Mijn baas is echt een zak!

Discussie in 'De lounge' gestart door mellepel25, 18 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    vervelend dat je helemaal daar heen moet zeg!
    Maar ik kon indertijd gewoon een belafspraak maken met de arbo. Was geen enkel probleem.
    Lijkt me voor jou ook de simpelste oplossing

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Waar een wil is, Is een weg.

Morgen alle eerst gelijk bellen naar je arbo. Je zegt dat je inverband je klachten ect niet zelfstandig zo lang met het openbaar vervoer kan. En vraag om een nieuwe afspraak ze zullen je niet gelijk voor een keer niet komen op dagen meteen ontslaan.

Anders laat je je ha bellen, En het uit leggen. Druf je het niet dan tot het station toch rijden en vanaf daar een taxi nemen scheelt de helft in de kosten.

Vind alleen dat er bij een grootbedrijventerein geen busvervoer is bij de meeste grote maatschappije is er wel een of andere verbinding. Maar misschien ben ik verwent ik woon in het zuidweste van het land en vervoer genoeg. Tuurlijk zal soms wel iets moeten lopen maar is wel vaak een bushalte of tram of trein in de buurt.

3. nijntje1

nijntje1 Bekend lid

25 apr 2010
    951
    0
    16
    Limburg
    ik zou morgen wel als eerst met de arbo dienst bellen want als je niet gaat is het werk weigering en kunnen ze je op staande voet ontslaan. en voor de volgende keer niet van je baas uitgaan want hij wil je er toch uit hebben dus doet hij ook niks met goede bedoelingen.

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik zou net als Nijntje1 ook morgenvroeg direct naar de arbo bellen. Dus niet er vanuit gaan dat de advocaat alles geregeld heeft door de notificatie aan je werkgever.
    Stel bij de Arbo voor dat je de afspraak handhaaft, maar dan telefonisch.

Verder voor de toekomst, geef geen briefjes aan collega's af. Zorg dat je je werkgever echt zelf spreekt en liefst alles per mail laten bevestigen! En niet zelf tot laatste moment wachten op reactie, maar vragen om een reactie. Jij moet er ook zelf alles aan doen (wat in je macht ligt uiteraard, dus geen gekke dingen)
    om weer aan het werk te gaan, en daar hoort ook bij dat je contact met je werkgever onderhoudt over hoe en wat. Een afwachtende houding is hierbij dus echt voor jezelf nadelig! (Dit is niet verwijtend bedoeld, komt misschien wel zo over... maar zorg er voor dat je ze geen stok geeft waarmee ze jou kunnen slaan)

En over bushaltes bij bedrijventereinen, dit is dus idd niet altijd goed geregeld. De Brand in Den Bosch is 20 minuten lopen vanaf de dichtsbijzijnde bushalte!! Om een bushalte te krijgen zouden de bedrijven zelf (flink) moeten investeren.
    Nu komt er uiteindelijk toch een, maar ze zitten daar al jaren zonder!!!

5. mellepel25

mellepel25 Actief lid

30 apr 2010
    398
    1
    18
    @pnirmal: nee meid er is daar echt geen bushalte..het gaat om een bedrijventerrein waar chemische fabrieken staan..misschien is het daarom wel dat daar geen pasagiersbussen rijden.. ik weet ook niet waarom het daar zo slecht geregeld is... en ik heb dat al meerdere malen aan mijn baas aangegeven..en de verzuimcoach zei toen dat ze het dan wel voor me zouden regelen in de plaats hier dichtbij...maar doordat de baas zowel aan mij als aan de verzuimcoach had doorgegeven dat hij het vervoer zou regelen hebben ze daar geen rekening meer mee gehouden!!!

@Daphne: Ik had geen afwachtende houding aangenomen..ik ging zaterdag daar heen en heb het briefje aan de chef van de kassa-afdeling afgegeven..iemand die daar naar mijn mening wel achteraan zou zittenn..ik weet ook dat ze dat doet....en zij zei tegen mij ik laat je uiterlijk dinsdag weten hoe het vervoer geregeld gaat worden..dus vandaar dat ik er bijvoorbeeld gisteren niet achteraan ben gegaan..

bahh kan er gewoon niet van slapen..ben hartstikke misselijk..ben maar even op internet aan het rondstruinen...en wat iemand hier zei dat ik dan op staande voet ontslagen kan worden is niet helemaal de realiteit...hij moet eerst voor loonschorsing gaan en mij een brief met een waarschuwing sturen...

6. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

100 mensen 100 meningen. Je komt op mij ook niet over dat je het op een randje hebt laten aankomen. Die verantwoordelijkheid schrijf ik in dit geval eerder toe aan je werkgever als ik op jou verhaal af ga. DAarbij, wie zet er nou een bedrijfsarts op een terein neer wat slecht te bereiken is voor mensen zonder eigen vervoer?! Ik zou ook een taxi weigeren hoor, tenzij het werdt voorgeschoten! Dat is gewoon té veel geld om voor te schieten, loopt al snel boven de 10 euro.

