mijn baas houd niet van moeders

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Anne81, 3 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik reageerde dat ik het eens was met ponyville dat ze het niet kan permiteren zulke mensen te hebben in haar bedrijf en niemand wilt of kan dat begrijpen terwijl ik dat wel kan begrijpen..
    Omdat dat een veeleisende baan is van vele vele uren..

2. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    En nu weten we nog niet wat voor slavendrijvende zaak ponyville runt...

Zijn het misschien van die schattige roze ponytjes die vooral kleine meisjes graag willen hebben? Heb je daarvoor zulke hardwerkende medewerkers nodig om die dingen te versturen?
    Ik heb nog een tip voor Ponyville: al eens gedacht aan china, daar kosten werknemers bijna niets en kun je nog hogere omzetten en winsten maken.

3. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Ach... de discussie is nu wel duidelijk toch? Hier kom je toch niet uit.

Geeft ook niet, als iedereen dezelfde mening zou hebben wordt het ook een beetje saai in de wereld. :)

Ponyville... het is echt rot als je kindje chronisch ziek is, dan wil je inderdaad je kindje niet wegbrengen, en dat weet je idd pas als je echt moeder bent geworden. Maar gelukkig is dat niet bij ieder kind zo en hebben die kinderen het gewoon naar hun zin op het kinderdagverblijf.

4. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Pfoe vind het moeilijk om dit topic te blijven volgen. Het draaide toch om het feit dat er werknemers zijn die niet willen dat hun vrouwelijke werknemers moeder worden? En nu gaat het over hoe je werk en zorg verdeeld als vrouw... als ik het nog begrijp..

Ponyville, even een vraagje: aan de ene kant zeg je dat je medewerkers wil die voor 60 uur inzetbaar zijn. Aan de andere kant vind je dat ouders/moeders niet voor fulltime werk kunnen gaan. Dat lijkt elkaar tegen te spreken. Of zeg je het eerste als werkgever en het tweede als vrouw? Ik probeer het te begrijpen...

Wij willen het zo regelen dat mijn man 4 dagen gaat werken en ik 2. Zodat ons kindje hoogstens 1 dag naar een oppas/kdv gaat. Mijn man is bijna afgestudeerd en heeft al bij verschillende potentiele werkgevers geïnformeerd en het is goed mogelijk. Dus ik hoop echt dat het gaat lukken!

5. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Oke het is lekker pittig hier ;)

Het is jammer dat er werkgevers zijn die zich niet willen aanpassen aan de tijd waarin we leven. Daarmee doel ik ook nog even op de opmerking over bv geven en afkoloven op het werk. Dat je daar je werkgeven niet mee moet belasten.

Ten eerste is bewezen dat het geven van bv op alle vlakken in de maatschappij een positieve invloed heeft, daarom staat er in europese verdragen dat regeringen verplicht zijn het geven van bv aan te moedigen.
    Ten tweede worden vrouwen in de toekomst noodzakelijk op de arbeidsmarkt. Dus als je een goed lopend bedrijf wilt runnen zul je je hieraan moeten aanpassen. Het bedrijfsleven is altijd een mannenwereld geweest, en veranderingen gaan nu eenmaal niet zonder slag of stoot maar ze zullen wel moeten ;)

Mijn man werkt bij het grootste IT bedrijf van europa en al zijn collega's die vader zijn, inclusief de manager, werken een dag in de week thuis ;)

Ikzelf ben echter ook wel weer zo 'ouderwets' dat ik van mening ben dat een kind het eerste jaar zoveel mogelijk bij zijn/haar moeder hoort te zijn.
    Ik denk dan ook dat een langer zwangerschapsverlof DE oplossing zou zijn. En dan bedoel ik een verlof tussen de 6 tot 12 maanden.

Ik ken namelijk veel vrouwen die het moeilijk vinden de zorg voor een afhankelijke baby te combineren met werk. Dat heb ik zelf ook.
    Vanwege de financien moet ik wel werken maar ik ben van plan dat het eerste jaar zo weinig mogelijk te doen. Als mijn kindje weer wat ouder zou zijn zou ik wel weer wat meer willen werken.

