Zou dit het begin zijn?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jolanda, 28 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Nou ik zal heel open vertellen waarom ik denk dat het toch misgaat.

    Gisteravond hebben mijn mannetje en ik lol in bed gehad( om het maar even netjes te zeggen :oops: )
    Vanmorgen werd mijn dochtertje om 6 uur al wakker, dus ik uit bed om even bij haar te gaan kijken.
    Daarna ben ik naar beneden gegaan, om even naar de wc te gaan.
    Kijk ik naar mijn wc papiertje, allemaal slijm en helemaal lichtrose :rolleyes:
    Nouja ik maar weer terug in bed, ik heb geen krampen of niks van dat alles.
    Maak mijn vriend wakker en zeg tegen hem, Het gaat toch mis.
    Hij zei dat hij het heel erg jammer vond en kroop me aan.
    Persoonlijk denk ik, ik heb dit wondertje nog niet gekent, dus dan is het maar beter op deze manier, liever nu dan later.
    Maar stiekum moet ik toch een traantje laten.
    Ik probeer nog wat te slapen, en denk intussen aan de krampen die ik straks zal gaan krijgen.
    De gynaecoloog had me gewaarschuwd dat het veel pijn en krampen kan veroorzaken als het dan toch afgestoten word.

    Nu werd ik om half 10 wakker en ben uit bed gegaan.
    Naar de wc natuurlijk om te kijken hoe en wat.
    Maar helemaal geen bloed meer te bespeuren, het is helemaal verdwenen!
    En nu is het bijna twee uur en ik heb nog geen krampen of bloedverlies.
    Nu snap ik er helemaal niks meer van , wat gebeurd er toch allemaal met mijn lichaam.
    Nu weet ik nog niet of ik nou een miskraam ga krijgen of dat het nog wel leeft.
    Nou kan het om een gesprongen adertje of zo gaan, maar daar ging ik gewoon niet van uit, dat heb ik ook nog nooit eerder gehad.

    Bah ik baal hier zo van , al die onzekerheid, het enige wat ik wil is weten of het wel of niet een kans heeft.
    Maandags ga ik altijd dansen, ik ga vanavond wel heen,al is het alleen voor de afleiding, maar ik weet niet of het verstandig is om te dansen.
    Ik weet dat als het niet goed zit hij er toch wel uitkomt, maar als het nou wel goed is, neem ik dan nu onnodig risico?

    ach ik weet het gewoon niet meer zo goed allemaal.
    moest het weer even van me af schrijven

    Liefs
     
  2. liselotje

    liselotje Bekend lid

    17 sep 2005
    548
    0
    0
    limburg
    Hoi Jolanda
    Als ik jou was zou ik direct na de dokter of verloskundige bellen en eisen dat je nu een echo krijgt...
    Al die onzekerheid is toch helemaal niet goed voor je...
    Dat ze een mens zo aan het lijntje kunnen houden zeg ik word er echt een beetje boos van....
    Wanneer had je nog eens de echo gehad?
    Probeer eens te bellen want al die ongerustheid en stress is helemaal niet goed voor je...

    Ik wens je echt alle geluk van de wereld en tevens veel sterkte maar ik zou voor de zekerheid vanavond even niet gaan dansen al is het maar dat als het echt mis mocht gaan dat je jezelf niet gaat verwijten achteraf.... niet dat dat daardoor komt maar we zoeken allemaal ergens een schuld achter...

    Veel liefs meid en hou je ons op de hoogte ;)

    knuffel liselotje
     
  3. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Hallo Liselotje.

    Ik heb afgelopen vrijdag die echo gehad 25 november, en ik mag 9 december pas weer heen, volgende week vrijdag dus.
    Ik kan niet eerder terecht, ik heb deze afspraak met heel veel moeite kunnen krijgen, want meer ruimte hadden ze niet.

    Weet je wat het is , als het niet goed is dan maakt dat niet uit, het is niet anders, maar gewoon niet weten waar je aan toe bent, daar kan ik dus niet tegen.

