Mijn arme poezenkindje...

Discussie in 'De lounge' gestart door mama4life, 6 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Nouveel succes morgen met je poezekindje!

Erg hè om haar morgen weg te brengen, maar het is echt beter zo.
    Poezen kunnen echt goed met 1 oog leven en wij hebben zelfs een katertje gehad vroeger met 1 oog en die is gewoon 21 jaar geworden haha.

Vertroetel haar maar goed, en je moet maar denken dat ze er na de genezing iig geen pijn meer aan heeft.

2. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    @MamaKelly, klopt ook wel dat ze met 1 oog goed kunnen leven... Maar vind t zooo zielig... :$ Net als wanneer mn kindje n enting krijgt... Vind k ook meeeeega zielig... En hij is t vergeten na n paar uur... Denk ook dat poezenkind er algauw blij om is, want dan heeft ze minder pijn.... :) Mja, dat medelijden van mij... Is onbegrensd... ;) Beste leeftijd trouwens voor n kater.... :$

3. lioness74

Het is ook zielig, vertel mij wat: ik was al helemaal van slag toen mn kater gecastreerd moest worden en de poezen gesteriliseerd!

Ik moest ze dan de avond van te voren zovast brengen, nou dan slaap ik dus heel de nacht niet hè, dan mis ik gewoon een kat op mn bed!
    Pas nog voor de jaarlijkse inentingen geweest:dan breekt het zweet me al aan alle kanten uit.
    En de dierenarts maar lachen: die kent me onderhand wel haha.
    De gebakken kipfilet lag thuis al klaar als 'troost'.

4. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    @Mamakelly, kan t me heeeeeeelemaal voorstellen... ;) k Vertel ze maar niet dat ze bij jou "troostkip" zou krijgen, want k denk dat ze dan liever bij jou recovered.... :D
    Tja, sinds de zwangerschap zijn ze eigenlijk niet meer boven geweest... Maar heel af en toe slaap ik of vriendlief nog wel eens beneden bij ze op de bank... :cool:
    Je hebt dus iig wel n fijne dierenarts... Wij kwamen er eigenlijk nooit, maar dit jaar.... euhmmmm... al iets te vaak... ;)

5. lioness74

@mama4life,jaaaa wij hebben de beste dierenarts ever echt zo'n geweldige man met zoveel hart voor alle dieren die er komen!
    Hij staat hier in de omtrek ook nogal bekend als prima dierenarts en mensen komen echt van heinde en ver om naar die dierenarts te komen!

En tja,toen wij 2 jaar geleden waren verhuisd, wilde ik dus eigenlijk ook niet meer dat ze op onze slaapkamer kwamen.
    Daar waren meneer en mevrouw het uiteraard niet mee eens en leerden zelf de deur open te maken en krabbelde de deurtjes van de schotten omver en zo werd ik iedere keer wakker met die 2 prinsheerlijk op mn bed!

Op de slaapkamer van de kinderen mogen ze echt niet slapen, daar ben ik wel heel streng in.

En ik kan me voorstellen dat je het wel gehad hebt dit jaar met dierenartskosten. Je bent toch al gauw een smak geld kwijt.
    Tuurlijk doe je dat met liefde betalen maar genoeg is genoeg.
    Hopelijk gaat het nu snel beter!

6. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Thanks Mamkelly... Idd de kosten rijzen de pan uit... Hadden eerder dit jaar ook al n kat met n middenoorontsteking (kaching) en nu dit... Mja, je houdt van je dieren en je hebt voor ze gekozen, dus zal je er ook voor (moeten) betalen... Maar hoop toch echt dat we nu (hierna) ff klaar zijn... ;)

k Zal morgen nog wel n update geven als k meer weet... Bedankt voor je medeleven iig!

Knufs

7. lioness74

Veel succes morgen meid, ik zal aan jullie denken!

8. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Nou, succes morgen! Jammer dat het nog nog moet.. Maar uiteindelijk beter! Sterkte hoor!

9. Lexxie

Lexxie Fanatiek lid

16 jun 2012
    1.666
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh wat erg zeg! Het doet me meteen denken aan vorig jaar. Ik kwa. Van de tennis vandaan en ineens was daar een auto.... Hij reed in volle vaart over de kat van de buurvrouw heen. Kat had eveneens een groot uitpuilend oog. De kat had nog wat stuiptrekkingen en overleed ter plekke. Vreselijk, heb er best wat beroerde dagen door gehad, was echt verschrikkelijk om het zo te zien.

En toen, twee weken later gebeurde gewoon hetzelfde. Een andere kat van dezelfde buurvrouw werd overreden door een automobilist. Niet stoppen, nee gewoon keihard gas erop en weg... Deze kat heeft nog een poosje moeten lijden om daarna alsnog dood te gaan. zo bizar...

De maat was bij ons vol. We hebben de gemeente geschreven en verzocht om drempels, bloembakken oid. Er spelen bij ons (en bijna overal) veel kinderen... Vond dit al verschrikkelijk, wat als het een kind zou zijn??
    Uiteindelijk zijn er bloembakken geplaatst, maar alsnog rijden mensen (te) hard!

