Ik zit een beetje met een dilemma. In het bedrijf waar ik werk is een leuke functie opengesteld. Inmiddels heb ik hierop gesolliciteerd (ja, ook intern moeten we een brief schrijven, op gesprek etc etc..) Ik ben nog niet uitgenodigd voor een gesprek, maar ik heb wel het idee dat ik een goede kans maak. Nu twijfel ik enorm of ik a- moet/zal zeggen dat ik zwanger wil worden (nog niet actief geprobeerd) b- moet wachten met proberen zwanger te worden ivm die functie Aan de ene kant vind ik dat mijn werk niet voor mn priveleven moet en mag gaan. Daarnaast duurt een zwangerschap in verhouding tot de duur van de functie 'maar even' Toch heb ik het idee dat ik me een beetje 'schuldig'zal voelen als ik er nét ingewerkt ben en dan zwanger raak.... Help?! Wat vinden jullie???
Zou er nog niks over zeggen hoor als ik jou was..Voor hetzelfde geld duurd het nog even voor je zwanger bent en loop je deze kans mis.. als je strakkies 12 weken zwanger bent is het vroeg zat om het te vertellen Ze hoeven niet alles van je te weten 8) Succes bij het zwanger worden
Ik zou het ook niet zeggen. Vooral als je nog niet zwanger bent. Dit is toch wel persoonlijk, lijkt mij. Het zou anders zijn als je al zwanger was. Dan zou ik een beetje een schuldgevoel krijgen, als ik aangenomen zou worden. Maar je moet eerst aan jezelf denken. Veel succes
Voor hetzelfde geld duurt het nog lang voor je werkelijk zwanger wordt (dat hoop ik natuurlijk niet voor je) dus ik zou het niet zeggen. En mocht het toch snel gebeuren, dan kun je het altijd nog op een 'ongeplande' zwangerschap gooien ( is natuurlijk wel een leugentje, maar ja werkgevers in dit land gaan ook niet echt goed om met zwangere medewerkster), daar hebben ze dan toch niks tegen in te brengen.
Fijn dat jullie hebben gereageerd en ook zo in mijn voordeel (wat ik stiekem al hoopte hihi). Het is idd zo dat ik helemaal niet weet hoe lang het duurt voordat ik zwanger raak. Sterker nog.. ik heb nog niet eens een idee van het verloop van mijn cyclus. Als ik word uitgenodigd voor een gesprek zal ik niets zeggen. (denk ik.. maar ik kan op de meest onmogelijke momenten er iets uitflappen wat níet de bedoeling was) De chef van die afdeling aheeft trouwens al geinformeerd hoeveel uur in de week ik werk en of ik van plan was dit te blíjven werken. Toen hij die opmerking plaatste had ik het niet zo door, maar misschien was dit wel een verdekte vraag wat mijn plannen zijn?? Ik laat het nog wel weten of ik uitgenodigd word voor een gesprek!
Mijn advies: probeer het gewoon voor je te houden. Ik hoop het niet voor je, maar het kan echt nog maanden duren. Als er dan iedere keer aan je gevraagd wordt of het al zo ver is... Daar zit je dan echt niet op te wachten.