mijn baas houd niet van moeders

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Anne81, 3 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ayvida

    Ayvida Actief lid

    28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    @ Natasja: Ja.. maar je moet er écht om vragen, want uit zichzelf doen ze niets, is mijn ervaring. Als je zelf niet begint over een kolfruimte, beginnen zij er ook niet over. Ze zijn natuurlijk wel verplicht om vervolgens gehoor te geven aan je verzoek.
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    mijn reactie was ook op Ponyville.. hihihi ;)
     
  3. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik zou best thuis WILLEN blijven, maar ik denk dat het voor veel gezinnen niet meer haalbaar is om van één inkomen rond te komen, daar is onze maatschappij nu eenmaal niet meer op ingesteld. Zo simpel is het nu eenmaal. Je moet als alleen verdiener wel een verdomd goede baan hebben om daar een gezin met opgroeiende kinderen van te onderhouden. Ik weet iig dat het bij ons echt niet mogelijk is om op een salaris te leven. Gellukig zijn er in Nederland daarom regels om het werkgevers én werknemers makkelijker te maken om zaken als part-time werken en kinderopvang goed te regelen, want echt niet alle regels komen alleen maar ten goede aan de werknemer.
     
  4. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hierom is dus die wet opgesteld he. Omdat anders vrouwen niet de kans zouden krijgen om borstvoeding te blijven geven. Daarom is ook precies omschreven waar een kolfruimte aan moet voldoen, omdat er anders niet veel zou gebeuren. Helaas de realiteit.

    Dat vind ik het dubbele tegenwoordig. Aan de ene kant wordt je gepushed om als vrouw te blijven werken, maar aan de andere kant heeft men geen zin in bepaalde zaken die dat met zich meebrengt zoals zwangerschap(sverlof).
     
  5. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Bij mij op school werken zelfs de leidingevenden part-time. Niet altijd ideaal, maar ook zij hebben hier naar mijn idee recht op.
     
  6. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Bij ons ook hoor, heb daar echt totaal geen last van! (zijn trouwens mensen zonder kleine kinderen!
     
  7. Ayvida

    Ayvida Actief lid

    28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Dat weet ik.. het was ook tegelijkertijd een aanvulling op Ponyville's reactie op dat eisen van een kolfruimte :D
     
  8. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Gelukkig werk ik niet bij ponnyville, :) en andersom denk ik ook. Wij kunnen waarschijnlijk in het " echte" leven niet door 1 deur.

    Ik snap dat best hoor, dat je als ondernemer je aan al heel veel dingen moet houden, maar dat is het risico van het vak.

    Kolven en een kolfkamer zijn verplicht en moet worden aangeboden.

    Ponnyville: jij wilt jou gezin en jou leven veilig stellen, en dat willen jou werknemers ook.
     
  9. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Sorry maar ik ben het wel met ponyville eens..
    Ik denk niet dat zo'n veeleisende fulltime baan geschikt is voor een zwangerevrouw en later moeder..
    Toevallig ben ik bezig met de vertaling van een boek die gaat over de problemen die voorkomen bij kinderen van werkende moeders..
    Het moederschap en een (veeleisende) fulltime baan gaat gewoon niet samen..
    je zult of van het een een deel moeten inleveren of van het anderen..

    het lijkt mij heel zwaar om EN 40 uur te werken..EN je huishouden te doen EN je kind te verzorgen (en genoeg aandacht geven!) EN ook nog eens tijd over houden voor je man...
    Niemand kan mij vertellen dat dit perfect te regelen valt..een van deze dingen zal de pineut zijn en in het niet vallen..als het niet eens meerdere van deze dingen zijn..

    Echter..vind ik ook niet dat een vader zoveel uren behoort te werken..want OOK de vaderrol is van uiterst belang in het leven van een kind..
     
  10. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Gulay:

    Er is altijd de mogelijkheid om de vader te laten thuis blijven. Tegenwoordig kun je als vrouw prima werken en je man het huishouden laten doen en voor het kind te laten zorgen.

    Vergeet dat niet.

    Je boek is zeker geschreven in een hele andere tijd. De jaren 50 of zoiets.
     
