zwanger en toch gedronken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door butterfly24984, 22 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Ik heb net ontdekt dat ik zwanger ben van ons 2de kindje :)
    Het is allemaal nog heel pril.
    Ik had al eerder tester gedaan, maar die wezen allemaal uit dat ik niet zwanger was.
    Ik heb dus zo nu en dan wel een drankje gehad (niet extreem veel) zelfs zaterdag nog. Ik was al wel over tijd maar dat gebeurd wel vaker, daarom maakte me ook geen zorgen en heb ik 2 wijntjes gehad.
    Maar ik had vandaag er geen goed gevoel over aangezien ik volgens mijn berekenen al een week over tijd was.
    Maar nu ik toch zwanger blijk te zijn maak ik me meteen zorgen :(
    Ik leef op zich wel gezond, maar vanaf nu toch maar een tikje gezonder en aan het foliumzuur :)

2. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Drinken en zwangerschap is idd geen goede combo maar als je het niet wist lan je er toch niks aan doen?? Niet zo schuldig voelen hoor want dat kan echt gebeuren, bij meerdere vrouwen zelfs.
    Ik was 19, leefde los en was net van een relatie af dus ging even uit me dak. Met alles erop en eraan. Vooral ook veel drank en wat andere dingen zijn er in het spel geweest.... Toen kwam ik erachter dat ik zwanger was en stopte met alles. Deed alles voor mijn kind en weet je ik heb een super gezond kind ter wereld gezet!

Zolang je je er nu aan houd niks meer te doen komt alles goed :)

3. Rockchick

Rockchick Actief lid

9 apr 2013
    353
    0
    0
    Groningen
    Ik heb in de eerste 4 weken van mijn zwangerschap ook gedronken.
    Ik was niet bezig met zwanger worden en wist niet dat ik zwanger was. Helaas , niks aan te doen. Ik voel me daar niet schuldig over. Ik wist het tenslotte niet.

4. Eefje86

Eefje86 Bekend lid

21 mrt 2012
    856
    0
    0
    NULL
    NULL
    In de eerste weken is er niet een bloedband geloof ik.. Ik had ong hetzelfde.. Ik had in het weekend van mijn nod zulke krampen dat ik zeker wist dat ik ongesteld zou worden! En heb dus vrolijk op een bbqtje een paar glazen wijn weggedronken..dit vielnoverigens helemaal niet lekker wat ik anders nooit heb..
    Maargoed ik krijg een gezonde zoon over niet al te lange tijd..

5. Sanne2011

Sanne2011 Fanatiek lid

23 feb 2011
    4.151
    0
    0
    Butterfly, gefeliciteerd! Volgens mij heeft je baby nog nergens hinder van, de navelstreng is immers nog niet aangelegd. Vraag anders de vk (hier of die van jezelf) om raad, maar ik denk niet dat het kwaad heeft gedaan.

6. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Ik kwam er pas achter dat ik zwanger was met 7 weken
    en ik heb gewoon flink gezopen zolang het een vruchtje is wat het nu nog is kan het echt geen kwaad zo dra het kindtje word is het wat anders !!

zou je niet zo zorgen maken het kan geen kwaad

7. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Nou ik heb ook afgelopen keer, een weekendje erg veel gedronken, was toen wel overtijd, maar wist niet dat ik zwanger zou kunnen zijn (gaf BV) En dan blijft de menstruatie wel vaker uit.

Tja kan gebeuren...

8. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zolang je niet weet dat je zwanger bent maakt het niets uit als je een drankje op hebt. Ik zou het gewoon vanaf de 4e week niet meer doen.

9. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Las ergens dat af en toe een wijntje geen kwaad kon! Heb toevallig vorige week gedronken! Zonder dat ik het wist! Had namelijk uit de blije doos een flesje jilzz op! Vond het erg lekker en zonder alcohol! Kregen vorige week visite, dus dacht laat ik voor mezelf wat jilzz in huis halen... Toen ik de vorige dag ging opruimen zag ik opeens staan dat er 5procent alcohol in zat! Ik schrok me rot! Wist namelijk niet dat er ook een alcholversie van jilzzz was!

Maar kan t gelukkig relativeren, wist het echt niet... En heb t niet bewust gedaan... Bovendien kan een keertje echt geen kwaad hoor...

10. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Geen zorgen maken hoor.. De avond voor ik erachter kwam dat ik zwanger was had ik een feestje.. Lekker gedronken en smorgens broodjes met Filet gegeten en als avondeten een biefstuk :D driedubbel fout dus haha! Oh ja, en ik rookte ook nog!

Als je het niet weet kan je er toch niks aan doen..

11. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    dubbel gepost....sorry :)

12. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    geen zorgen maken

van 12 weken krijg je baby alles mee wat je eet of drinkt

bovendien als je niet weet dat je zwanger bent en zeker in begin..kan het gebeuren

is mij bij vorige zw schap ook gebeurd en het was bij mij iets meer als 2 wijntjes!!!
    zie het als mensen bv onverwachts zwanger raken en niet met foliumzuur zijn begonnen..(kan je ook niet weten van te voren)

13. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    En idd volgens mij kan afentoe een glaasje rode wijn geen kwaad i.v.m de bloedsomloop!
    Met mijn eerste heb ik alleen met kerst een glaasje gedronken en een rose op koninginnendag. Nergens last van gehad! Buiten dat vroeger dat mijn moeder zwanger was en mijn oma wisten ze niet eens dat het slecht was en iedereen werd toch ook gezond geboren :)
    Ze hebben nu trouwens ook de nieuwe heiniken radler met citroen en daar zit maar 2% alcohol in, die ga ik héééél afentoe in het begin toch echt wel drinken hihi :p

14. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Rond de 12 weken is de placenta-navelstreng pas helemaal ontwikkeld. Tot die tijd leeft het op de voedingsstoffen in het ei.. Dus een keertje drinken in de eerste weken kan geen kwaad..

Lovemy2kids, ik ken iemand die een kindje met FAS (alcohol syndroom) heeft, die heeft een paar glaasjes gedronken tijdens de zwangerschap. Niet veel, af en toe eentje. Maar wel raak. Die arts zei dat één drankje op het verkeerde moment echt wel schade aan kan richten..

Daarbij, hoeveel moeite is het om het even te laten staan ;)

15. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks dames,

Stelt me wel gerust!
    Ben er zo blij mee ................. :)
    Happy me!
    Eward word grote broer!
    En vanaf nu geen drank meer en nog meer fruit en groente eten ;)

16. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    extra fruit en groente hoeft niet perse,
    je kan ook ineens een afkeer hebben tegen fruit of groente haha

net als dat ze zeggen eten voor 2!

17. marietje

marietje Bekend lid

24 jan 2012
    686
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kwam er ook achter dat ik zwanger was toen ik 9 dagen overtijd was. Dat weekend ervoor waren we nog weekendje weg geweest, dus ook flink wat gedronken. Ik heb t met m'n verloskundige besproken. Puur omdat het me zelf niet lekke zat. Ze vroeg of het lekker was...! :D ze zei dat ik het nu niet meer moest doen (wat ik ook absoluut niet doe) en dat ik het niet had kunnen weten..... En daar kun je niks meer aan veranderen. Verder is je er druk om maken ook niet verstandig. Is ook niet goed voor de baby!!! ;)

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Tja. De kans dat een glas schadelijk is is minimaal. Feit is dat men niet weet vanaf hoeveel en wanneer het schadelijk is of kan zijn. Dus beter niets. En als je bezig bent met zwanger raken dan pas drinken als je ongesteld bent. Kleine moeite...

Foliumzuur dien je trouwens liefst vier weken voor bevruchting mee te starten. Dus niet vanaf je positieve test.

19. SDenise

SDenise Fanatiek lid

27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Ik wam er pas na 3 maanden achter dat ik zwanger was (testen en ha wezen niks uit en de Ha zei dat ik maar moest genieten van "niet ongi zijn)

En dus gedronken, rauw vis, rauw vlees...meneertje is gezond en wel dus van dat ene avondje maakt het niet uit hoor ;) en zoals eerdere al zeggen, die bloedband is er nog niet..!

20. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Dit vind ik altijd zo overdreven, maargoed da's mijn mening.
    Zolang je jezelf niet zat zuipt moet je als je nog niet weet dat je zwanger bent (dus voor nod) gewoon normaal doen wat je altijd doet.

Ik ben 5 jaar bezig geweest om zwanger te raken. Ben toch blij dat ik niet zo erg ermee bezig was dat ik zelfs na de eisprong niets meer zou doen voor een eventuele zwangerschap...

Deel Deze Pagina