Wie heeft er ervaring met schouderdystocie en hoe verliep de 2e bevalling? Mijn eerste is namelijk met schouderdystocie geboren en ben nu bang dat het straks met de 2e ook zo zal gaan. Ben benieuwd naar de reacties..
bij mij is de eerste ook geboren met een schouderdystocie en de tweede is geboren met een keizersnede ik heb dit namelijk afgedwongen in het ziekenhuis waar ik toen moest bevallen....heeft wel een hoop moeite gekost nu ben ik zwanger van nmr drie en die komt waarschijnlijk ook gewoon met keizersnede.... Ik heb het voordeel wel gehad dat ik in ziekenhuis moest bevallen en ook al zou worden ingeleid wegens dat wij een schippersgezin zijn....en ik heb toen ook gezegt anders beval ik gewoon in duitsland of belgie want daar kun je gewoon zeggen wat je wilt....en wij kwamen geregelt bij de grens dus das wel makkelijker dan.... Ik weet niet wat jij zelf wil maar ik had kinderen van 8 pond en was en ben nog altijd smal op mijn bekken.... Ik vertik het gewoon nog een keer die ramp mee te maken want ik ben zelf een half jaar uit de running geweest van onderen dan he....als je nog wat wil weten of kwijt wil....gewoon mailen gr heidi
Bedankt voor je reactie! Ik heb maandag weer een groei echo, ben benieuwd naar wat ik dan te horen zal krijgen. Heb 2 weken geleden ook een groei echo gehad en toen zeiden ze dat ze waarschijnlijk ongeveer even groot als m'n dochter zal zijn (3750 gram) en dat ik dan waarschijnlijk doorgestuurd zal worden naar een gyn met 37 weken zwangerschap om te kijken wat hij ervan zal zeggen. Het lijkt de vk geen goed plan om me langer dan 40 weken door te laten lopen. Ik word dus in iedergeval wel goed in de gaten gehouden dus dat scheelt. Ik wil ook sowieso in het ziekenhuis bevallen of ik nou een medische indicatie krijg of niet, de eerste keer wilde ik thuis bevallen en moest ik met weeën en al alsnog naar het ziekenhuis dus dat wil ik niet nog een keer mee maken. Ik ben heel bang dat de baby er wat aan over zal houden als ze vast blijft zitten. M'n dochtertje had onder andere een gebroken sleutelbeentje dat gelukkig wel goed gekomen is, maar het had ook anders kunnen aflopen natuurlijk.
oeh spannend. aidan is ook met de pomp en nadat zijn hoofd eruit was met een schouderdystocie geboren. ik heb echt een trauma hiervan en bij de volgende durf ik zo niet meer te bevallen. maar de gyn zei wel dat ik daarom bij de 2de gelijk medische indicatie heb...