hallo iedereen! @ munuela: aaaahhh, die arme schat! die ziet er echt gevlekt uit! Ik ben vanmiddag dus ook bij de HA geweest...en Seff heeft geen waterpokken zegt hij, het is de 6e ziekte...daar krijgen ze ook meestal vlekjes van een koortsig, dus dat kan wel kloppen, maar is gelukkig alweer over. ik zag net met luier verschonen en pyjamatje aantrekken dat zn buikje er ook al aardig gevlekt begint uit te zien, maar trekt met een weekje weer weg zegt de dokter... liefs Emmie
Kwebbeltje; dat is toch nog best lang.. ik dacht dat het met een weekje over zou zijn. Gelukkig is Eva weer aan het opknappen! Emmie; wat zielig.. de 6e ziekte lijkt me ook niet fijn maar komt, naar ik heb begrepen, veel voor. Beterschap voor Seff!
Wat zijn de verschijnselen? De zesde ziekte komt alleen voor bij kinderen tussen de 6 maanden en drie jaar. Het kind heeft plotseling hoge koorts. Soms zijn de klieren in de hals en achter de oren opgezet. Na drie tot vijf dagen daalt de temperatuur snel. Er ontstaan dan kleine lichtrode vlekjes in het gezicht en de nek, en later ook op de romp. De vlekjes jeuken niet. De uitslag verdwijnt binnen een tot twee dagen. Hoe ontstaat het? De zesde ziekte wordt door een virus veroorzaakt. Waarschijnlijk wordt het virus bij hoesten en praten via druppeltjes in de lucht overgedragen. Na de besmetting duurt het nog een aantal dagen voordat het kind ziek wordt. Het is onduidelijk in welke periode de ziekte besmettelijk is. dit vond ik er over... Met Seff gaat het wel redelijk goed hoor! stukken beter nu de koorts weg is, alleen die huil buien....pfffffffff liefs Emmie en jullie ook veel beterschap, zowiezo voor woensdag! de grote dag!
Ah gossie... die foto's! Maar wel nog steeds een lekker bekkie hoor . Was het trouwens niet zo dat als ze heel vroeg de waterpokken krijgen, dat ze het dan later nog een keer kunnen krijgen? Of ben ik in de war met iets anders? (en dan is de vraag nog, wat is dan vroeg...) Voor nu in ieder geval sterkte! Als de blaasjes zijn ingedroogd trouwens, is het geen besmettingsgevaar meer toch? Dus dan kan iedereen zondag gewoon langskomen (als ze dan zijn ingedroogd...)
Thanx snoopy Ze zeggen inderdaad dat als ze het binnen het eerste jaar krijgen, de kans bestaat dat ze het nog een keer krijgen, en als het dusdanig weinig is dat het lichaam geen antistoffen kan aanmaken ook. Dat laatste is niet op Louise van toepassing want het arme kind zit echt helemaal onder en ik hoop dat die paar dagen niet veel gaat uitmaken en ze het nu nooit meer krijgt. Het is inderdaad zo dat als de blaasjes zijn ingedroogd er geen besmettingsgevaar meer is, maar ja, even afwachten of dat ook het geval is. Ik heb in ieder geval de mensen met kleine kindjes gebeld zodat ze weten wat er aan de hand is en dan is de keuze aan hen om al dan niet te komen.
Nou het is hier op zijn hoogtepunt! Flinke koorts en de blaasjes zien er nog veel erger uit. We zijn al naar de eerste hulp geweest vanochtend maar die vinden haar levendig (genoeg) en zeggen dat ze het echt moet uitzieken. Ze verwachten dat het nu op zijn piek is en het vanaf nu beter moet gaan. Pfff ik voel me zo kut en machteloos... het arme kind is zo zielig. En dat op haar verjaardag! Zie hier een foto van vanochtend: http://85.17.225.107/273450001-273500000/273455601-273455700/273455627_6_9b9I.jpeg
oooooh nee! dat ziet er echt niet best uit! Arme lieve schat, en dat nog wel op der verjaardag! word maar snel beter! een dikke verjaardags knuffel van Emmie en Seff
nou, ten eerste Louise en Seff gefeliciteerd met jullie allereerste verjaardag! (en jullie papa's en mama's natuurlijk ook, want voor hen is het vooral een speciale dag!) ten tweede, achossie, wat zielig zeg al die jeukende pukkels.......... jammer zeg, dat Louise net nu zo onder de pokjes moet zitten, maar ja daar kun je toch niks tegen doen. ons kereltje kreeg ze toen ie 5 maanden was, niet zoveel als Louise, maar wel heeeeeeele dikke. toen t eenmaal over t hoogtepunt heen was, ging t ook gauw beter met Sef. Al duurde t wel een hele tijd voor ie 'pukkel-vrij' was. t moeilijkste was om 'm van de korsten af te laten blijven. hij heeft er flink aan zitten krabben, maar gelukkig geen liktekens. wat ook nog wel eens helpt tegen de jeuk is iets kouds er tegenaan leggen (bv een koelelement in een washandje) en wat blazen (heb zelf eczeem, en daar helpt goed bij) verder inderdaad een zemelenbad, dat spul van vsm heeft hier niet veel geholpen (maar ja, je wilt alles proberen dus ook dat spul staat hier in de kast!) succes ermee en hopelijk wordt t zondag toch een heeeeeele mooie dag voor de jarige jobjes!
jesus schat........ Ik schrik gewoon van die laatste foto. Meis wat moet jij je klote voelen zeg. En louise natuurlijk. Ik hoop echt zo erg dat ze er gauw van af is. Zodra ze beter is komen Dano en ik snel langs. heb vandaag wel al een kadootje voor je meissie gekocht. Dikke knuff Je dinnetje
Jeetje, ik schrik toch ook wel heel erg van de laatste foto! Wat een verschil met de foto's van maandag ochtend! Ze kijkt er ook zo sip bij dat ik er spontaan ook verdrietig van word . Heel veel beterschap voor je meisje en jij veel sterkte!
Ja meiden, echt leuk om te zien is het zeker niet... de tranen springen iedere keer als ik haar uit bed haal in mijn ogen... arm ding! Maar het gaat al iets beter, haar temperatuur schommelt tussen de 37,5 en 38 graden en ze krijgt weer haar temperament terug dus het gaat de goede kant op De meeste blaasjes zijn nu korstjes aan het worden en ik smeer haar een paar keer per dag in met Calendula van VSM tegen de jeuk. Af en toe ben ik bang dat het nooit meer goed komt met haar mooie snoetje, maar ja, we hebben het bijna allemaal gehad en er niks aan overgehouden
Nou hier weer een foto van afgelopen zaterdag en nu is het denk ik voor de helft weggetrokken http://85.17.225.29/276650001-276700000 ... _nbQA.jpeg We hebben wel besloten haar feestje te verzetten naar aanstaande zaterdag (had mama nog mooi even tijd een winny the pooh taart te regelen )
Hey Mauela, ik reageer naar aanleiding van jouw reactie op mijn topic. Dankjewel voor je reactie. Ik ben eigenlijk nieuwsgierig hoe het allemaal is afgelopen. Hoelang heeft het geduurd voordat het over was? Zijn die vlekjes allemaal weggetrokken? Heeft Louise er littekens aan overgehouden? En was de Winnie the Pooh taart lekker?