De titel zegt het al.. op 17 maart a.s. zal mijn zoontje zijn neusamandel worden verwijderd & hij krijgt op die dag ook buisjes. Wie heeft hier ervaringen mee?
Mijn nichtje heeft ze gehad toen ze 2 was. Meestal doen ze het niet eerder ivm groei.. Ze heeft er echt wel een a 2 weken 'last' van gehad.
Oh hier is er bij ons niks over gezegd dat ze het normaliter niet doen voor het 2e levensjaar... ken zo ook 2 kindjes die binnen nu en een maand buisjes krijgen & waarbij de neusamandel verwijderd wordt en die zijn allebei van mijn zoontjes leeftijd! 2 weken last? In de vorm van..? Weet je dat toevallig of? Door de KNO arts is mij nl. verteld dat hij er nauwelijks last van zal hebben...
Het had mijn vraag kunnen zijn! 3 februari mag onze dochter dan nog geen 13 maanden oud, dus dat het onder de 2 jaar niet doen klopt niet echt. Mijn dochter is wel 1 van de jongste, meestal zijn ze wel bijna 1,5 jaar, maar het wordt wel gedaan hoor. Ik lees dus even mee. @lovelydk: waarom moet je nog 2 maanden wachten??? Ik ben vorige week bij de kno arts geweest en kan volgende week al terecht.
Pila, geen idee? Mijn KNO arts had niet eerder plek.. ik kon wel bij een ander gaan maar dat scheelde maar 2 weken, naja dat maakt dan ook niet meer zoveel uit eigenlijk!
Mijn dochter is een jaar geleden voor deze behandeling geweest. Zag er erg tegen op en het was ook echt niet leuk (mocht mee in operatiekamer en toen deden ze haar kapje op...) maar het was zo klaar (had koffie nog niet op) en toen huilde ze even een tijd en heel zielig. Daarna kregen ze (met 3 anderen + ouders op 1 kamer) allemaal een beker drinken en een ijsje. Als ze het drinken op hadden dan mag je naar huis. Een uur na operatie had mevrouw al weer praatjes en begon ze alweer te spelen. Thuis nog wat ijs gegeven, savonds een pcm en nergens last van gehad. Viel me reuze mee! En sindsdien geen oorontstekingen gehad. Ze is daarna helemaal opgebloeid. Succes!
alice dat klinkt wel als een positief verhaal zeg... had je dochter alleen buisjes of ook de neusamandel?
Dat van die 2 jaar is totaal nieuw om te lezen.Ik heb altijd vernomen niet voor het 1ste jaar ivm het kunnen terug groeien van de amandelen.Hier was dochter 1 jaar en 3 weken bij het verwijderen van neusamandelen en ik denk dat ieder ziekenhuis verschillend is in het hanteren van hun manier (hier werd niet naar het informatieboekje gehanteerd en dat vond ik erg verwarrend).Dochter zelf heeft na ingreep best last gehad maar smiddags speelde ze er weer lekker op los en at en dronk ze alles weer.Dag na de ingreep was haar linkeroor ontstoken en 3 dagen na ingreep was haar rechtoor ontstoken waar ze een gaatje in hadden geprikt en toen begon de maand december volop met ziek zijn en AB's.Herstel is dus verschilend per kindje.Ik vond het echt erg moeilijk om mijn kindje op die OKtafel te leggen en dat ze een kapje opkreeg, heb echt staan huilen gewoon, kwam die wachtkamer huilend binnen en voelde me echt voor sjaak staan.Bij het wakker worden is het ook heel naar om je kindje zo te zien, ze is wakker maar ook weer niet en heeft pijn en dat kokhalzen pffff dat was echt naar om te horen.Ik ben gewoon te gevoelig voor dit soort dingen dus aan mij heb je hier ook niets eigenlijk hihi.
Mijn zoontje heeft gister buisjes gekregen. Zijn amandelen zijn niet verwijderd, dus ik weet niet of je iets aan mijn verhaal hebt hoor. Om 0715u moesten we ons melden in het zkh. Daar aangekomen hebben we ons even geïnstalleerd en even later kwam er een verpleegster bij ons, zoonlief kreeg een zetpil en we moesten hem een schone pyjama aan doen. Om 0745u mochten we mee naar beneden. Ik bleef daar wachten en mijn man ging mee toen zoonlief onder narcose werd gebracht. Dit doen ze dmv een kapje. Volgens manlief ging dit erg snel. Na de operatie werd mnm zoontje weer (slapend) bij mijn man gebracht in de uitslaapkamer, na een tijdje werd ie wakker, compleet overstuur. Ik hoorde hem verderop huilen (ik zat in de gang). De verpleegster, mijn man en zoon kwamen mij halen en we gingen weer terug naar de kamer op de kinderdagbehandeling, zoonlief was nog altijd erg overstuur. Daar aangekomen mocht hij wat drinken, daarna werd ie steeds rustiger. Eigenlijk ging het vanaf toen steeds beter, hij kreeg weer praatjes, speelde met zn speelgoed en dronk uit zn rietjesbeker. Hij heeft later ook nog een klein potje fruitmoes op en een rijstewafeltje. Tegen 10en mochten we naar huis. Eigenlijk was ie alweer snel helemaal het mannetje afgelopen nacht is ook erg goed gegaan, hij heeft weer doorgeslapen, dat was in weken niet gebeurd! Of dat toeval is of door de buisjes komt, weten we natuurlijk nog niet, maar het is iig wel fijn! Mijn zoontje is overigens pas 11 mnd en heeft al buisjes gekregen dus, dus dat mag zeker wel eerder dan 2 jr. Amandelen weet ik niet, maar ik ken kindjes van 1,5 die hun amandelen geknipt zijn, dus volgens mij mag dat boven de 1 al. Veel succes en sterkte!
Ons zoontje heeft buisjes gekregen en neusamandelen eruit toen hij net een week 1 was. Het ging allemaal echt heel erg snel (lopende band werk) dus hij was zo weer bij mij, ze slapen nog als ze terug komen, ze maken ze dan wakker en die kleintjes moeten dan erg huilen. Dat kan zo wel een uur duren en het is even een naar gezicht met bloed en slijm enzo, zorg er voor dat je een tuitbeker of fles bij hebt dat je zo even makkelijk water aan je zoontje kan geven. Wij moesten nog even wachten , Sven is toen in slaap gevallen en toen hij wakker werd kwamen ze nog even bij hem kijken en mochten we naar huis. Toen we thuis kwamen was hij het al vergeten en ging hij direct weer spelen! Daar zat ik zo raar van te kijken haha maar was er wel blij om. Hij heeft er ook helemaal geen last meer van gehad daarna, wel moest hij een paar dagen binnen blijven.
Het is ook heel naar!! En echt niet leuk en zielig..maar het is het beste. En het is echt erger voor de ouders...ze zijn het zo vergeten!
Ja dat vertelde de KNO arts idd wel... dat keelamandelen vele malen erger zijn dan neusamandelen... hij vertelde me ook dat het 'drama' voor de ouders vaak erger is als voor het kind zelf.. En eerlijk is eerlijk, hoe het nu gaat kan het ook niet! Mannetje is 9 van de 10 keer ziek... dat is nóg veel zieliger!