat is geen eerste keuze, maar omdat hij ook diarree had en koorts, wilde ik hem zoveel mogelijk laten drinken.
    Gisteren dronk hij redelijk aan de borst, maar vandaag weer drama (van de medicijnen kan hij ook hoofdpijn krijgen o.a.). 's Nachts gaat het overigens beter, maar dan drinkt hij ook maar 1 borst. Heb overigens al allerlei posities geprobeerd, zonder resultaat.

Gaat hij straks wel weer helemaal aan de borst drinken? Iemand hier ervaring mee?
    En blijft mijn productie ok zo? Kan natuurlijk nooit zoveel kolven als hij drinkt. Overigens wissel ik heel vaak van kant als hij drinkt. Zo stimuleer ik toch ook weer de productie?

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    Wat rot dat je ventje niet lekker is! Ik denk dat t met de bv goed moet komen als je m regelmatig (zoals je al doet) toch even aanbiedt. Hij is oud genoeg om te weten wat lekker is ;)

Hier is t wat minder heftig, maar wat helpt zijn zoutoplossing neusspray (je kan via de ha als t goed is ook xylomethazoline in baby-oplossing krijgen) en rechtop voeden: ik zet haar met haar buik naar me toe op schoot, beentjes in mijn beide zijden en happen maar.

Productie zou iets kunnen teruglopen maar ik denk niet zover dat je t niet snel weer opkrikt. Als hij weer beter is even we-time nemen

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Bedankt voor je reactie. Mocht idd van de huisarts neusspray erbij gaan gebruiken voor zijn oortjes. Van de penicilline die hij al heeft, moet een bacteriële ontsteking daar wel overgaan.

Hihihi dat standje is hier geen succes. Hij komt als hij zo zit met zijn mondje ter hoogte van mijn schouder en mijn tepel hangt ter hoogte van mijn navel...Lukt wel om mijn tepel omhoog te brengen, maar dan is het hetzelfde laken een pak. Drie zuigjes en weg is hij. Er komt gelukkig nog genoeg melk uit, dus dat geeft moed. :)

Beterschap met je meisje!

4. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Je doet het prima.

Wat je nog zou kunnen doen is na een 'voeding' nog nakolven. Dan stimuleer je je borsten om (meer) melk aan te maken. Plus dat je meteen melk in een flesje hebt als je toch op jouw verzoek wat wil geven als hij niet uit de borst wil drinken.
    Je kindje zal straks als hij zich weer wat beter voelt heus wel weer goed aan de borst drinken.
    De techniek verleert hij echt niet, als je, zoals jij omschrijft, hem regelmatig aan blijft leggen. Dat is zelfs niet het geval als hij een dag niet bij je wil drinken.
    Zometeen heeft hij er wel weer behoefte aan en dan komt het vast goed.

Als hij nog natte luiers heeft, zou ik me zeker geen zorgen maken voor wat betreft uitdroging of te weinig drinken.
    Als jij ziek bent eet en drink je ook minder toch?

Succes en beterschap!

5. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Heb nu inmiddels 2x gevoed terwijl hij op het verschoningskussen rechtop zat. Borst omhoog gehouden en zo heeft hij dus 2x wel goed gedronken. Hij is vanavond zelfs zo in slaap gevallen. Rare gewaarwording. ;) Nu dronk hij beide keren wel 2 borsten. Denk dus toch erg last van zijn oortjes of hoofd.

6. Bellabella

Bellabella Fanatiek lid

12 jun 2008
    1.082
    1
    0
    Gooi
    Ach jeetje! Sterkte hoor, erg veel stress als je kleintje zo ziek is (mijn zoontje heeft nu bronchiolitis)

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Bedankt.

Gaat gelukkig al stukken beter, maar de AB heeft echt mega slecht effect, echt zielig. Voor veel volwassenen al niet echt lekker, laat staan voor zo'n kleintje.

Grappig is wel dat hij de AB bijna opvreet, zo graag wil hij het nu hebben...:D

Bellabella, beterschap voor je zoontje. Is RS-virus toch?

Deel Deze Pagina