Dag dames, De titel zegt het al. Voor mijn gevoel is dit vrij weinig voor zo'n jonge baby. Hij groeit wel super, de laatste twee weken een halve kilo per week. Dua geen reden tot zorg? Groetjes
Ik geef geen borstvoeding, ook niet gedaan, maar als hij een halve kilo per week groeit dan heb je in ieder geval genoeg voedingsstoffen in de borstvoeding zitten dus in mijn oog totaal geen reden tot zorg!!!!!!
Gelukkig zitten er (dat heeele kleine percentage daargelaten) altijd een heleboel voedingsstoffen in je mamamelk. Voedingsstoffen die zich altijd aanpassen aan de behoeftes van je kindje 6 x per dag is idd niet veel. Je "basis" wordt in deze periode gelegd,klierweefsel aangemaakt en de productiefabriek op poten gezet. Ik zat met zoon op 7 voedingen toen,maar bij z'n zusjes op 8a9. Hou het heel goed in de gaten, let op de plasluiers en de groei van je kindje. Als het toch te weinig blijkt,zal je kindje gaan clusteren.Geef hier dan ook aan toe. Hirrmee geeft hij jouw productie een boost. Maar goed hij is niet je eerste,dus waarschijnlijk weet je het wel allemaal Wat heerlijk dat hij het zo goed doet!!!!
Blijkbaar zijn sommige kindjes van het "voltank"principe. Zoon dronk ook heel vlug, zelfs in het begin was het in 15 minuten gepiept... Hij zat met een week of 6 op 6 voedingen. Geen groeiproblemen gehad verder, wel wat geclusterd maar niet heel uitgebreid.
Je hebt idd waarschijnlijk een effectieve drinker die zich lekker voltankt! Handig toch! Groei is super! Mijn zoontje zat rond deze leeftijd zelfs op 5 voedingen. Hij tankte zich in 15-20 min helemaal vol, tot hij bijna overliep
Lijkt me dat je een goede productie hebt en een kind met een ruime maag! Hou het in de gaten, het kan natuurlijk even goed dat je volgende maand stevige regeldagen krijgt, nu wordt je productie nog gestuurd door je hormonen, straks door de vraag van je kind! Enne, nog gefeliciteerd met je kindje! Wat een megagave avatar!
Dank je Dirksmama. Op die foto was hij drie dagen oud, ik vond het zo aandoenlijk hoe hij zich vastklemt aan de borst
Die foto kan je in een folder plaatsen bij de vraag:waarom borstvoeding? Uitleg is dan geheel overbodig
Hihi lekker toch! Hier ging ze ook als een speer. Ik zou er overdag in elk geval max 3u tussen laten. De eerste 6 weken wordt de basis gelegd en nu vaak aanleggen zorgt voor een goede productie op langere termijn.
Geldt voeden op verzoek niet de beide kanten op Red? Als je op verzoek bijvoorbeeld om het uur voedt, moet je dan 'op verzoek' ook niet gewoon wachten tot je kindje zich meldt om te drinken? Zeker in dit geval, nu hij duidelijk genoeg groeit. Ik haal hem bij de eerste tekenen van honger uit bed, maar om hem nu wakker te gaan maken om hem te voeden lijkt me niet nodig/handig.