hoe rugweeën opvangen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door kikkie, 23 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kikkie

    kikkie Lid

    18 dec 2006
    89
    0
    0
    Ben benieuwd of er meiden zijn die tips hebben om je zo goed mogelijk voor te bereiden op rugweeën.
    Bij mijn eerste bevalling had ik dus vreselijke rugweeën, die ik op een bepaald moment niet meer kon opvangen. Ik kroop over de grond van de pijn. Nu ben ik bang dat ik dus weer rugweeën ga krijgen.
    Alle tips of suggesties zijn welkom!
     
  2. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Ehmm een ruggeprik ;) Bij Lotte had ik ook vreselijke rugweeen maar kreeg al snel een ruggeprik en toen was de pijn in mijn rug iig een stuk minder.

    Heb het er toevallig vandaag nog met mijn vk over gehad..ben als de dood om weer rugweeen te krijgen maar volgens haar is elke bevalling weer uniek..

    Wat schijnt te helpen is als iemand heel hard op je rug drukt..
     
  3. mamalieske

    mamalieske Fanatiek lid

    14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Klopt, hoe harder Michel duwde met zijn knokkels hoe fijner het was.
    Ik ging trouwens met mijn knieen op een omgedraaide stoel zitten toen hij hard tegen druk gaf in mijn rug. Dat was voor mij de manier!
    Toen ik weer in bed moest gaan liggen voor ik naar de o.k. werd gereden ging ik letterlijk kapot van de rugweeen en persdrang.... liggend opvangen is dus geen aanrader ;)
     
  4. Mist

    Mist Fanatiek lid

    18 dec 2006
    1.201
    1
    0
    Brabant
    Ik heb de tip gekregen dat mijn man zijn handen op mijn flanken moet leggen (dus vlak onder je bh bandje en dan wat half rug half zij) en dat ik me dan moest concentreren daar op de warmte van zijn handen, of het werkt moet nog blijken, maar goed wie weet..
     
  5. kiki80

    kiki80 Fanatiek lid

    6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hier ook rugweeen, alleen moest helaas verplicht plat blijven liggen. Het meest heb ik gehad aan ademhaling, diep inademen, je buik mee laten gaan en dan heel langzaam uitademen (niet in schokjes). Werkte best ok, maar blijft pijnlijk, zelfs met verdoving.
     
  6. angela24

    angela24 Actief lid

    28 jan 2006
    409
    0
    0
    Das ook bijna niet op te vangen. Ik had rug, been en buikweeen tegelijk. Ik kon er niks mee. Deed zo'n pijn. niet normaal.
    Wel gaf het wat verlichting met een hete kruik in je rug.
    Succes!
     
  7. Chantal87

    Chantal87 Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ik had ook rugweeen niet leuk meer
    ook ik was blij met de ruggeprik niks
    meer gevoelt
     
  8. Andrea mv Ryan

    Andrea mv Ryan Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ik hing over het (ziekenhuis)bed, regelmatig een warme kruik ertegenaan en tegendruk van m'n man tijdens een wee. Geen pretje; rugweeën....
     
  9. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    In je onderrug bij je bekken zitten drukpunten, het zijn twee punten onder in je rug en net boven je billen.
    Tijdens mijn bevalling heeft mijn nicht ( kraamverzorgster) die twee punten gemasseerd elke keer tijdens een wee.
    Tegelijkertijd pakte ze mijn heupen vast en begon zachtjes 8jes te draaien.
    Op deze manier zijn je heupen in beweging en je buik komt hierdoor ook wat in beweging.
    Ik heb deze bewegingen als zeer lichtgevend ervaren.
    Tevens kan het de ontsluiting iets extra bevorderen door de beweging van de heupen.
    Dit werd tenminste gezegt dat dit de ontsluiting bij mij heeft bevorderd.

    Hopelijk heb je er wat aan.
     
  10. Jotim30

    Jotim30 Fanatiek lid

    denk ook als beste druk uitoefen op die plek.
    2 keer rugweeën gehad. Allebei de keren op mij zij gelegen en me onderrug werd gemasserd.
    Heb ook een tijd op de warme douche gezeten met een tuinstoel heerlijk die straal op je rug.

    Succes
     
  11. Jody79

    Jody79 Fanatiek lid

    19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Heb alleen maar rugweeen gehad, maar die waren goed op te vangen door naar mijn flanken te ademen.
    Ik lag op mijn zij en mijn vriend plaatste zijn hand op mijn bovenste zij en daar concentreerde ik mij dan op.
    Maar het is voor iedereen anders. Probeer gewoon e.e.a. uit. Je hebt toch tijd zat haha. Je vindt vanzelf iets wat beter voelt (want een pretje wordt het nooit, wink).
     
  12. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hard masseren! Tenminste hier werkte dat prima!
     

Deel Deze Pagina