Wij hebben meerdere vrienden die ongetrouwd zijn en meerdere kinderen hebben. Ik vind 4 of 5 voornamen op de envelop een beetje veel en kan denk ook geen fam. ....... schrijven, aangezien ze niet getrouwd zijn. Hoe doen jullie dit?
Wanneer er kinderen bij horen kijk ik naar de achternaam van de kinderen en zet ik daar fam. voor. Alle voornamen zie ik ook nooit zitten, doe ik alleen bij koppels zonder kinderen.
Ik heb fam. en dan maar 1 achternaam. De kaart komt ook aan zonder naam en er is vast niemand die het vervelend vindt dat zijn of haar achternaam er niet op staat.
ik doe meestal Fam (naam man) - (naam vrouw) zijn ze beiden benoemd, nooit klachten over gehoord koppels zonder kinderen doe ik wel de 2 voornamen gebruiken
Dit doe ik ook. Als het een stel zonder kinderen betreft, schrijf ik beide voornamen op, bv. Jan en Annie.
Koppels zonder kinderen doe ik naam man en vrouw Koppels met die ik familie (naam man) ondanks ze niet getrouwd zijn. Tot nu toe vonden ze dat ook leuk.
Ik gebruik afhankelijk van de intentie de volledige namen van de ouders. Of alle voornamen. Het hangt er dus van af voor wie de post is. Het meeste gaat alleen de volwassen aan. Ik vind het dom als mensen de moeite niet nemen om mijn naam te vermelden en die van mijn vriend wel. Ouderwets en ongeemancipeerd. Ik zou ook niet snel familie kiezen en dan beide achternamen erachter als mensen ongetrouwd zijn. Dat slaat beide niet echt ergens op. Zo heten ze namelijk niet. Erger nog vind ik het dat ik dan als vrouw altijd achteraan het rijtje kom te staan. Lekker vooroorlogs. Dus ik adresseer met de naam van de meest naaste voorop. Vriendin (voornaam achternaam) & aanhang (voornaam achternaam). Of broer & schoonzus. Alleen bij mensen die ik even lang ken kies ik ervoor om ze alfabetisch te vermelden of op leeftijd. Man vrouw is zo achterhaald. Want wat doe je dan bij je lesbische of homoseksuele vrienden? Het mannetje eerst?
Je hebt inderdaad meerdere opties: - fam. Jansens - Timmermans - Bert & Ernie + kids - Bert & Ernie Tommie - Ieniemienie (hebben wij gedaan) Heb ook een ludieke tekst bij een nieuw samengesteld gezin: 'iedereen'.
Haha, wat een heftige reacties! Als je het niet ziet zitten om alle namen te schrijven moet je het niet doen. Ik vind het wel leuker staan, persoonlijker Maar als je dat niet wilt zou ik idd fam (achternaam man) - (achternaam vrouw) doen. Welke achternaam het eerst komt.. geen idee.. Anders alfabetische volgorde? Haha, zo weet je dat je niemand op zijn/haar tenen trapt.
Hier zat ik met hetzelfde. En dacht daarna wie bewaart er een envelop!? Ik niet in ieder geval. Dus bij stellen waar er nog geen kinderen zijn, de voornamen van het stel. Waar er wel kinderen zijn, Fam. en de achternaam van de kids/vader. En ik kan me ook niet voorstellen dat iemand zich druk gaat maken over wie z'n naam erop staat. Het is toch al leuk dat ze een geboortekaartje krijgen?
Nou ik ga denk maar meeste stemmen gelden doen Zullen wel de hormonen zijn dat alles perfect moet zijn, dus ook de envelop die iedereen weg gooit
Ik vind dit een tikkeltje overdreven. Als jij een kaartje krijgt waar alleen jouw naam op staat mag jouw partner het kaartje dan ook niet lezen? Het is maar een envelop! Het gaat er toch om dat het kaartje op het juiste adres aankomt, en ik neem aan dat het alle bewoners van dat adres aangaat?
Oei wat heetgebakerd!! Waar je je niet druk om maakt. Ikzelf schrijf bij ongetrouwde koppels meestal gewoon fam. (Achternaam man). Als het alleen voor de ouders is schrijf ik afhankelijk van de relatie of leeftijd de voornamen (jan en jannie) of meneer en mevrouw (+achternaam) Zou wel leuk zijn om bij ons alle namen te schrijven Neem dan wel een grote envelop. (9 namen nemen veel ruimte in )
Ik ben getrouwd maar heb mijn eigen naam aan gehouden Ik moet altijd wel lachen om de vele verschillende aanschrijfvormen op enveloppen. Heel druk kan ik me er niet echt om maken, een kaart is goed bedoeld, maar het blijft fijn als men ook mijn achternaam op de enveloppe zet. Ik heb immers niet voor niets gekozen om mijn eigen naam te behouden.