Ze zeggen wel eens: -waar 1 spin is zijn er altijd 2 of -als je wil dat je macaroni of sp[agetti niet aan elkaar plakt of overkookt je een scheutje olie erbij moet doen. fabeltje of niet? Wie kent er nog meer? dat met die spin ervaar ik zelf wel eens, dan zijn er echt 2, maar of het echt waar is of toeval?! en dat scheutje olie, deed ik altijd, toen ik in een tijdschrift las dat het onzin is!
Van die spinnen heb ik zelf ook wel eens een paar keer meegemaakt maar dan met hele grote telkens vond ik heel snel een tweede echt enggg. Dus ik geloof er wel in. Liefs wolly
er zijn zoveel spinnen dus als ik 1 vind en ik ga verder zoeken vind ik er vast nog wel 30 Met dat van die olie volgens mij moet je het gewoon niet te lang koken dan plakt ie niet. Ken er ook nog 1 bij franse (stinkende) bloemkool moet je melk bij het water ingieten 250ml ofzo dan neutraliseerd die geur.
Zelfde als klein klontje boter bij het aardappels koken, schuimt het water niet zo, zodat het dus niet overloopt
Hier ook! Van die enorme zwarte huisspinnen. Zijn dat niet altijd een mannetje en vrouwtje? 1 Uber grote en 1 ietsje kleinere?
Ik doe altijd een scheutje olie bij de pasta en helpt echt. En wij hebben het wel eens gehad met die spinnen maar is schijnbaar wel alleen met hele grote (ieeeekk)
Nee ben niet bang voor spinnen durf ze ool wel te pakken enzo. er zit er momenteel ook 1tje in mijn auto, iedere ochtend zit er weer een nieuw web.
ik ben echt heel erg bang voor spinnen. Geloof mij als ik er 1 zie in de slaapkamer. Slaap ik zo ongeveer een week niet in de slaapkamer. Dan moet mijn het matras maar in de woonkamer zetten als we gaan slapen
wel de olie na het koken erbij doen is mijn ervaring en niet afspoelen met koud water....tegen het doorgaren gewoon een minuut korter koken
Dat de pasta niet plakt als je er olie bij doet klopt wel... Maar dat het ook helpt tegen overkoken is pure onzin! Mijn pasta kookt bijna altijd over!
olie bij de water doen zodat de spagethie niet kleeft is onzin, water en olie vermengen zich niet. En dat heb ik toevallig in de Allerhande gelezen haha
scheutje olie bij spaghetti kan, echter de pasta even naspoelen met koud water en je bent ook van de plak af. hier heb ik altijd maar één spin in huis, die grote dan, nog nooit meerdere tegelijk gehad dus in ieder geval voor mijn huis een fabeltje.
houte lepel over d epan heen leggen en dan daar de deksel op en dan kookt hij niet meer over...tenminste bij mij niet