Ok. jij geeft toch BV, had hij dat toen ook al? Ik vermoed dat onze dochter het ook heeft mar moeilijk te zeggen nog.. Hier geen uitslag, dat wil zeggen nauwelijks. maar wel KMA, ook niet met zekerheid te zeggen natuurlijk maar alle symptomen wijzen er op. was even benieuwd naar de ei vandaar.
ja ik geef bv. wat bedoel je met had hij het toen ook al? Die heftige huidreactie heeft hij alleen als hij iets eet waar hij allergisch voor is (tarwe, ei). Normaal heeft hij geen rode vlekken gelukkig.. wel eczeem... dat heeft hij al vanaf een maand of 2-3. dus ook toen hij alleen bv kreeg.
Herkenbaar. Pas toen ik het los ben gaan laten om mn dochter meer te laten slapen, kwam de rust en regelmaat er wat meer in (niet meer slaap overigens). Ze slaapt nu, met 2 jaar, zo'n 10-11 uur per nacht, en overdag slaapt ze niet meer. Zolang je kind blij is, en zich goed ontwikkelt, kun/hoef je er niks aan doen. Sommige mensen/kinderen hebben nou eenmaal weinig slaap nodig.
Dit klinkt als een combi van m'n oudste en m'n jongste. De oudste was ook zo'n slechte slaper, vanaf het begin. Alleen maar hazenslaapjes overdag en s nachts vaak wakker. Uiteindelijk ging dat aan het eind van het eerste jaar over toen hij een slaapje deed per dag (vanaf een maand of tien volgens mij), en toen sliep hij ineens twee-drie uur. En werden de nachten ook wel beter. Maar eerlijk gezegd, het was ook vaak sukkelen. Dan weer periodes vroeg opstaan of juist s nachts vaak wakker... Hij is trouwens ook een behoorlijk actief ventje. De jongste slaapt prima, maar had/heeft eczeem. En in de periode dat hij het het heftigst had sliep hij het slechtst. Ik heb hem nooit zien krabben, maar toen de eczeem onder controle was, sliep hij weer heel goed. Ik sluit me aan bij de opmerking over het smeerschema. Wij zijn toen naar een eczeemverpleegkundige geweest in het ziekenhuis. Die heeft heel specifiek zalf voorgeschreven voor hem (er zijn echt tientallen soorten, dus dat maakt nogal uit) en een schema gegeven. (Niet eerste wegsmeren, maar meteen 6 dagen, 5 dagen, etc). Daarna bijna nooit meer last gehad.