Mijn buik voelt echt keihard aan, en dan hebben we het niet over harde buiken die weer weggaan maar gewoon constant. Het voelt ook alsof mn buik uit elkaar getrokken wordt en ook als de baby beweegt voelt het erg naar. Ik voel hem nu ook constant op mn heupen bewegen. En last van boeren en maagzuur.. Ik zou haast denken dat mn buik te klein is en daarom nu zo gespannen is omdat het aan het uitrekken is ofzo.. Ik hoor wel regelmatig dat ik een kleine buik heb voor mn termijn. Hoe dan ook.. Iemand tips hiervoor? Ik wordt er zo moe van..
Idd iets warms.. En goed je rust nemen! Ik krijg het bijv als ik heb getild, of lang heb gestaan oid..
Wat vervelend dat dat gespannen gevoel niet weggaat. Heb je dat ook met je vk besproken en is er gekeken naar groei baby? Misschien maakt die nu een groeispurt door en heeft je buik wat moeite dit bij te benen ? Hier helpt op mijn linkerzijde liggen altijd. Dan is de doorbloeding naar de placenta het beste. Ik zou vooral proberen veel te rusten. Sterkte!
Oh scorpio, ik zie dat we precies even ver zijn, grappig. Ben je toevallig ook een echte scorpio? Ik wel
Ik heb hetzelfde, de vk zei gisteren dat mijn meisje harder groeit dan mijn buik en dat zo gespannen aanvoelt. Ze is wel afgelopen weekend ingedaald, dus heb wel weer een beetje meer adem. Maar als er nog 1,5 kilo bij in moet, vraag ik me af of ik niet ontplof Bij mij helpt een warme douche en zitten in kleermakerszit het beste.
Heel herkenbaar. Lekkere warme douche, daarna je buik insmeren met olie en rusten. Ik wou alleen maar slapen vond het echt een vervelend gevoel. Maar het trekt wel weer weg. Alles rustig aan en relaxen.
Ik sluit me aan bij alles wat hierboven is gezegd. Klinkt al een groeispurt van je kleintje en je buik kan het even niet bijbenen. Lekker in bad of onder de douche gaan en dan idd insmeren met olie. Lekker erin masseren. Op m'n zij liggen is dan ook vaak het lekkerst. Wat je ook zou kunnen proberen is, overdag als je veel moet staan of lopen, een ondersteunende buikband van Anita proberen. De houd je buik een beetje omhoog waardoor hij niet zo gaat hangen. Enige nadeel is dat je buikspieren er luier van kunnen worden dus moet je hem standaard elke dag omdoen, maar meer als je er last van hebt en weet dat je veel moet staan en of lopen. Ik had hem standaard in m'n tas zitten zodat ik hem zo kon pakken. Succes meid, hoort bij de laatste loodjes
Fijn dat meer mensen dit herkennen. Ik heb nl ook t idee dat mn buik op knappen staat. Alsof mn buikwand nu de maximale rek heeft bereikt.
Volgens mij voel je dat aardig goed, klinkt inderdaad als een groeispurt. Rustig aan doen, warmte en wachten tot je buik het bij kan benen.
AuroraM, ja klopt ik ben inderdaad een scorpioen haha Ik denk dat ik vanavond maar eens mn vriend ga vragen mn buik in te smeren met de massage olie die in een zwangerschapspakket zat Ik ga vrijdag weer naar de frauenarzt. Weer een groeispurt.. jeetje hij was al zo groot vorige keer haha. Maarja zei ze ook al, het wordt geen kleintje. Ik heb sinds deze week verlof dus ik ben ook beetje beetje in de weer met dingen opnieuw organiseren. Heb bijna alle keukenkastjes opnieuw ingedeeld en de servieskast. En opruimen moet ook nog. Vandaag was de kraamzorg intake en dan laat je de kinderkamer zien en ligt er nog een badkuip (tijdelijk) in omdat de badkamer boven nog afgemaakt moet worden.. schaamschaam