Door Rijstebloem minder doorslapen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door merel80, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Hoi, pas geleden begonnen met rijstebloem in de laatste fles (4 flessen). Eigenlijk was ik er nooit zo'n voorstander van,maar hij ging steeds over de 1000 ml. Nu blijft hij met de rijstebloem wel binnen de 1000ml, ook al drinkt hij nog steeds veel. We geven hem geen RB om hem te laten doorslapen,maar omdat hij dus teveel flesvoeding binnenkrijgt. Maar sinds de RB wordt hij 's nachts weer wakker. Niet van de honger, dat is wel duidelijk. Hij ligt dan uitgebreid te spelen. Geef dan een speentje en dan valt hij wel weer in slaap. Vervolgens wordt hij om 4 a 5.00 weer wakker en gaat dan weer spelen. Ook weer geen honger. Dus weer speentje en meestal valt hij dan ook wel weer in slaap tot 6.30/7.00. Zou dit toeval zijn of kan dit wel door de RB komen. Misschien voelt een volle buik niet zo prettig en slaapt hij minder diep ofzo? Iemand hetzelfde? Of valt start met RB toevallig samen met nieuwe fase?

2. misa

misa Niet meer actief

Ik zat eerst te denken: wie weet is zijn buikje wel te vol. Maar als je zegt dat hij nog steeds veel drinkt, dan vraag ik me af of dat het wel is.
    Welke voeding geef je? Hypoallergeen vult minder dan standaard. En je hebt ook nog voeding voor hongerige baby's.

Anders zou ik het even aankijken, wie weet is het een nieuwe fase. :)

3. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Hij drinkt nog steeds veel idd, maar blijft nu wel onder de 1000 ml. We geven hem standaard. Hij is waarschijnlijk gewoon een vreetzakje :). Maar we kijken het wel aan, misschien is het wel een fase die zonder de RB ook wel zo zou zijn.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik hoor het wel vaker. Door de rijstebloem moeten de darmen harder aan het werk, en slapen ze minder diep.
    Zolang hij onder die 1000 blijft, is het niet teveel, dat is gewoon normaal ;)

5. adi

adi Niet meer actief

Is het een idee om de rijstebloem overdag te geven? Het kan inderdaad voor een behoorlijke blok op de maag zorgen, en veel kindjes slapen er juist slechter van.

Misschien in de ochtendfles?

6. misa

misa Niet meer actief

Ja, de RB fles naar de ochtend of middag verplaatsen zou kunnen helpen. En bij honger, want anders heb je straks niet meer om op te hogen, kun je straks eventueel naar forte overgaan.

7. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Misschien wel een idee om ander tijdstip te geven ja. Zonder die RB gaat hij wel over de 1000ml heen. Ga even overleggen met manlief wat hij ervan vindt;)

8. misa

misa Niet meer actief

Succes!

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    onze dochter werd hyperactief van de rijstebloem leek wel.. pff snel mee gestopt..

Deel Deze Pagina