Ik ben het er ook mee eens dat het nastreven van een carriere door beide ouders en het hebben van kinderen NIET samengaat. Werkende ouders met kinderen behoren tot de risicogroep voor het krijgen van een burnout.
    Helaas heb ik dit heel dichtbij mogen meemaken bij mijn beste vriendin.
    Het is gewoon TE veel voor de ouders zelf en je doet je kinderen ernstig tekort, is mijn mening.

Dat een kindje 1 of 2 dagen in de week naar een goed KDV gaat lijkt me geen probleem, kan hij juist veel van leren. Maar als je een leidster spreekt zal die waarschijnlijk ook zeggen dat 4 tot 5 dagen in de week wel weer erg veel is. Sommige mensen kunnen misschien niet anders, dat begrijp ik ook wel. Maar er zijn ook genoeg mensen die het gewoon vertikken iets in te leveren.
    Prima, maar dan moet je niet aan kinderen aan beginnen!

6. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Lilly: je haalt me werkelijk de woorden uit de mond. Ik kan me alleen maar bij alles wat je zegt aansluiten.

Enne....ponyville: je hebt verschillende keren genoemd dat jij het wel goed geregeld hebt en gewoon thuis gaat werken als je kindje slaapt.

Nou, WHAHAhahaha! SUCCES! Ik hoop dat die van jou meer slaapt dan die van mij.

7. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Inderdaad.. in theorie kun je zulke mooie plannen hebben.. eerst de praktijk maar eens ;)

8. Anne81

Anne81 Actief lid

26 nov 2006
    168
    0
    0
    ja het gaat inderdaad niet over vrouwen die koste wat kost een carriere willen en tegelijk moeder zijn, maar bazen die niet willen dat een vrouw (of man) parttime werkt. En dat maakt het geemancipeerd wel moeilijk toch?

toen ik dit topic startte doelde ik er totaal niet op dat ik carriere wilde maken en moeder worden tegelijk (ook al denk ik dat dit wel samen kan gaan). En ik heb trouwens ook geen topfunctie, zoals ik een paar keer las. Gewoon een baas die het niet leuk vind als de dames hier parrtime werken. En dat kan ik dus niet begrijpen.

9. gigi

gigi Actief lid

Ik hen neit de moeite genomen om nog 4 pagina's door te lezen maar......whahaha ..! wat een arogantie!

en wat nou als je een gehandicapt kind krijgt......wegdoen?
    lastig hé die moeders!

10. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Gigi, je slaat de spijker op z'n kop... haha.

11. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik heb pagina 1 en pagina 6 snel gelezen om te concluderen dat ponyville nogal onhandig uit de hoek komt, terwijl ze het wellicht niet zo hard bedoelt. Dames, we kennen haar niet goed, dus waarom zo fel...

Ik wil Anne even steunen door te zeggen dat jij in ieder geval in je recht staat met je vast contract, maar misschien moet je je toch serieus gaan afvragen of dit het bedrijf is waar jij je prettig voelt.

En van mijn kant plaatsvervangend excuus dat dit topic is geworden wat het is...

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    En andersom ( visa versa)

13. Niet meer actief

Ook hier worden de meeste werkzaamheden in de avond gedaan.. Zeker als ze ouder worden, wordt het moeilijker. Willen ze niet meer in de box enzo. Als ik zakelijk een telefoontje moet plegen, staat mijn kind op de achterkant zich ermee te bemoeien, ook al is ze niet eens in dezelfde ruimte! Nee, het werken vanuit huis is een leuk ideaal.. Maar vaak...

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.267
    6.795
    113
    Kan helemaal niet goed, thuiswerken.

Ik heb al moeite om mijn drukke hondje een beetje de dag door te krijgen. Laat staan een kind.

Ik dacht straks ook leuk te kunnen studeren overdag, maar daar zal in de praktijk niet veel van terrecht komen ben ik bang. Dus in de avonden maar!

Deel Deze Pagina