Beste Ilja ik weet niet of ik hier goed zit, anders hoor ik het wel. Mijn zoontje wordt volgende week 11 maanden en slaapt nog heel erg veel. In het begin vond ik het wel lekker zo'n slaapkop, maar vraag me toch af of het wel goed is. Dit is ongeveer zijn schema: wakker 8.30-9.30 uur slapen 9.30-11.00 uur wakker 11.00-12.00 slapen 12.00-13.30 uur wakker 13.30-17.30 uur slapen 17.30-19.00 uur wakker van 19.00-20.30 uur slapen van 20.30-8.30 uur Hij is dus gemiddeld 7,5 uur wakker.. Als ik hem de ene dag nood gedwongen langer wakker houdt, dan slaapt hij de volgende dag nog meer. Hij slaapt ook alleen in zijn bedje, in zijn wagen of in de auto blijft meneertje wakker. Als hij wakker is is hij ook wel heel erg actief en zit geen seconde stil. Hij wil van alles ontdekken, trekt zich overal aan op en loopt en kruipt de hele kamer door (niet los hoor). Alles gaat verder eigenlijk goed, hij eet goed, groeit erg hard, heeft al 8 tandjes enz... Zou er toch iets niet goed zijn, omdat hij zoveel slaapt... ik hoor steeds vaker dat mensen zeggen dat hij niet normaal is. Wat denk jij ?
Hoi, Het beste kun je deze vraag stellen aan het Cb. Mijn inziens slaapt hij best veel, maar misschien is het ook een gewoonte voor valentino geworden. Misschien dat je zijn ritme eens moet doorbreken en hem smorgens meer ophouden, smiddags laten slapen om vervolgens weer tot 's-avonds op te houden. Ilja
Ik heb het de vorige keer aangegeven op het CB, maar daar zeiden ze dat het een baby is en ik blij moest zijn dat hij veel slaapt. Ik vind het ook niet erg, maar omdat iedereen tegen mij zegt dat het niet normaal is ga ik toch twijfelen. Ik moet 14 mei naar het CB dus vraag het wel weer... In ieder geval bedankt voor het antwoord.