Pijnlijke Harde buiken + verkouden (27 weken)

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sunine, 6 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunine

Sunine Lid

13 mei 2014
    30
    1
    0
    Midden
    Hoihoi,

Ben nu net 27 weken zwanger en heb sinds iets meer dan een week last van pijnlijke harde buiken 's avonds. De eerste twee keer was dit als ik te druk was geweest, dus de volgende dag rustiger aan gedaan (ook op het werk). Sinds vier dagen ben ik nu verkouden, niet fit en erg moe (ook van de zwangerschap), 's avonds weer pijnlijke harde buiken. Gisteren en vandaag daarom maar eens thuis gebleven en helemaal niets gedaan: lekker in bad, uitrusten en slapen, maar ook deze twee keer weer pijnlijke harde buiken 's avonds (?). Als ik een tijd rustig blijf liggen gaan deze na verloop van tijd wel weer weg, al komen ze soms na een (half) uurtje weer terug, ondanks dat ik me rustig houdt en blijf liggen.
    Ik vraag me nu af wat er nu precies de oorzaak van is en wat ik anders/beter kan doen. Houden ze verband met het verkouden zijn of juist niet?

Bedankt alvast voor het antwoord! Zal bovenstaande ook bespreken met de verloskundige als ik weer een afspraak heb.

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

vervelend dat je niet lekker bent. Vaak merk je dan dat je hele lijf hierop reageert en dus ook je baarmoeder met harde buiken. Goed van je dat je rust probeert te pakken en te ontspannen. Ik zou je nog wel adviseren je urine te laten testen op een blaasontsteking. Ook dit kan harde buiken veroorzaken in de zwangerschap. Indien je merkt dat er een toename is in harde buiken en niet meer weggaan, zou ik je zeker aanraden de verloskundige te bellen. Succes en beterschap!

Groetjes Monique

Deel Deze Pagina