Mijn baby slaapt altijd zo weinig...

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daantje57, 15 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

En bij jou slaapt ze ook niet? Dat is hier bij zowel Thirza als nu bij Caitlyn de enige manier waarop ze slapen/in slaap vallen: bij mij op de arm.

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Eerste weken wel, maar nu ook niet meer.
    Ik ga dan plat liggen met haar buikje op mij em. Dam heem em weer wiegen. Ze word dan iéts rustiger, maar gilt het al snel uit.. Als ze geen pijn zou hebben zou ze volgens mij slapen als een roosje

3. raspberry

Ja, zonder pijn valt ze hier ook gewoon zelf in slaap, maar dat dat gebeurde (incidenteel toen ook), is inmiddels alweer 3 maanden geleden :(
    Goed dat er wat aan gedaan wordt/gekeken of er oplossingen zijn...
    Hier nu ook weer even verder onderzoek, om nog andere dingen dan de al bekende hartritmestoornis, reflux en KMA nog uit te sluiten danwel vast te stellen ;)

Ik leg Caitlyn altijd met d'r koppie op mijn rechterarm (en koppie hoger dan haar lijf, hier vanwege reflux, maar nu ook handig vanwege verdenking op oorproblemen ook weer), naar mij toe gedraaid en dan wel even goed stevig vasthouden en wiegen. Geen wurggreep, maar wel zo stevig dat ze niet teveel kan wurmen. Dan komt ze meestal wel tot rust na verloop van tijd en valt dan in slaap.

4. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Wij gaan volgende week naar de kinderarts voor de eczeem en daarnaast allerlei voedselallergieën. .. Overdag lijkt hij inderdaad erg weinig last te hebben van zijn eczeem en is hij gewoon vrolijk en heel actief. Maar als s'nachts wakker wordt kan hij soms wel ontzettend aan het krabben zijn.. of als hij moe is.... ik weet niet of dat echt jeuk is of een soort moeheidsgewoonte... We hebben al een aantal keer hormoonzalf van de huisarts gebruikt maar dat helpt echt maar heel kort en dan is de eczeem weer terug... Ik zal Maurits zijn slapen ook wel eens met de kinderarts bespreken volgende week.

5. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Volgens het cb wel...en dan flesjes van 120 aanbieden...maar de kleine krijgt nu meer trek en dus geef ik 150cc eigenlijk om de 4uur want meestal slaapt ze na 2 uur wakker zijn, 2 uur. Dus kom dan eigenlijk uit opm de 4 uur voeden.

6. raspberry

Heb je dan toevallig hydrocortison? Dat hielp hier ook niet. Pas met triamcinolon ging het weg. De eczeem bleef weg als we het dieet goed onder controle hadden, (hier alleen KMA). Bij ongelukjes vlamde het weer op.
    Goed dus om goed naar al die allergieen te gaan kijken en de eczeem goed aan te pakken. Heb je van de huisarts een smeerschema mee gekregen? Zoniet, dan ga je dat van de kinderarts ws wel krijgen en daarmee kun je dan uitzoeken hoe vaak smeren nu echt nodig is om de eczeem onder controle te houden, (je begint met elke dag smeren en dat bouw je langzaam af als je de eczeem onder controle krijgt, net zo lang tot het weer terugkomt, en dan weet je dus wat net genoeg is, qua smeren, en wat niet).
    Had je al een vettende zalf?

7. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    We hadden inderdaad hydrocortison gekregen van de huisarts. geen smeerschema, ze zei dat we moesten smeren tot het weg was, 1x per dag. (maar ja, na 5 dagen was het daarna alweer terug) de tweede keer ging het niet eens meer helemaal weg. Ik smeer nu iedere dag zijn hele lijfje met lanette creme.

Ik hoop dat hier een dieet ook helpt! en dat het weg blijft.

8. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    misschien heeft het met haar gewicht te maken? dat je nog om de 3 moet geven van het cb.