    Nee ik denk ook niet dat ik ga dansen vanavond, maar ik ga er wel naar toe, al is het alleen om met andere mensen in contact te zijn, in plaats van thuis lopen piekeren.
    Ik doe mijn best om niet teveel te piekeren, maar goed dat is wel moeilijk, vooral na dat rose slijm van vanmorgen.

    Maar als ik het echt niet meer trek dan bel ik toch de gyn op om te kijken of ik niet ergens tussen door kan.
    En je hebt wel gelijk, het is heel makkelijk om een oorzaak te vinden, terwijl je dondersgoed weet dat je het niet kan voorkomen.

    Dank je voor je antwoord
    Liefs
     
  4. liselotje

    liselotje Bekend lid

    17 sep 2005
    548
    0
    0
    limburg
    Ga maar kijken naar het dansen even op andere gedachten ik kan me echt voorstellen dat je aan niks anders meer denkt en ook van als het mis is kan het beter nu zijn geef ik je ook groot gelijk in hoelanger het duurt hoe moeilijker...
    En inderdaad blijf er niet te lang mee lopen...leg het eens voor wat er gebeurt is misschien zijn ze wel zo redelijk(erg he dat het zo moet) en zeggen ze kom maar eens even langs...

    Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en denk aan je en vooral hier je hart blijven luchten wij leven met je mee ;)

    liefs lotje
     
  5. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Mijn ervaring is dat de VK arg terughoudend is met (extra) echo's. Ik heb nu ook al 2 dagen bloedverlies (zonder krampen en naw een contactbloeding) maar ze wil niets doen. Afwachten maar.

    Ik begrijp hoe je je voelt en hoop dat je je gedachten ergens anders op kunt richten.

    Sterkte!

    Pim
     
  6. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Toen ik deze verschijnselen had, heb ik de huisarts gebeld, hij kon toen met behulp van een inwendig onderzoek zien waar de bloeding vandaan kwam. In mijn geval ging het wel mis omdat de bloeding uit de baarmoedermond kwam. Ook was ik toen nog te kort zwanger om eventueel met een echo vast te stellen of het goed zat. Daarna kwam het echt goed los, maar naast het vele bloedverlies (dus echt groot verband nodig) heb ik slechts 1 dag kramp gehad, wat eigenlijk niet meer voelde dan een menstruatiekramp. Dus krampen hoeft niet altijd. Is het ook een optie om in een ander ziekenhuis te proberen eerder aan de beurt te komen voor een echo?

    In tussentijd ga ik hard voor jullie duimen.

    Groetjes van Kiki

    PS hou er wel rekening mee dat je eventueel de echo zelf moet betalen (ca 220,-)
     
  7. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Mijn VK vermoedt dat het een contactbloeding is en gaf aan dat als ze een inwendig onderzoek gaat doen wellicht weer een bloeding veroorzaakt.

    Ik mag donderdag voor een echo, maar ze waarschuwde me dat er naar alle waarschijnlijkheid nog niet veel te zien zou zijn. Toen ik vroeg hoe lang het duurde gaf ze 5 minuutjes aan. Dat leek me wel erg kort, maar ja. Tja ik kwam zo maar tussendoor..........

    Ik heb trouwens maar weinig bloedverlies hoor - lang geen maandverband vol. Maar ja het is toch schrikken!

    Pim
     
  8. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Nou ik kom net van de wc af en ja hoor , weer bloed.
    Nouja bloed meer slijm vermengd met bloed waardoor het eerder rose lijkt.
    Contaktbloeding houd dat in een bloeding na gemeenschap :oops: ?
    Dat heb ik dan ook gehad misschien.
    Ach ik weet het niet laat ik maar niet gaan hopen dat het daardoor komt, dan is er misschien nog meer teleurstelling.
    Maar ik heb geen krampen ofzo dat is wel weer vreemd.
    Ik heb wel een kloppend gevoel in mijn onderbuik, wat dat is heb ik geen flauw idee van.

    ik ga morgen de gynaecoloog bellen om te vragen of dit het begin zou kunnen zijn.
    Tenzij het vannacht losbarst natuurlijk.
    Ik hou jullie op de hoogte.

