Help,wat is dit? Herkent iemand dit?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door karnijn, 20 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Hoi dames,

Momenteel ben ik 25 weken zwanger en ik heb sinds een dikke week last van nieuwe pijntjes. Ik kan ze niet thuisbrengen en noch mijn huisdokter als de vroedvrouw hebben mijn vraag beantwoord.

Ik dacht eerst dat ik te maken had met harde buiken, maar ik begin eraan te twijfelen...

Als ik me inspan krijg ik last onderaan mijn buik, meestal linksonder en soms in het midden. De 'last' kan ik hedt best omschrijven als een lichte kramp. Als ik dan eventjes ga zitten is het snel weer weg, maar als ik mezelf geen rust gun wordt de last wel pijnlijk.
    Ik doe geen erg zware inspanningen. Ik ben preventief verwijderd op mijn werk, maar ik volg wel een opleiding die me wat stress bezorgd. De krampen komen zelfs voor als ik naar de bakker ga, met de auto!

Omdat het vaak linksonder zit dacht de dokter aan mijn dikke darm (stoelgang verloopt ook niet al te vlot, dus het kon wel, maar ondtussen is dat opgelost)

Ik ben aan de monitor gelegd geweest en ze zagen lichte contracties. Dit konden groeipijnen zijn volgens de vroedvrouw of een urinewegeninfectie, maar ook dat is ondertussen door onderzoek uitgesloten.

Herkent iemand dit? Ik wilgewoon een antwoord op wat het is en wat ik eraan kan doen...

Bijkomende vraagje:
    Voel je bij harde buiken heel je baarmoeder samentrekken. Ik bedoel, die zit nu tot boven mijn navel, moet ik het dan tot daar voelen krampen?

2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik zelf heb erg veel last van harde buiken.
    Mijn baarmoeder wordt dan inderdaad helemaal hard en is dan een harde bal.
    Deze trekt weg na een paar seconden.

Wat de pijn bij jou is weet ik niet maar dacht zelf eerst aan bandenpijn.
    Zijn het dan niet je bekken?

3. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Neen, het is niet mijn bekken :s

Voel je dan die kramp doortrekken tot bovenaan je baarmoeder? Want ik heb wel al harde buiken gehad, maar deze voel ik ook vooral onderaan mijn buik.

Het is echt een lichte kramp dat ik dan voel. Niet echt bandenpijn denk ik. En als ik niet rust wordt het pijnlijker.

4. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Ik denk aan bandenpijn.

Waarom? Het zit linksonder (ik heb het ook alleen links) en straalt uit richting het midden van je buik. Je geeft aan dat het lichte pijn is, maar als je doorgaat het meer pijn gaat doen. Dat is met bandenpijn ook zo.

Ik doe overigens ook heel rustig, zit in de ziektewet en mag niet meer tillen. En toch... Bandenpijn.

5. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Ha, oke. Ikhad bandenpijn met pijn in mijn liezen geassocieerd. En door de krampen dacht ik dat het echt iets anders moest zijn... Maar oke, het stelt me gerust :)
    Wat kan je dan doen om dit te doen verminderen?

6. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Je kan er helaas niets aan doen. Probeer geen onverwachte bewegingen te maken, dus ineens heel snel opstaan of omdraaien. Daarnaast heb ik ook veel meer last als ik in kleermakerszit heb gezeten. En verder zodra je het voelt opkomen even een time-out nemen en rustig zitten of liggen.

Je baarmoeder hangt als het ware aan elastiekjes en als er op 1 elastiekje teveel spanning komt (doordat er veel gewicht hangt) voel je die bandenpijn. Probeer 's nachts ook je linkerzijde af te wisselen met je rechterzijde.

7. Alyne

Alyne Actief lid

4 apr 2012
    122
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bij bandenpijn helpt een warmtebron. Kruik, pittenkussen, warmedouche of bad.

En je mag ook paracetamol slikken tegen de pijn.

8. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Dankjewel dames.
    Simpelweg bandenpijn :) Ben gerustgesteld. Ik was ongerust omdat de dokters dit niet vernoemden. Je wil toch weten wat er mis is hé :)

Ik heb ondertussen al een paar dagen gas teruggenomen en de pijn is al wat weggezakt.

Deel Deze Pagina