mijn baas wil liever dat ik de ziektewet in ga , dan verder werken met extra collega

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door peetje007, 28 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ben ik het mee eens. Pas goed op je zelf. Ik kreeg BV heel vroeg last van harde buiken. Ben blij dat ik niet meer hoef te werken.

2. peetje007

peetje007 Niet meer actief

Nou spijt me zeer maar een container zo zwaar dat mijn man hem niet eens kan tillen dan komt er wel kleur aan denk en mn man doet best zwaar werk verder doe ik alle werkzaamheden en ik weet dat ik niet ziek ben maar het gaat er ook over als ik richting de 30 weekjes ga dat met de container is opgelost het bedrijf wat hem komt legen komt hem binnen ophalen !!

3. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    ik snap er niets van. Eerst is je werk zo zwaar dat je met 7 weken al aangeeft dat het niet gaat lukken en nu zeg je dathet maar om 1 container ging? Ik snap je baas en ben zelf ook een aanhanger van de 'zwangerschap is geen ziekte' filosofie.

En interpunctie is bedoeld om een tekst leesbaar te maken.

4. peetje007

Nee het gaat niet om 1 container ze heeft me aangesproken omdat ze wil dat als ik dus minder mobiel word de ziektewet in ga , omdat ze niet een extra collega wil inzetten + bij komende kosten dat snap ik volledig maar is hrt voor mij slim om te doen of zitten daar financieel ook nadelen aan en wat doet dat met mn verlof

5. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    financieel gezien is het niet nadelig wanneer je in de ziektewet komt door zwangerschap. dan wordt dit voor 100% vergoed door het uwv. Dit is zo geregeld om discriminatie tegenover vrouwen in het werkveld te voorkomen sinds zij de enige zijn die zwanger kunnen worden. Zo is dat mij in ieder geval vertelt toen ik niet kon werken ivm de 5de ziekte op het werk. De periode dat ik niet kon werken heb ik geheel vergoed gekregen omdat er geen vervangend werk was.

Voor je verlof betekend in de ziektewet gaan dat je 6 weken voor de bevalling hebt en 10 weken erna. Sowieso doen veel vrouwen dit en vooral met zwaarder werk is de kans groot dat je toch 6 weken van te voren met verlof zal willen (omdat het gewoon te zwaar wordt)... veel verschil zal dit dan dus ook niet maken.

Wat dat betreft is het denk ik juist wel slim om met je baas in te stemmen. je hebt de zekerheid dat je kleine of jou geen rare dingen gebeuren tijdens het werk, kan rustig aan genieten van de zwangerschap en krijgt er voor betaald. Ik ben echt wel een voorstander van zo lang mogelijk doorwerken maar als het te zwaar gaat worden dan zou ik zeggen; ga geen gekke dingen, stress en lichamelijke pijn e.d. op je nek halen als je goed voor jezelf kan zorgen en 100% betaald krijgt vanuit de ziektewet.

6. peetje007

Dank voor je antwoord ik ga er ook voor kiezen zodra ik het lichamelijk voel dat het moeilijker gaat dat ik idd de ziekte wet in ga zowel voor mij als de kleine beter dan neem ik na die 10 weken gewoon mn vakantie op is het evengoed 13 weken

Deel Deze Pagina