    Liefs
     
  9. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Contactbloeding kan inderdaad na gemeenschap ontstaan - heb ik me laten vertellen. Toen ik aan de VK aangaf dat het bloeden daarna was begonnen was ze er gerust op.

    Als ik geen hevige krampen kreeg en geen maandverbanden vol bloed, zou het niets ernstigs zijn. Maar ja, je bent toch bang - ik tenminste wel.

    Tot aan de 12 weken blijft een spannende periode!

    Pim
     
  10. malou

    malou Actief lid

    9 nov 2005
    241
    0
    0
    moeder!
    eindhoven
    Hoi Hoi

    wat super vervelend voor je (zacht uitgedrukt natuurlijk)
    Ik hoop voor je dat alles goed is.
    In het begin van mijn zwangerschap heb ik ook een paar keer bloedingen (of ja bloedingen is ene groot woord, maar roze afscheiding zeg maar) na gemeen schap gehad. En ik heb nu een super zoon. Dus het hoeft niets te betekenen.
    Ik duim voor je en denk aan je
    sterkte
    liefs
     
  11. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Wat erg voor je meissie!
    Ik zou toch gewoon naar de verloskundige bellen en zeggen dat je er behoorlijk mee zit. Stres is zowieso niet goed voor de kleine!
    Dus jij gaat morgen bellen!!!

    Ontzettend veel sterkte en ik denk aan je....
     
  12. Carmen

    Carmen Fanatiek lid

    2 nov 2005
    1.065
    0
    0
    Peuterjuf
    Haarlem
    Ik ben het zeker met "ooievaar"eens. Bellen hoor, en opkomen voor jezelf en de uk.

    Heel veel sterkte ook namens mij
     
  13. duikster

    duikster VIP lid

    13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    heel veel sterkte Jolanda, ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt. Ik duim voor je
     
  14. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Nou volgens mij is het begonnen hoor.
    Ik heb steken in mijn onderbuik, en wat bloedverlies nog niet verschrikkelijk veel ofzo maar toch.
    Ik ga zo om negen uur de gyn wel bellen, ben alleen bang dat hij verder niks doet, maar ik probeer het in ieder geval wel.
    Heb net met veel moeite mijn dochtertje naar peuterspeelzaal gebracht, waar zij vandaag eigenlijk mocht trakteren.
    Ze is vrijdag jarig maar dan komt sinterklaas.
    Ik heb het afgezegt ik kan het nu niet opbrengen om daar te zitten met deze steken en zeurend gevoel.
    Ik voel me daar erg schuldig over.
    Omdat het de afgelopen weken allemaal al een beetje raar is gegaan toen mijn vader in het ziekenhuis lag.
    Nu komt dan haar verjaardag en sinterklaas en nu voel ik me niet goed.
    Ze begrijpt het allemaal niet, maar ze weet dat mama buikpijn heeft, nu heeft zij ook buikpijn.
    Zo vervelend allemaal.
    Ik hoop dat de uitdrijving snel komt, want straks zit ik met haar verjaardag komende vrijdag ook nog, ik wil niet dat ook nog verpesten.

    We zullen horen wat de gynaecoloog zo zegt.

    liefs
     
  15. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Heel veel sterkte Jolande!

    k hoop dat je snel zekerheid krijgt. Dat is wellicht geen leuk nieuws, maar dan weet je wel waar je aan toe bent.

    Pim
     
  16. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    En is er al iets bekend?
     
  17. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hoi

    Het is mis, Jolanda is de hele morgen al bloed aan het verliezen, ze vloeit erg. ook heeft ze erge krampen. Ze heeft waarschijnlijk het vruchtje al verloren. Het gaat redelijk met Jolanda zelf.

    Ik of zij houden jullie op de hoogte...

    Groetjes
     
  18. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Jeetje, balen dat het nu toch mis is.
     
  19. Karola

    Karola Bekend lid

    22 nov 2005
    531
    1
    0
    Heel veel sterkte voor Jolanda.
     
  20. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    oo jolanda ik vindt het heel erg voor jou en je vriend/man
    heel veel sterkt emeid
     

Deel Deze Pagina