Meiden ik ga even mijn best doen mijn bevallingsverhaal neer te zetten. rond half 7 in de avond zijn mijn vliezen spontaan gebroken, rond 8uur kwam de vk langs voor de controle hoe het nu met de kleine zou gaan, en te bevestigen of het wel degelijk vruchtwater was. Eerst even een half uurtje gebabbeld en daarna naar boven gegaan voor controle. Eenmaal daar bleek de kleine niet meer vast in bekken te zitten en moest ik plat blijven liggen en werd ik doorgestuurd naar het zh, ik baalde flink want wilde heel graag thuis bevallen, maar ja uiteindelijk toch naar zh vertrokken, daar kwamen we om 10uur aan. Bijna meteen besloten voor een ruggeprik, dit omdat ik met gebroken vliezen (en al regelmatige weeen inmiddels) geen kant meer op kon en dus niet mijn eigen houding aan kon nemen voor de weeen op te vangen. Voordat ik de ruggeprik kreeg had ik 4 cm ontsluiting, na de ruggeprik nog steeds maar 4cm en toen wilde de vk mij aan de weeenopwekkers leggen, ik vertelde toen dat ik het idee had dat de ruggeprik niet goed werkte omdat ik de weeen weer ik kracht toe voelde nemen, en wilde eerst dat ze weer naar de ruggeprik zouden kijken, maar voordat de vk weer terug was, waren de weeen zo sterk, en kreeg ik persdrang, ik dacht dit kan nog niet want had een halfuur geleden nog maar 4cm, dus mijn nichtje naar de gang voor de vk omdat ik het niet meer aan kon. wat bleek ik had binnen een halfuur van 4cm in een keer voledige ontsluitig, dus mocht ik gaan persen. Na 11min is mijn meisje geboren. Dus al met al was het een super snelle bevalling. nu heb ik veel last van hechtingen en mijn rug, maar dat komt wel weer goed. Riley is een super trotse zus, die regelmatig bij de kinderwagenbak gaat kijken wat voor geluid haar zusje maakt. hierbij ook even een foto van mijn 2e meisje. XXX Gusam