  11. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    nou nee het boek is uitgebracht in 2005;)
    En ik vind persoonlijk dat de vrouw in het huishouden hoort en voor de kinderen hoort te zorgen..
    Een baby heeft het meest behoefte aan zijn moeder..niet aan zijn vader..

    Ieder natuurlijk zijn eigen mening over dingen...respect voor dat..

    Maar het boek is geschreven door een pedagoog en een psycholoog die hier naar onderzoek hebben gedaan en het boek bevat allemaal, echte, verhalen over werkende moeders..en de problemen die ze met hun kinderen hadden..
    (lang in bed plassen, agressiviteit, met het hoofd bonken, niet willen eten/slapen noem het maar op)
    Allerlei oorzaken van het geen tot weinig aandacht van de moeder (en vader)
     
  12. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Overigens..heb ik het over een fulltime baan die erg veeleisend is..niet over moeder die nu eenmaal moeten werken omdat ze anders niet kunnen rondkomen..
    maar carriere maken en kinderen gaan gewoon niet samen..
     
  13. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Absoluut, ik respecteer je mening ook.

    Maar ik heb andere ervaringen. Mijn vader bleef vroeger thuis en mijn moeder werkte. Mijn vader is alleen helaas jong overleden, waardoor mijn moeder het alleen verder moest doen.

    Zowel mijn broertje en zusje als ik hebben er nooit hinder van ondervonden dat wij door alleen mijn moeder bijna zijn grootgebracht en dat ze daarbij ook gewoon werkte.
    We hebben geen kwaaltjes, rare tiks of moordneigingen. Wel goede banen en allemaal hoog geschoold.

    Ik geloof nooit direct alles wat een pedagoog of een psycholoog uitbrengt in een boek. Of er nu wel of niet onderzoek naar is gedaan. Steekproeven vind ik vaak niet representatief.

    Ik ken ook gezinnen waarbij de moeder thuis is waarbij de kinderen raar gedrag vertonen.

    Jammer dat het altijd op de " werkende moeder" af wordt geschoven.
     
  14. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Denk dat daar in Nederland ook anders over gedacht wordt dan in Turkey. Net als dat in Denemarken weer anders is dan in Nederland, een land waar van moeders geeist wordt dat ze fulltime werken en waar kinderopvang tot groot verdriet van veel moeders gratis is.
     
  15. Niet meer actief

    Ik had er trouwens niet aan moeten denken mijn vader steeds thuis hoor, ik heb altijd mijn moeder boven mijn vader gesteld, is voor mij eigenlijk heel natuurlijk, ze noemen het niet voor niets "moederinstinct"

    Ja onderwijs en thuisblijven daar heb je als leerling zelfs last van (niet alleen de werkgever) vind het vreselijk als ik weer een andere leraar kreeg omdat ze met zwangerschapsverlof moet, ben je eindelijk gewend als leerling zijnde word je weer met iemand anders op gezadeld...

    Het is nogal logisch vervolg dat als je je kids bij iemand anders dropt de opvoeding hier onder te lijden heeft, het kind heeft geen stabiele omgeving en vaste regels (een kind heeft behoefte aan regels om zich stabiel/zeker te kunnen voelen) hierdoor zullen problemen wel sneller voorkomen maar goed er zijn genoeg thuisblijvende moeders die met verwend jong thuiszitten die alles mogen dus das ook niet alles.

    Ik zie wel in mijn omgeving dat vaak dingen "af worden gekocht" vrienden van mij geven hun kids de meest dure dingen uit schuldgevoel en ze mogen veel meer omdat ze het zo rot voor de kids vinden als ze als ze dan eindelijk thuis zijn ook nog eens te gaan "opvoeden"

    Er zijn nadelen aan elk iets denk ik, op zich als je een flexibele baas kan vinden en je vind het leuk om bv 2 daagjes te gaan werken en je kan dit oplossen door thuis oppas of opa en oma zie ik het probleem niet zo zeer..

