Peuter en kleuter op de fiets, hoe???

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lovewinnie, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Hoi allemaal. Het Probleem is als volgt. Mijn zoontje is 104cm en minimaal 19kg. Officieel mag hij niet meer in zijn bobike stoeltje voor. Mijn dochter zit tenzij ze zelf fietst ( naar school bijv.) achterop. Mijn zoontje moet dus voor. Hij is nog geen 3 maar moet vanweg zijn gewicht en lengte eigenlijk achterop. Mijn dochter fiets al eventjes zonder zijwieltjes. Nu een jaar denk ik en kleine stukjes als bijv naar school fiets ze zelf onder begeleiding van mama. We zijn goed aan het oefenen voor langere afstanden maar tot die tijd zoek ik een oplossing. Fietskar hebben we ook maar gebruik ik enkel bij zeer slecht weer ivm rugpijn ( hernia) en dat gaat erg moeizaam en pijnlijk. Zijn er stoeltjes op +15kg voor aan het stuur? Of een andere veilige oplossing? Zoontje moet gedwongen gepropt worden in een klein stoeltje waar hij zijn voetjes niet eens van in de steunen kan zetten. Dubbele fietsstoel blijkt onveilig en misschien ook niet verstandig met een jonge peuter :) . Hoe doen jullie dit

2. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    heel toevallig zag ik gister een vrouw voorbij fietsen die achterop twee zitjes achter elkaar had zitten!! dacht voor een tweeling. had dit nog nooit gezien, maar blijkbaar bestaat dat! fiets leek wel wat verlengd te zijn

3. Je hebt ook die soort tentjes die je achter je fiets kunt koppelen. Daar kan je dochter ook evt in??

4. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    aanhangfiets zou kunnen voor je dochter he..
    hier fietst onze dochter van 5 veel, ook langere afstanden, maar komt ook vaak voor dat ik ze allebei op de fiets meeneem. dan zit jongste van 3 en 16,5 kilo ook voorop nog (19 kilo is idd wel tikkeltje meer...) en oudste van 5 achterop, maar dat is idd een hele fiets vol
    wij hebben ook een fietskar maar die gebruiken we nu meer in weekenden en vakanties (in sneeuwtijden wel iedere dag ;))

babyengel wat voor tentjes?

5. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
  6. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
  7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
  8. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Ik heb een tweelingfiets van 't mannetje (2e hands van marktplaats). Daar kunnen veilig twee zitjes achterop, een zitje voorop en als ik zou willen zou ik zelfs het frame voor de fiets kunnen gebruiken voor een 4e.

Voorlopig passen mijn beide zoontjes nog overal, maar over een tijdje zal ik de twee zitjes achter alleen kunnen gebruiken. Ik vind het heerlijk fietsen, zeker een aanrader. En je bent 2e hands minder dan de helft van de nieuwwaarde kwijt, terwijl dat type kwaliteitsfiets heel lang meegaat zonder problemen.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Die 2ling fiets ziet er super handig uit. Heb wel net een nieuwe moederfiets ( jaartje nu) en om weer z,n dure investering te doen hoop ik te vermijden met een handige oplossing. Ik ga nog wel even Google. Dat dubbele zitje lijkt me onveilig voor een 2/3 jarige maar ga even nakijken of er riempjes voor de zitjes te krijgen zijn

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je kindje wordt dit jaar 5.. zijn er geen mogelijkheden dat ze zelf fietst?

11. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Je kunt ook een speciaal zadel kopen voor voorop. Super handig heeft een moeder op school bij mijn zoon ook..

12. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ik zie hier in de buurt ook vaak een kinderfietsje aan de fiets gemonteerd ( dus dat fietsje heeft geen voorwiel, die voor je dochtertje dan zegmaar)

Deel Deze Pagina