9. raspberry

Hmm, handig altijd, die huisartsen met dit soort dingen.... ;)
    Instructie van de kinderarts was hier:
    smeren tot het weg is, daarna 6 dagen smeren, 1 dag niet, 5 dagen smeren, 2 dagen niet, 4 dagen smeren, 3 dagen niet, enz enz, totdat de eczeem terug kwam. Dan vasthouden op het schema waar je zat vlak voor de eczeem terugkwam.
    Verder dagelijks vettende creme idd.
    Maar ben benieuwd wat de kinderarts zegt :)

10. raspberry

Gewoon lekker voeden op verzoek. Als zij om de 4 uur regelt en dan wat grotere flessen pakt, kun je dat dus gewoon doen. Zolang je maar niet over de max van het gewicht gaat, en vanaf 6,5 kilo niet over de liter :)

11. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik herken het wel.
    Mijn dochter slaapt wel klokje rond maar overdag maximaal 1.5 tot 2 uur. Ze is nu 11 maanden. Dit heeft ze altijd zo gedaan.
    Heb het ook bij het cb erover gehad en tja de ene baby heeft wat meer slaap nodig dan de andere.

12. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Ik denk dat ze nu een kleine 6kg weegt... Ik merk dat ze echt wel die 150cc wilt, ze begon op gegeven moment keihard te huilen als ze 120cc op had.

13. raspberry

Maagje groeit ook gewoon, en als zij er zelf 4 uur tussen gaat laten, is het logisch (en nodig!) dat ze meer per keer drinkt. Lekker die 150 geven dus, dan hoef je ook weer een voeding minder te geven en kan zij wat langer slapen tussendoor :) win-win, zou ik zeggen ;)

14. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    vandaag heeft hij weer een langslaapdag :) .. vanmorgen anderhalf uur, vanmiddag om half 3 op bed gelegd en hij slaapt nu nog! Eens in de 4 - 5 dagen doet hij dat. Waar het dan aan ligt dat hij het dan nu wel doet? Geen idee. Grote kans dat hij morgen weer na 45 min slapen wakker wordt.
    ...Wel grappig, kan me bijna niet voorstellen hoe rustig het zou zijn als hij iedere dag zoveel zou slapen, ik heb me toch al een berg werk kunnen verzetten vandaag :D

15. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier net hetzelfde. Vandaag sliep ze in de voormiddag plots twee uur en rond twee uur nog eens drie kwartier. Als ze dat dagelijks zou doen, zou dat hele 'voor een baby zorgen' echt wel veel eenvoudiger zijn. Ik ben jaloers op ouders met baby's met een normaal slaapritme :D

16. Delta

Delta Niet meer actief

Hier slaapt ze sinds een tijdje best veel overdag, 2/3 slaapjes van toch wel minimaal 1.5 uur/2 uur.
    Maar, dat is een tijd heel anders geweest, tot 4 maanden een huil baby door de relfux en verborgen reflux, en toen dat wat beter ging, kon ze weinig en was gefrustreerd, en sliep als ik/zij geluk had, 2 uur op een dag, soms minder.

17. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier ook een goede dag ;) apart he. Maar op dit moment is ze al een tijdje wakker en wilde ze niet slapen.. Ze was zo moe, en witjes. na een kwartier in bed gelegen te hebben (eerst even huilen, vervolgens op de vingers sabbelen,) ging ze harder huilen en heb ik haar beneden gehaald.ze is er tioch (even) van opgeknapt denk ik..

18. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ja hoor, hier nog een mama met een waanzinnig wakker kindje... 's nachts slaapt hij soms door maar meestal van 10-3 en dan van half 4 -7 en dan meestal nog uurtje tot max 2 uur dus tot 9. Overdag zijn slaapjes niet gewenst vanuit kleine. In bed leggen vind meneer vreselijk, soms slaapt hij wel nog even op mijn schoot maar dat zijn ook geen uren... Ik heb wel eens geprobeerd om samen met hem te gaan slapen (ofja hij slapen, ik ernaast liggenhaha) maar dan ligt hij gewoon te spelen naast mij in bed... Dus dat heeft ook geen nut...

19. 2jees

2jees Niet meer actief

daantje welke symtomen heeft Mautits van de ei allergie?

20. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Hij krijgt er uitslag van over zijn hele lijfje. rode vlekken, en witte blaasjes. En hij moet er ook van overgeven, maar ja, dat is dan toch te laat voor de reactie dus hij krijgt dan toch ook een huidreactie.

Deel Deze Pagina