Voor een vertrouwensprsoon via haar? Wat is at nou voor onzin? Zo iemand moet toch gewoon bereikbaar zijn voor iedereen? Ik zou het ook zo lang mogelijk rekken hoor. Naar wat ik begrijp heb je al behoorlijk wat gesodemieter met haar gehad.
Jezus, wat een heks. Ik denk dat ze gewoon jaloers op je is hoor. Ik zou dus lekker je ligbed in de tuin zetten en "uitzieken". Ga je om haar niet druk maken, geniet van je zwangerschap en laat haar maar werken!
Hallo, Nou, ik lees net je verhaal en wordt er helemaal kwaad van. Dat mensen zo in elkaar kunnen zitten. En het allerergste is dat jij er nu ook mee zit (ook al zou je dat niet moeten doen, want dat is ze niet waard, maar ja das makkelijker gezegd dan gedaan). Ik hoop dat je snel wat anders vind en dat je je door deze situatie heen kan slaan. Sterkte, liefs Jenny
Jeetje wat een trol zeg! Als ze zo'n problemen met je heeft, waarom ontslaat ze je dan niet? Nooit zelf ontslag nemen hoor! Anders krijg je geen uitkering! Ik hoop dat je ergens anders een leuke baan aangeboden krijgt en haar lekker kunt laten barsten En doe rustig aan, laat haar maar kletsen. Dat mens heeft ze niet op een rijtje Sterkte
Jemig Jolan Ze kan het ook niet laten om je weer zo op stang te jagen. Pfff doodmoe zou je zo van haar worden. Hoop dat het toch snel beter met je mag gaan en dat je niet meer zo misselijk en moe bent.
Lekker wijfie is dat zeg Ik zou zeker lekker een paar weken thuis blijven en lekker tot rust komen. Hoe durft ze te denken dat jij je zwangerschap zit te verzinnen slaat echt werkelijk nergens op.
Nou ik heb ook zoiets van ontsla me dan maar, als je toch zo graag van me afwilt, maar dat doet ze niet grrrr. Verder heb ik de afgelopen twee dagen ( na het bezoek aan de arbo arts) nog totaal niks van haar vernomen. Ik denk dat ze zich lullig voelt.....en terrecht! Ja of ze is opzoek naar werk op therapeutische basis voor mij, en kan ze niks vinden dus dan zit ze nu te broeden, daar zie ik haar ook wel voor aan. maargoed, als ze beld dat ze werk heeft en ik zie het niet zitten , bel ik de arbo arts op en vraag aan hem hoe en wat. Zolang hij achter mij staat, kan ik rustig ademhalen, en me tegen haar verzetten. Ik ga voorlopig nog niet opzoek naar ander werk, eerst de zwangerschap en bevallingsverlof, en volgend jaar die ik wel weer verder. Maar soms hoop ik echt dat het bedrijf failliet gaat de komende tijd. Ik mag dat misschien niet zeggen, en ik vind het ook niet leuk voor de clienten, maar aangezien die momenteel ook overal het dupe van zijn, is het zelfs misschien beter als het wel gebeurd. We zullen zien, ben benieuwd wanneer ze contact met me opneemt, want ik doe het zeer zeker niet! en ik ben ook zeer benieuwd of ze me nog zal feliciteren.
Sorry hoor, maar wat een bitch is dat Jolan! :x Ik was 2 weken geleden ook ziek en dat werd door mijn chef ook niet geloofd. Ik zat een week thuis door een mk, maar tja dat kon ik natuurlijk niet zeggen. Ze hoeven niet te weten dat we bezig zijn met zwanger worden. Ik heb het de arbo wel verteld toen die kwam. De week erna toen ik weer op het werk verscheen, heeft de chef alleen maar lullig gedaan. Wel jammer hoor als je al bijna 8 jaar ergens werkt en ze er niet op willen vertrouwen als je zegt dat je ziek was
Wat een bitch zeg! Ik zou echt de maximale periode in de ziektewet blijven zitten als ik jou was. Ze mag je trouwens niet ontslaan als je zwanger bent, en dat zal ze ook wel weten, dus dat is ijdele hoop. En een andere baan vinden als zwangere valt ook nog niet mee, dus voorlopig ben je er natuurlijk niet van af denk ik?
nee voorlopig blijf ik er nog wel even zitten. Ik weet niet of ze me mag ontslaan tijdens mijn zwangerschap, kijk ik werk er ook al bijna 6 jaar, dus tis niet zo dat ze mijn contract niet verlengen oid omdat ik zwanger ben, maar zolang ik in de ziektewet zit mogen ze me iig niet ontslaan volgens mij. Ik kijk wel uit naar ander werk, maar ik denk dat dat niet eerder word dan wanneer de kleine is geboren, tot die tijd kijk ik wel rond natuurlijk. Ik hoop dat ik het een mooie tijd kan rekken, en zolang ik 's avonds nog goed misselijk ben, zien ze mij er echt niet terug. Maar tis niet leuk, als ze je totaal onterecht zo wantrouwen. Ik heb ze nooit een reden gegeven om zo over me te denken. Zal wel in de aard van dat monster zitten denk ik. Maar ik hou in mijn achterhoofd dat vroeg of laat ze voor mij is! en dan ben ik degene die niet gemakkelijk zal zijn, ownee!