    WAAROM zouden die wetten aangemaakt zijn denk je omdat alle werkende moeders erom hebben "gezeurd" zelfs de thuisblijvende moeder moet zich tegenwoordig verantwoorden dat ze niet gaat werken omdat sommige vrouwen perse willen werken en iedereen hiervoor heeft moeten wijken (dus zelfs de wet) tuurlijk weet ik dat ik officieel niet iemand mag weigeren om die reden maar goed dan vind ik wel een andere reden hoor om iemand niet aan te nemen (genoeg te vinden bij iemand)
     
  16. Allahinkulu

    Allahinkulu Fanatiek lid

    16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Nou loekie, ik ben een nederlander wonend in Turkije..en als ik in nederland zou wonen zou ikhetzelfde denken..
     
  17. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Phoe, ben ik blij dat ik jouw vader niet ben. Overigens, je stelt dat iedereen het dan maar net als jij moet regelen. Dat schiet lekker op. Dan moeten wij dus allemaal een eigen bedrijf gaan beginnen? Meiden, allemaal langs de Kamer van Koophandel.
     
  18. Ayvida

    Ayvida Actief lid

    28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Ja Ponyville, we zijn niet allemaal bij machte het zo mooi op te lossen als jij kan.

    Mijn schoonouders hebben altijd 1 dag per week op de kinderen gepast. De andere dag gingen ze naar het kinderdagverblijf. Helaas heeft mijn vader longkanker en is niet meer in staat de kinderen op te vangen. Ik heb zelf geen vader meer en mijn moeder woont aan de andere kant van het land. Mijn zus idem. Verdere familie is er niet.. dus wordt dan lastig om de kinderen binnen de eigen kring op te vangen.

    Bovendien vind ik het echt pure onzin dat een kind die een paar uur per week naar een kinderopvang gaat niet goed af zou zijn. Mijn kinderen hebben het daar heerlijk! En het is natuurlijk prima als ze eens een andere omgeving zien. Dan leren ze dat het ook anders kan, dat er andere omgevingen zijn dan thuis met eigen regels, het is een prima basis voor de lagere school, ze leren om te gaan met andere kinderen, wat weer een stuk flexibiliteit meebrengt. Dan hebben ze er later, op school ook niet zo'n problemen mee als ze weer eens een andere lerares krijgen omdat hun eigen lerares zo nodig met zwangerschapsverlof moet ;)

    Fulltime naar een kdv is not done in mijn ogen. Fulltime thuis? Als dat mogelijk is, prima. Maar niet iedereen is bij machte het op te lossen zoals jij. En uit jouw verhalen maak ik wel op dat iedereen het maar moet doen zoals jij.
     
  19. amilah

    amilah Fanatiek lid

    28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    toen ik klein was werkte mijn vader en moeder allebei... En ik was altijd heel trots op mijn moeder dat ze werkte. Soms mocht ik mee naar haar werk en ik vond dat heerlijk.. Als mensen zeggen dat kinderen er onder lijden als een moeder werkt vind ik dat erg raar want ik denk dat een kind er meer onder lijdt als de moeder thuisblijft maar ongelukkig wordt omdat ze de hele dag thuis zit PLUS het is leuk om ook trots op je moeder te zijn omdat ze iets goed kan.

    @ ponyville

    De opmerking van goed regelen dames, viel een beetje verkeerd hier. Je hebt je zaakjes duidelijk voor elkaar en dat vind ik zeker fijn voor je. Maar niet iedereen heeft/wil/kan een eigen bedrijf hebben en allerlei aandelen. Niet iedereen kan het zich veroorloven om te stoppen met werken.. En wees maar blij dat niet iedereen een eigen bedrijfje heeft want dan zou jouw bedrijf het waarschijnlijk een stuk minder goed doen..

    Sommige mensen die in een goede situatie zitten doen net alsof anderen die het minder goed hebben maar niet moeten klagen, dan hadden ze het ook maar goed moeten regelen. Maar niet iedereen heeft dezelfde kansen. In plaats van dat je ze veroordeelt kun je ze ook proberen te helpen en je iig wat begripvoller opstellen...
     
  20. amilah

    amilah Fanatiek lid

    28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    oops per ongeluk twee keer gepost :oops:
     

Deel Deze Pagina