dierenartsassistente en zwanger

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door blike1987, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    hee dames,

ben er gisteren achter gekomen dat ik zwanger ben :D
    Op mijn werk weten ze allemaal al dat we proberen om een kindje te krijgen, dit moest ik wel vertellen ivm het maken van röntgenfoto's.
    Zit nu alleen te twijfelen of ik het meteen zal vertellen nu of dat ik nog even kan wachten.

Zijn er nog meer dames die misschien dierenartsassistente oid zijn en zwanger of zwanger geweest.

Weet iemand misschien hoe het precies zit met isufluraan??

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Als je nu al geen rontgenfoto's hoeft te maken zou ik als ik jou was igg even je NOD afwachten. Lees namelijk in je handtekening dat je nog 4 dagen tot aan je NOD moet wachten...
    Of je het langer voor je wilt houden is aan jezelf.
    Ik heb alleen 1 collega waar ik het heel goed mee kan vinden het verteld, aan de rest nog niet (ben morgen 6 week).

3. Nnika

Nnika Niet meer actief

Hee, tijdens mijn stage (doe de opleiding tot paraveterinair dierenartsassistente, bijna klaar) was een assistente ook zwanger. Zij mocht toen ook niet meer in de buurt zijn als er met gas, dus isofluraan, gewerkt werd. Dus zou dit niet meer doen inderdaad!
    Ook is het verstandig om niet meer de rontgenfoto's te maken en ook niet met het ontwikkelvloeistof om te gaan.

Ik denk dat het wel verstandig is om zo snel mogelijk te zeggen.. Zij was namelijk vanwege haar zwangerschap ook opeens een stuk voorzichtiger met het vasthouden van katten e.d., dus het is wel handig als de dierenarts dat van tevoren weet..

4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Ik heb het direct verteld toen ik zwanger was (5 weken) en heb dus vanaf dat moment geen rontgenfoto's meer gemaakt en kattenbakken verschoond.

Maar jij maakt nu al geen foto's begijp ik?

Hier werken we niet met gasanesthesie maar volgens mij is dat ook niet goed als je zwanger bent dus ik zou het gewoon al vertellen.

5. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Bedankt ladies!!
    Ga het denk ik deze of volgende week vertellen :D

Deel Deze Pagina