Hoi allemaal, Over een uurtje moeten we naar het cb, mijn oudste krijgt haar bmr prik. De vorige keer was ze erbij toen haar zusje geprikt werd, en toen ging ze compleet uit haar dak Ik ben nu dus een beetje bang voor de reactie als ze zelf geprikt gaat worden.. Hebben jullie nog tips? Ze weet nu wel dat we naar de dokter gaan maar over de prik heb ik nog maar niks gezegd want dan wordt ze al zo bang. Hoe reageerden jullie peuters op de prik?
Onze dochter heeft vol interesse staan kijken naar de prik en geen traan gelaten. Ik heb haar niet uitgebreid voorbereid omdat je er dan echt een 'ding' van maakt en dat moet het juist niet zijn. De arts heeft het wel aangekondigd, want zomaar een spuit in haar arm prikken zonder iets te zeggen lijkt me niet zo goed voor haar vertrouwen in artsen. Succes!
haha nee precies Maar het is dus wel goed dat ik er nu nog niks over gezegd heb. Ik voel me een beetje een gemene moeder, want ze vroeg wat we dan gingen doen allemaal, dus ik zeg nou, wegen en meten, en nog even met de dokter praten wat je al allemaal kan enzo...
ik zou het denk ik wel zeggen, mn dochter moet in sept. als ik niets zeg gaat ze dnek ik daar over de rooie. dan bereid ik haar liever op een rustige manier voor. je krijgt een prikje en ja die doet even pijn, maar het gaat heel gauw weer over. en als je heel dapper bent dan krijg je bijv iets moois/lekkers ect!
2 weken geleden heeft mijn dochter m gehad. Vertelt dat we naar cb gingen dat ze gaan kijken of ze groter is geworden, dat ze een brilletje op kreeg en dan naar plaatjes moest kijken en een klein prikje zou krijgen. Het prikje kwam op t laatst. De dokter liet haar kiezen tussen hello kitty of dora stickers en zei ik geef je een prikje en dan ga jij in de tussentijd kijken welke sticker je dan straks hebben wil. Op t moment dat ze de prik kreeg keek ze even op van de stickers en toen was t alweer klaar. Geen kik gegeven en ze was erg blij met haar Dora sticker
Mijn dochter moet pas over 8 maanden, maar ik ga het haar zeker wel vertellen, vind dat wel zo eerlijk tov haar...
Wij hebben het een week of 2 van te voren verteld en toen nog een paar keer.. De dag zelf niet meer, omdat ze toen toch al heftig reageerde . Wel toen dus beloofd dat we naderhand een ijsje gingen eten. Toen het zover was, kon ik haar maar met moeite houden in m'n armen dokter heeft haar armpje ook stévig vast gehouden nog om het stil te houden. Maar toen de prik er eenmaal in zat was het eigenlijk gelijk klaar. Het was meer de angst voor de prik dan dat de prik echt pijn deed. (wij moesten vorige week dinsdag)
Cadeautje of zo beloven, werkt hier altijd. Toen zoontje buisjes in zijn oren kreeg, heeft hij al de verpleegsters grondig ingelicht wat hij in de McDonalds ging eten. GNIF
Pfff nou maar goed dat ik niks gezegd heb, ze waren de vaccinatie vergeten!!! nu krijgen we een nieuwe oproep....
Wij hebben het verzoek gekregen om het niet van te voren te vertellen ivm het in paniek raken. Wij laten het dus aan de arts over om het te vertellen.
Mijn zoontje moet volgende maand maar ik vertel hem niks hoor. Dan krijg ik dalijk elke keer te horen IK WIL NIET of wat dan ook. Nee hij merkt het daar vanzelf wel en anders beloof ik hem dat hij daarna een cadeautje mag uitzoeken.
Wij gaan onze dochter hier niet op voorbereiden. Ik ben van mening dat je door het van te voren aan te geven groter maakt dan het is. Als je gaat zeggen dat het pijn doet, zal het ook pijn doen, maar als ze niet weten wat ze kunnen verwachten zullen ze het wel voelen, maar dat is maar even. Nu vind ik het wel afhankelijk van het verleden, mijn dochtertje weet namelijk niks meer van de vorige prikken en daarom is dit hoe wij het doen. Maar mocht je een kindje hebben wat de prikken wel bewust heeft meegemaakt, dan kan ik me voorstellen dat je je kindje wel voorbereid op wat gaat komen. Ook hangt het heel erg van het kind zelf af, de ene wordt er juist banger van om het van te voren al te weten en kun je het beter niet vertellen, de ander vind het juist prettig om te weten wat er gaat gebeuren en wordt er juist rustiger van omdat ze weten wat er gaat komen.
Hmm lastige, mijn dochter gaat volgens mij ook compleet uit dr dak als ik,het van te voren zeg. Aan de andere kant vind ik het wel lullig om haar daar te overvallen?? Nou ja nog een half jaartje om erover na te denken.
Wij mogen volgende week woensdag heb het nog niet verteld en ben het eigenlijk ook niet verplan te gaan doen. Het cb vind hij normaal wel leuk, lekker spelen in je onderbroek met andere kindjes haha en een beetje wegen en meten. De prik krijg hij toch op het eind van de afspraak en daarna hoeven we nooit meer terug