welke cursus?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door peetje24, 9 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. peetje24

peetje24 Fanatiek lid

3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    dames welke zwangerschapscursus doen jullie? en moet ik me nu al aanmelden?

yoga lijkt me zo zweverig, maar misschien juist ook wle weer lekker ontspannend. Samen bevallen heeft voor ons weinig zin mijn man is vaak in het buitenland. Wie heeft dus goede ervaringen met wat?

2. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

10 okt 2006
    1.193
    0
    0
    Hoi!
    Heb geen ervaring nog, maar heb het er al wel met mijn vk over gehad. Ze gaf aan dat heel veel vrouwen yoga toch als heel prettig hebben ervaren ivm de rust die het kan geven tijdens de bevalling. Ik ga het in ieder geval proberen, als het te zweverig is, ben ik snel weer terug ;)

Ga deze week denk ik ff informeren waar er hier zwangerschapsyoga wordt gegeven, heb namelijk geen idee of er ook wachtlijsten voor zijn!

Succes met je keus en lekker genieten van je zwangerschap!

Liefs Chris

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Whahah ik moet wel om je vraag lachen...dacht dat ik de enige was die echt overal over nadacht en over twijfelde ;)

Het lijkt me dus helemaal niks he, zo'n pufclub!

In overleg met mijn vk kies ik dus voor de kortste zwangerschapscursus.
    Ik ga 5x heen waarvan 1x met partner.
    Het duurt voor mij natuurlijk nog heel lang, maartoch.

Succes met je keuze!

4. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Ik denk niet dat ik iets ga volgens, misschien alleen vrij zwemmen (maar dan met zwangere haha)

5. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik heb me via Thebe thuiszorg aangemeld voor zwangerschapsgym. En ga over 2 weekjes beginnen met zwangerschapszwemmen.

6. mijnimeel

mijnimeel Fanatiek lid

10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Ik doe Yoga maar moet zeggen dat mijn cursus dus helemaal niet zweverig is. Volgens mij is dat heel verschillend. Het gaat vooral om ontspanningsoefeningen en manieren waarop je met je weeen op kunt gaan. Voor mij werkt het prima.

7. cimbomlu

cimbomlu Fanatiek lid

13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Ik dacht: de eerste keer doe ik gewoon de "normale" zwangerschapsgym. Ik vind het best leuk, naast oefeningen krijg je ook algemene uitleg.
    Bij een evt tweede zwangerschap denk ik echter dat ik het niet nog eens doe.
    Kan je niet informeren bij dames die de cursussen bij jou in de buurt hebben gedaan? Er zit nogal verschil, vooral afhankelijk van degene die het leidt.

8. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    zwangerschapshaptonomie? Een mega aanrader, gewoon lekker met zijn twee en de haptonoom. Mooi contact leggen met de kleine. Te plannen op jouw tijd, dus hoeft niet elke week etc........

9. Babs2

Babs2 Actief lid

6 mei 2007
    132
    0
    0
    Bejaardenverzorgende
    Drenthe
    Ik ga naar zwangerschapsyoga en dat bevalt goed hoor ! Het is echt niet zweverig maar juist ontspannend. Een aanrader.

Groetjes.

10. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ik wil gaan zwangerschapszwemmen. Yoga doet mij ook zo zweverig aan.

Even een ander vraagje: worden de cursussen vergoed?

11. wuppie

wuppie Bekend lid

16 jul 2006
    621
    0
    0
    haptonomie word wel (deels) vergoed, hangt van je verzekering af, valt onder de alternatieve geneeswijzen (alleen ben je nu niet ziek, haha). Wel duidelijk op de rekening laten aangeven dat het een gewoon consult is ipv zwangerschapshaptonomie (dan wordt het nl. niet vergoed...)

12. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb gewoon zwangerschapsgym gedaan, en me al vroeg opgegeven, met een week of 25 ga je er naar toe.
    Vond het wel leuk, we hebben nu nog steeds eens in de zoveel tijd een bijeenkomst met de kids.

13. kimberly83

kimberly83 Actief lid

24 sep 2006
    120
    0
    0
    heerlen
    ik vond de yoga minder ik zou het afraden

14. Harmless

Harmless Fanatiek lid

14 okt 2006
    1.986
    0
    0
    Zuid-Holland
    Altijd een dilemma wat kan en zal ik doen. Nou ik kan je alleen vertellen dat zwemmen erg lekker is. Je bent even van 'je gewicht af'. Je leert er vrij weinig van behalve dan wat andere a.s. moeders in je omgeving, wat weer erg leuk is. Maar al je spieren doen weer wat en bepaalde spieren worden weer even ontlast dus lekker relaxed en inspannend tegelijk.

De puf-puf clubs zijn heel persoonlijk. Dwz hoe kijk jij tegen de zwangerschap en bevalling aan. Ben je iemand die iets voelt en denk 'ach het zal wel' en ermee doorloopt hoef je het niet te doen. Ben je iemand die zichzelf overal helemaal op voorbereid/inleest hoef je het ook niet te doen. (Dan ken je de kwaaltjes en oplossingen) Ben je wat angstig of wil je graag geinstrueerd worden, of wil je wat andere zwangeren leren kennen dan is het erg leuk! Ik vind het erg gezellig en leuk maar om te zeggen ik leer er echt wat van..... Dat moet nog blijken. ;) Maar voornamelijk hoe ga jij normaliter met pijn om. Het gaat grotendeels (bij ons) om het opvangen van pijnen en ongemakken en niemand weet beter dan jijzelf of je daar een juiste omgang mee hebt.

Aan je kraambed krijg je echt wel genoeg aanwijzingen om de kleine goed ter wereld te brengen! (Anders zouden er een hoop blijven zitten ;) ) En onthou iedere bevalling is anders, ieder mens is anders. (Mijn moeder en nicht roepen beide: 'Liever nog 10x bevallen dan 1x migraine' tja het is een beleving)

De cursus en zwemmen zijn ook wel spannend: "Wie zal er vanavond NIET zijn?"

15. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Ik kon ook maar niet kiezen dus heb wat rondgebeld en uiteindelijk heb ik voor zwangerschapshaptonomie gekozen! Samen met mijn vriend, gericht op het contact met het kindje maar ook op de bevalling zelf. Hij gaat geinstrueerd worden hoe hij mij kan ondersteunen tijdens de bevalling dus dat lijkt me voor hem ook prettig.

Amber

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Ben net begonnen met zwangerschapsgym. Is best aardig hoor. Bovendien wordt het vergoed.
    Zat ook aan zwangerschapszwemmen te denken, maar geloof dat ze dat hier niet geven in het zwembad en bovendien zwem ik liever in een beetje verwarmd water dan in zo'n ijzig bad als ze hier hebben.

Deel Deze Pagina