Heel veel sterkte! Vreselijk als zoiets gebeurd!

10. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    @2xtante, ja helaas! Mja, ze is nu (zeker voor haar leeftijd) te rustig en heeft waarschijnlijk nog steeds echt pijn... Dus weinig keus... Wel lief dat je nog weer aan kwam `waaien`...

@Lexxie, dank je wel... Hier in de straat zijn drempels, maar die maken geen verschil... Arme buurvrouw... 1 Vond k al n ramp, moet er niet aan denken dat er nu met een van mn andere katten ook nog zoiets gebeurd...

11. Frommeltje

Frommeltje Fanatiek lid

26 dec 2010
    1.086
    0
    0
    Ik lees het nu pas... wat een vreselijk verhaal zeg! Heel veel succes morgen!

12. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Hoe is het gegaan??

13. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

#133 FairyLaughs, 26 jun 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jun 2012
    Pff, verschrikkelijk..

Ik heb ook pas geleden een kat aangereden. En ohh wat voelde ik me schuldig.. Was op een drukke 50 km weg..

Ik de auto aan de kant gezet en de kat gevonden, lag heel stil maar leefde wel nog, dus ik hem laten liggen en bij de 1e deur aangebeld, echt als een gek 10x bellen om 23:00uur.. Gelukkig waren ze nog wakker... Ik was echt in paniek en ze snapte me eerst niet..

Daarna hadden ze een doos gepakt en liepen we na de kat maar hij rende toen een tuin in, wij met een zaklamp in de tuin en die mensen schrokken maar toen begonnen ze ook mee te zoeken.. Ondetussen al de dierenambulance gebeld.. En toen moest ik weg naar huis...

Ik weet nog steeds niet of de kat gevonden is, en of hij het overleeft heeft...

Denk er nog vaak aan, wat moeten de eigenaren wel niet gedacht hebben, of nog denken als ze hem niet gevonden hebben...

Ik kan me echt niet voorstellen dat deze mensen zomaar zijn doorgereden...

Onze kat is nu ongeveer een half jaar weg,.. Ik weet ook niet of hij nu weg gelopen is, of doodgereden..
    Hij was gewoon gechipt dus ik vind het raar dat we niet gebeld zijn ofzo..

Binnenkort gaan we een nieuwe kat kopen (maine coon kater) en dan gaan we de tuin zo maken dat de kat niet wegkan... Moet er niet aan denken dat er nog een kat 'verdwijnt' en we niet weten wat er gebeurt is..

14. lioness74

Hoi, ik vroeg me af hoe het gegaan is vandaag met je katje.
    Ik heb er verschillende malen vandaag aan gedacht,hopelijk is alles goed gegaan!

15. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    Lieve dames (jullie zijn met zovelen)... ;)

Ze heeft de operatie goed doorstaan, ze had wat moeite met bijkomen uit de narcose, maar alles is goedgegaan...

Ze heeft n lampekap (die was ze na 2 uur al zat :cool:) en ze is nog wat suffig, maar ze lijkt er verder weinig last van te hebben... Ja van die kap, want ze kan niet overal onderdoor, langs of tussen... Maar dat moet ze maar ff voor lief nemen... ;)

Natuurlijk heeft ze hoofdpijn en (tijdelijk) wat minder levenslust, maar van t oog (of eigenlijk niet-oog:() lijkt ze weinig pijn te hebben... Ze geeft kopjes met die kant en wil graag gekriebeld worden onder die kap (kan me ook best voorstellen dat t wat jeukerig is)...

Al met al n nare (en rare) ervaring, maar gelukkig zal t allemaal goedkomen... Ze is nog altijd lief, aanhankelijk, speels en echt mijn meisje! :D Bedankt iedereen voor t meelezen en meeleven...

Dikke knufs en kattenkopjes!!!!

16. mama4life

mama4life Bekend lid

20 dec 2011
    910
    0
    0
    Weinig momenteel
    Zuid-Holland
    @Fairylaughs, kan k me heel goed voorstellen! Geniet van je aanstaande kater (klinkt heel anders dan k in gedachten had :D)... En k hoop voor je dat je nog te weten zal komen wat er met je andere katje is gebeurd...

17. Senninha

Senninha VIP lid

13 aug 2007
    62.755
    0
    36
    Hopelijk knapt ze nu snel op en is ze weer de oude.
    Met 1 oog valt ook prima te leven.;)

18. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Wat fijn te horen dat ze gelijk weer aanhalig is!!!! Dat is toch een heel goed teken.

Ik hoop dat ze snel hersteld!
    Geef poezel maar een knuf! Groetties

19. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Ahhh, fijn dat het zo geod gaat! Wat een vechtertje.. Verwen dr maar goed, heb je straks weer wat om af te leren :D

20. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Heel fijn zeg! Hopen dat het snel geneest, het zal wel een opluchting zijn voor haar dat de oorzaak van pijn nu weggehaalt is, ook al moet ze het nu dan met 1 oogje doen, daar kan ze vast goed mee leven ;)

Knuffel haar maar lekker :)

Deel Deze Pagina