Ze mag je absoluut niet ontslaan tijdens je zwangerschap. Dat staat in de wet. Tijdens de zwangerschap geldt een ontslagverbod. Als ze het toch probeert, kun je dat met gemak aanvechten bij de kantonrechter en dan win je hoe dan ook. Na je zwangerschap kan ze je natuurlijk wel pakken op een onwerkbare arbeidssituatie (cq ze kan niet met je overweg) maar dat moet ook via de kantonrechter, en als jij bewijst dat het niet aan jou ligt kan ze je nog steeds niet ontslaan. Houd desnoods vervelende incidenten thuis bij per datum, zodat je wat hebt om mee te slaan mocht het ooit zo ver komen.
Op dit moment staat je arbo arts achter je. Gelukkig maar. Maar stel je voor dat hij je weer aan het werk wil hebben terwijl je nog niet kan Dan is het handig om je huisarts of maatschappelijk werkster achter je te hebben. Soms kan het heel raar lopen. Ik zou mijn uiterste best doen om heel lang ziek te blijven zo zou ik dan zijn. Op je werk spanningen daar zou ik echt niet tegen kunnen. Lekkere wekgever trouwens. Ik zou me overspannen zwanger ziek melden en zo lang mogelijk ondertussen verder kijken voor andere banen en genieten van je zwangerschap
Is dat mens wel goed in haar bovenkamer Ik begin me steeds meer te irriteren aan de hele manier van werken hier in Nederland. De 1 wordt niet aangenomen omdat ze zwanger is, de ander wordt weggepest en raar tegen gedaan. Weer een ander wordt eruit gezwiept omdat ze een operatie heeft gehad enz, enz. Ik hoor zoveel negatieve dingen over het beleid hier. Maar overal staan wel mooie regeltjes hoe het moet en wat de rechten van een werknemer zijn, maar ondertussen wordt het wel door de meeste omzeild en is er geen controle op de manier hoe er met werknemers omgegaan wordt. Ik spreek trouwens ook uit eigen ervaring. Succes met dat mens! Groetjes MB2005
Jee wat erg zeg, wat een reactie... hoe durft ze je niet te geloven?! En dan ook nog meteen voor controle sturen wat voor jou een uur rijden is... Belachelijk, echt waar. Sterkte Jolanda!
ik geloof gewoon niet wat ik lees. in plaats dat ze blij voor je is. heeft ze zelf geen kinderen of enig gevoel? ik snap gewoon niet hoe die mensen naar zichzelf in de spiegel kunnen kijken. zo oneerlijk. dat denk je dan. het is al zo bijzonder dat je zwanger bent en zo rot van je miskraam, leef dan alsjeblieft een beetje mee. maar jij, wij moeten dan maar de wijsten zijn. gelukkig heb jij wel gevoel en straks heerlijk een kleine in je armen. wij vinden je wel lief hoor!
ps ze mogen je niet ontslaan tijdens je zwangerschap, niet tijdens periode ziektewet en ook niet tijdens zwangerschapsverlof. ze kan zich dus maar beter gaan gedragen.
Ik denk dat ze nog steeds natigheid voelt. Ze heeft namelijk nog steeds geen contact met me opgenomen ( en ik doe het niet!) Verder merk ik wel dat ik steeds veel buikpijn heb, wanneer ik me druk maak. Toen ik naar de arbo arts moest had ik buikpijn (de dag ervoor en erna ook) En afgelopen dinsdag moest ik naar een cursus, en toen zou ze daar ook aanwezig zijn, en ik had toen ook weer veel buikpijn, schijnbaar doet het allemaal meer met me dan dat ik in eerste instantie dacht. En dat is allemaal niet de bedoeling vind ik. Ik probeer het voor nu zo lang mogelijk zo vol te houden, en gooi het op stress denk ik. Volgende week woensdag is de arbo arts weer aan het werk, en dan bel ik hem op, om te vertellen hoe het met me gaat, en ik vertel hem over mijn buikpijn. Misschien dat ik op die manier hem achter me hou staan. En wat voor mij het belangrijkste is is mijn kindje , en niet mijn werk, dat kan me wat dat betreft gestolen worden. Ik hoop dat de arbo arts er ook een beetje zo over denkt. Dank je wel voor jullie lieve berichtjes.