Check even de Wet Aanpassing Arbeidsduur en de regels omtrent ouderschapsverlof. Bij OV moet je het minimaal 2 maanden vooraf aangeven. Bij aanpassing contracturen weet ik t niet direct.
Je contracturen blijven idd gelijk, je hebt het recht na je OV weer terug te keren voor je contracturen (wanneer je dat wilt) Mocht je binnen een bepaalde periode (ik meen 70 weken) ziek raken, zwangerschapsverlof nemen dan wordt je uitkering berekend over je volledige loon zonder meerekening van je OV. In veel CAO's is het zo geregeld dat je pensioen wordt opgebouwd over je oorspronkelijke contracturen tijdens de periode dat je OV opneemt. In een aantal CAO's krijg je zelfs een deel of volledig je OV doorbetaald.
Ik.zou met werkgever overleggen wanneer hij/ zij het wil weten. Met ov, moet je volgens mij, na verloop van tijd wel weer je oorspronkelijke contracturen gaan werken. Dit zou ik ff nakijken in de cao of navragen p&o.
Is per CAO afhankelijk. Er zijn ook CAO's waarbij je direct aansluitend aan OV je contracturen kunt laten aanpassen.