Je hebt het nu overgedragen aan je advocaat? Krijg je die via rechtsbijstand? Weet je zeker dat je dat stukje nu los kan laten? Anders zou ik inderdaad simpel de afspraak nu wel afbellen en daarachter aan ze wel schriftelijk eerst op de hoogte brengen van je probleem. Laat ze zelf maar meedenken over hoe ze dat samen met jou moeten oplossen.

Opzich is een bedrijfsarts er ook vooral om jou te beschermen. Dus het werkt wel in je voordeel als die goed snapt wat jou tegen houdt, anders keert het zich tegen je.

Succes! Het komt wel goed, als je het tenminste niet aan laat rommelen, gewoon iedereen in ieder geval duidelijk op de hoogte brengen. Als jij er gewoon achter aan gaat, geloof ik écht niet dat je zomaar ontslagen kan worden en anders vecht je dat maar aan hoor. Kom zeg, zou van de gekke zijn! Je bent geen hond! Zij houden je een bieflapje voor die ze op het laatste moment weg trekken en waar jij vervolgens nog iets voor in de plaats moet gaan regelen op het laatste moment. Zo ga je gewoon niet met elkaar om!

7. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Bij mijn vorige werkgever waren ze aangesloten bij een zeer goedkope arbeidsdienst. Want die hadden zelfs geen eigen arboartsen!!!
    Dus als je een keer naar de arboarts moest/wilde dan kon je het halve land afreizen, en dan werd er ook geen rekening meegehouden hoe je daar moest komen of hoe lang je moest rijden. Het ging erom dat ze zo weinig mogelijk hoefden uit te geven aan de arbodienst!

En het gaat eerst om loonschorsing, maar dat kan alleen als je werkgever kan bewijzen dat je niet meehelpt. Anders dan kan je het weer terugvorderen. Maar leuke trajecten zijn dit echt niet.
    Je zit hier niet op te wachten, je bent ziek.

En het gaat er in mijn verhaal ook niet over dat zij het op het randje laat komen, maar meer het feit dat ze aangaf het gevoel te hebben dat ze haar willen wegpesten. Dan moet je zorgen dat je "bewijs" hebt. Misschien is het geen wegpesten, misschien zegt je werkgever je te begrijpen maar begrijpt ie het gewoon niet (is ook moeilijk te begrijpen als je niet in de situatie hebt gezeten hoe jij je voelt).

En hou idd dit in je achterhoofd wat suenne aangaf:
    Opzich is een bedrijfsarts er ook vooral om jou te beschermen. Dus het werkt wel in je voordeel als die goed snapt wat jou tegen houdt, anders keert het zich tegen je.

8. mellepel25

mellepel25 Actief lid

30 apr 2010
    398
    1
    18
    Hoi meiden

Bedankt voor de reacties! Ik had gisteren nog een mail verstuurd naar de verzuimcoach en ook 1 naar mijn werkgever. Vanochtend kreeg ik eerst een mail van de verzuimcoach. Hij had mijn baas opgebeld en ze uitgelegd dat zelfs hij het met me eens was...Hij heeft namelijk ook een gesprek met hun gehad waarin hij aangaf mij te brengen. Daarna kreeg ik een mail van de baas..dat zijn "secretaresse" me dan ging brengen en 5 minuten later kreeg ik een mail dat ze de afspraak verzet hebben naar vrijdag a.s.

Pff valt een last van mijn schouders af!!! Gelukkig heb ik nu wel iemand die me kan brengen...vrijdags is haar vrije dag dus dat kwam goed uit!

Nogmaals bedankt!

9. 078mama

078mama Niet meer actief

Persoonlijk vind ik je werkgever helemaal niet zo rot overkomen. Hij zoekt wel naar een oplossing en als hij niet helemaal de ernst van de zaak ziet snap ik ook wel dat hij niet met een oplossing komt als je er om 12 uur moet zijn. Maar dat maakt voor jou het probleem niet minder vervelend! Fijn dat er nu een oplossing is gekomen en dat jij er ook een goed gevoel bij hebt.

10. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    fijn dat het alsnog opgelost is! maar inderdaad, je baas is er niet echt slim of zorgvuldig mee omgesprongen :( lekker je tijd uitzitten daar, hopen dat je zo spoedig mogelijk weer lekker fit word, en of daar jezelf nog kan bewijzen, en anders kijken of je mooi ergens anders wat kan vinden!! want je voelt je zo niet echt prettig meer bij je werkgever inderdaad :(

11. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    @ mellepel even off topic maar is jou schildklier wel eens nagekeken? omdat je zo moe blijft! ik heb zelf namelijk een vertraagde schildklier en daar kwam ik ook achter omdat ik moe bleef. ik kon niks alleen op de bank hangen en had nooit ergens zin in. stukje wandelen geen puf voor. nu mijn medicijnen goed zijn ingewerkt kan ik alles weer en ben bijna nooit meer ziek!

xx sky

Deel Deze Pagina