Hallo, Vandaag naar de vk geweest voor een echo. Controles waren goed, de baby was 33 cm gemeten van schaambot tot bovenkant baarmoeder. Weten jullie of dit gemiddeld is? Hoofdje was 34,5 weken in omtrek dat was normaal en over het gewicht durfte ze nog geen uitspraak te doen. Het leek gemiddeld tot iets onder gemiddeld, maar dat zei nog niet zoveel op deze termijn. Hoeveel cm hadden jullie bij 34 weken gemeten van schaambot tot baarmoeder? En hoe ver moet uk nog groeien? Over twee weken (op mijn laatste werkdag) mag ik terug voor controle.
als ze meten van schaambot tot hoogte baarmoeder meten ze NIET je baby maar je fundus (BM) en 33 is dan helemaal niet zo verkeerd hoor.. Ik had bij 34 weken een fundus van 3 cm en ben eerder ingeleid vanwege zijn grootte (te groot)
Volgens mijn vk meten ze het aantal cm en tellen ze daar 4 bij op, dan kom je ongeveer op je zws duur uit (met 2 cm speling) Bij jou zou dat dus zijn: 33 + 4 = 37 (-2 = 35, dus dan zou je baarmoeder iets groter dan gemiddeld zijn.)
Wat raar dat ze over gewicht geen uitspraak kon doen en over lengte wel? Volgens mij is met 34 weken juist het gewicht te bepalen en niet de lengte, omdat de baby dan groot is en moeilijk te meten is. Dat is iets wat ze het 1ste trimester weer juist doen. Althans, dit is mijn ervaring. Heb deze zwangerschap tot nu toe 17 echo's gehad, en bij de laatste echo's vertellen ze alleen het gewicht, lengte niet! En het lijkt me wel zo dat je baby echt meer dan 33 cm is met 34 weken!
Bedankt voor de reacties. Ik begreep al 33 cm de baarmoedermeting is en dat was normaal met 34 weken. Qua gewicht zei ze alleen dat t gemiddeld of iets daaronder zat, maar dat dat nog erg lastig in te schatten is. Maar bij jullie konden ze dat dus wel aangeven bij 34 weken? ze schatte wel dat de baby bij de geboorte 6 of 7 pond zou zijn dus dat lijkt me prima.