Wat op envelop zetten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nijntje01, 10 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Wij hebben meerdere vrienden die ongetrouwd zijn en meerdere kinderen hebben.
    Ik vind 4 of 5 voornamen op de envelop een beetje veel en kan denk ook geen fam. ....... schrijven, aangezien ze niet getrouwd zijn.

Hoe doen jullie dit?

2. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    fam vd (man achternaam) & ( Vrouw achternaam)

3. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Wanneer er kinderen bij horen kijk ik naar de achternaam van de kinderen en zet ik daar fam. voor. Alle voornamen zie ik ook nooit zitten, doe ik alleen bij koppels zonder kinderen.

4. Emlilo

Emlilo Bekend lid

27 apr 2014
    694
    0
    16
    NULL
    NULL
    Familie (achternaam man) - (achternaam vrouw)

5. Anonymous1223

Anonymous1223 Actief lid

8 jul 2015
    188
    0
    16
    Ik heb fam. en dan maar 1 achternaam. De kaart komt ook aan zonder naam en er is vast niemand die het vervelend vindt dat zijn of haar achternaam er niet op staat.

6. knutselkitty

knutselkitty Fanatiek lid

30 jan 2013
    2.026
    66
    48
    Vrouw
    Sprookjesbos
    ik doe meestal Fam (naam man) - (naam vrouw)
    zijn ze beiden benoemd, nooit klachten over gehoord
    koppels zonder kinderen doe ik wel de 2 voornamen gebruiken

7. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Dit doe ik ook. Als het een stel zonder kinderen betreft, schrijf ik beide voornamen op, bv. Jan en Annie.

8. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Koppels zonder kinderen doe ik naam man en vrouw
    Koppels met die ik familie (naam man) ondanks ze niet getrouwd zijn. Tot nu toe vonden ze dat ook leuk.

9. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    #9 Lousaa, 10 feb 2016
    Laatst bewerkt: 10 feb 2016
    Ik gebruik afhankelijk van de intentie de volledige namen van de ouders. Of alle voornamen. Het hangt er dus van af voor wie de post is. Het meeste gaat alleen de volwassen aan.

Ik vind het dom als mensen de moeite niet nemen om mijn naam te vermelden en die van mijn vriend wel. Ouderwets en ongeemancipeerd. Ik zou ook niet snel familie kiezen en dan beide achternamen erachter als mensen ongetrouwd zijn. Dat slaat beide niet echt ergens op. Zo heten ze namelijk niet. Erger nog vind ik het dat ik dan als vrouw altijd achteraan het rijtje kom te staan. Lekker vooroorlogs. Dus ik adresseer met de naam van de meest naaste voorop. Vriendin (voornaam achternaam) & aanhang (voornaam achternaam). Of broer & schoonzus. Alleen bij mensen die ik even lang ken kies ik ervoor om ze alfabetisch te vermelden of op leeftijd.

Man vrouw is zo achterhaald. Want wat doe je dan bij je lesbische of homoseksuele vrienden? Het mannetje eerst?

10. Veera

Veera Niet meer actief

Ik doe altijd (voornaam man) (voornaam vrouw) en dan (+kids of en kinderen)

11. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Ja, dit heb ik ook gedaan!

12. SANne1987

SANne1987 Actief lid

11 jan 2015
    177
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt inderdaad meerdere opties:
    - fam. Jansens - Timmermans
    - Bert & Ernie + kids
    - Bert & Ernie
    Tommie - Ieniemienie (hebben wij gedaan)

Heb ook een ludieke tekst bij een nieuw samengesteld gezin: 'iedereen'.

13. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Ik deed altijd de voornamen van de ouders en dan erbij en kinderen dus: joop en riet en kinderen.

14. Appeltje22

Appeltje22 Niet meer actief

Haha, wat een heftige reacties! Als je het niet ziet zitten om alle namen te schrijven moet je het niet doen. Ik vind het wel leuker staan, persoonlijker :) Maar als je dat niet wilt zou ik idd fam (achternaam man) - (achternaam vrouw) doen. Welke achternaam het eerst komt.. geen idee.. Anders alfabetische volgorde? Haha, zo weet je dat je niemand op zijn/haar tenen trapt.

15. Kelly84

Kelly84 Fanatiek lid

16 jul 2015
    1.217
    352
    83
    Vrouw
    Hier zat ik met hetzelfde. En dacht daarna wie bewaart er een envelop!? Ik niet in ieder geval.

Dus bij stellen waar er nog geen kinderen zijn, de voornamen van het stel.
    Waar er wel kinderen zijn, Fam. en de achternaam van de kids/vader.

En ik kan me ook niet voorstellen dat iemand zich druk gaat maken over wie z'n naam erop staat.
    Het is toch al leuk dat ze een geboortekaartje krijgen?

16. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Nou ik ga denk maar meeste stemmen gelden doen :D
    Zullen wel de hormonen zijn dat alles perfect moet zijn, dus ook de envelop die iedereen weg gooit ;)

17. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik doe altijd de naam van de ouders& kids schrijf ik er dan op

18. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ik vind dit een tikkeltje overdreven. Als jij een kaartje krijgt waar alleen jouw naam op staat mag jouw partner het kaartje dan ook niet lezen?

Het is maar een envelop! Het gaat er toch om dat het kaartje op het juiste adres aankomt, en ik neem aan dat het alle bewoners van dat adres aangaat?

19. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Oei wat heetgebakerd!!
    Waar je je niet druk om maakt.

Ikzelf schrijf bij ongetrouwde koppels meestal gewoon fam. (Achternaam man).
    Als het alleen voor de ouders is schrijf ik afhankelijk van de relatie of leeftijd de voornamen (jan en jannie) of meneer en mevrouw (+achternaam)

Zou wel leuk zijn om bij ons alle namen te schrijven ;) Neem dan wel een grote envelop. (9 namen nemen veel ruimte in ;))

20. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

31 aug 2015
    364
    47
    28
    Vrouw
    Ik ben getrouwd maar heb mijn eigen naam aan gehouden :)

Ik moet altijd wel lachen om de vele verschillende aanschrijfvormen op enveloppen. Heel druk kan ik me er niet echt om maken, een kaart is goed bedoeld, maar het blijft fijn als men ook mijn achternaam op de enveloppe zet. Ik heb immers niet voor niets gekozen om mijn eigen naam te behouden.

Deel Deze Pagina