Vraagje aan doktersassistentes!

Discussie in 'De lounge' gestart door Ladylittleangel, 28 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Ik heb morgen een sollicitatiegesprek bij een huisarts!
    Ik ben nog bezig met de opleiding dus t is allemaal nieuw voor mij, ik heb nog nooit zo'n sollicitatie op dit gebied gehad.

Hebben jullie tips voor dingen die belangrijk zijn die ik moet vragen? dingen die ik echt moet weten? andere tips?

2. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ik ben doktersassistente op een huisartsenpost, dus niet op een praktijk, ook nooit gewerkt maar ik denk dat het niet veel verschild met normale gesprekken. Ze willen altijd graag je sterkte en zwakke punten weten en waarom jij het werk leuk vind en wat jou kwaliteiten op dat gebied zijn.

Veel succes met je gesprek en als je vragen hebt stel ze gerust.

3. troeliewoelie85

troeliewoelie85 Niet meer actief

Ik werk in een grote Hoed praktijk en bij ons is het heel belangrijk dat je in team verband kunt werken en ook zelfstandig. Dat je flexibel bent en dat je je mannetje kunt staan.
    Wij hebben patiënten van alle culturen dus ook is bij ons erg belangrijk dat je daarvoor open staat en je een beetje creatief kunt denken.

Voor jezelf is het slim om te weten wat hun visie is kwa patiënten zorg.. dit kan per praktijk nogal verschillen.
    En wat de mogelijkheden zijn mbt eigen spreekuren en doorgroei in de toekomst.

Mocht je nog andere vragen hebben stel ze gerust :) En natuurlijk heel veel succes!

4. Ladylittleangel

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Helaas heeft deze praktijk geen website!
    Er is een nieuwe praktijk gekomen met meerdere huisartsen en de HA waar ik een gesprek mee heb die is volgensmij nieuw.

In de vacature staat ook dat de assistente onder begeleiding een eigen spreekuur mag gaan draaien enzo....

Ik ga gewoon ff mijn sterke en zwakker punten opschrijven iig!

5. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik kan zo even niks bijzonders verzinnen maar wil je heeel veel succes wensen!!!! Ik vnd het een hele leuke baan, ik werk ook in een praktijk.

6. muis26

muis26 Fanatiek lid

eigen spreekuur? gossie moet niet gekker worden. vind ik nogal raar, iemand met een mbo diploma een eigen spreekuur. of moet ik me daar iets heel anders bij voorstellen?

Ik zou toch echt een arts willen zien hoor als ik naar de dokter ga ..... niet lullig bedoeld hoor tegenover jou, maar heb hier nog nooit van gehoord en vind het best raar!!! :)

7. Ladylittleangel

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Nee het gaat om kleine medische handelingen, hechtingen verwijderen, bloeddruk meten, bloedsuiker prikken, wratjes aanstippen, injecties geven e.d. :)

8. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    En urine controleren:D Haha.. Off topic: Mijn huisarts zei een keer keihard: Dit is nou echt niet de reden dat ik huisarts ben geworden...:( Wist even niet waar ik moest kijken.. Vond het beetje stom eigenlijk haha...:)

Maar wat jij zegt... dat is volgens mij ook normaal:) Gebeurt altans bij mijn huisarts ook. Maar super leuk natuurlijk lijkt me dat voor jou! Heel veel succes morgen! Laat je weten hoe het ging???

9. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18
    De meeste assistentes hebben een eigen spreekuur hoor, bloeddruk meten, wondverzorging, wratten aanstippen, uitstrijkjes maken etc., niks raars aan.

@TS: ik zou duidelijk vragen hoe het met de vakanties is geregeld, in veel kleine praktijken is het zo dat je vakantie hebt als de arts ook vakantie heeft maar dat het dus moeilijk is om zelf je dagen in te plannen.

10. Ladylittleangel

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Meiden bedankt voor jullie reacties!
    Dat van die vakantie ga ik zeker vragen!

Ik ben echt heeeel zenuwachtig, normaal heb ik daar nooit zo'n last van, maar het komt omdat ik het echt graag wil en het me heel leuk lijkt! en ook stukken beter voor mijn rug (werk nu in de thuiszorg)
    15u heb ik het gesprek, ik laat weten hoe het is gegaan!

Deel Deze Pagina